Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af peterH
Jeg har et LG LE730N, som virker fint og til fulde opfylder mit behov.

MEN; når jeg sætter et USB-stick i fjernsynet og vil afspille en*.vlc film, er billedet fint, men der er ingen lyd. Der kommer en boks hvor den siger, at lyden ikke er understøttet.

Jeg har dog tidligere afspillet en *.vlc film, hvor lyden var fin, så det er kommet inden for den seneste uges tid - uden jeg har pillet ved indstillingerne.

Nogen som ved hvorfor, eller/og hvordan jeg får det fikset?!?

:)
Af Mysen
Jeg kender ikke .vlc filtypen, men jeg går ud fra, at det er en filcontainer på samme måde some mkv og mp4 også er.
Disse containere kan indeholde mange forskellige filtyper, og derfor er to .mkv containere ikke nødvendigvis ens. Hvis det er samme tilfælde for .vlc, så er det blot fordi tv'et ikke understøtter den lyd, der er i.
Jeg har ikke sat mig ind i, hvilke programmer du skal bruge til at løse dine problemer. Det er højst sandsynligt noget med at søge på en .vlc extracter og på en en konverter til det lydformat, der er i filen. Så hiver man lyden ud og laver den om til en fil, din manual skriver, at tv'et understøtter. Og så igen smider den ind i filen med samme extracter program.

Det er den måde jeg får .ass underteksterne på mit tv til at virke. hiv-ud, - lav-om til et format tv'et kender.

Du får bare lidt sværere ved at finde det rigtige program, da VLC også er navnet på en meget kendt medieafspiller, og derfor vil dukke op i de fleste af dine søgninger.

Beklager jeg ikke har den direkte vej til en løsning, men det vil tage ligeså lang tid for mig at løse det, som det vil for dig. Og nu ved du i det mindste, hvad det (højst sandsynligt) kræver, at få det til at virke.
Af peterH
Mysen skrev:Jeg kender ikke .vlc filtypen, men jeg går ud fra, at det er en filcontainer på samme måde some mkv og mp4 også er.
Disse containere kan indeholde mange forskellige filtyper, og derfor er to .mkv containere ikke nødvendigvis ens. Hvis det er samme tilfælde for .vlc, så er det blot fordi tv'et ikke understøtter den lyd, der er i.
Jeg har ikke sat mig ind i, hvilke programmer du skal bruge til at løse dine problemer. Det er højst sandsynligt noget med at søge på en .vlc extracter og på en en konverter til det lydformat, der er i filen. Så hiver man lyden ud og laver den om til en fil, din manual skriver, at tv'et understøtter. Og så igen smider den ind i filen med samme extracter program.

Det er den måde jeg får .ass underteksterne på mit tv til at virke. hiv-ud, - lav-om til et format tv'et kender.

Du får bare lidt sværere ved at finde det rigtige program, da VLC også er navnet på en meget kendt medieafspiller, og derfor vil dukke op i de fleste af dine søgninger.

Beklager jeg ikke har den direkte vej til en løsning, men det vil tage ligeså lang tid for mig at løse det, som det vil for dig. Og nu ved du i det mindste, hvad det (højst sandsynligt) kræver, at få det til at virke.
Det er min fejl!!

Det er ikke et *.vlc format - det er bare den afspiller jeg bruger til at afspille den med på min computer.

Formatet det drejer sig om er *.mkv!

Men som sagt, så har det virket tidligere med afspilning af billede incl. lyd i *.mkv.
Af mhca
peterH skrev: Formatet det drejer sig om er *.mkv!

Men som sagt, så har det virket tidligere med afspilning af billede incl. lyd i *.mkv.
Det er så præcist det Mysen referer til... nemlig at .mkv er en filcontainer og ikke et specifikt codec.
Det betyder at nogle mkv-filer kan indeholde lydspor, der er encoded anderledes end andre mkv-filer.

Så de filer, der tidligere har virket, burde stadig gerne virke. Og de andre må du omkode lyden på via din PC. Alternativt bruge program som PS3 media server, der streamer filmen, så den står for den rette dekodning.
Af peterH
Jeg må prøve og se om jeg kan finde ud af det.

Tak for svarene. :)