Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et Sony KDL 40EX500AEP, knapt et år gammelt.

Det er begyndt at hakke i billedet. Det syner som om det er alle kanaler. Umiddelbart er det kun ved TV kanaler, ikke BD. Er det pga. at det er en HD udsendelse? TV'et skulle have mepg4 tuner og ellers klar til den digitale verden.
Er der nogen der har erfaret lignende?
Af JensenAmager
Jeg har samme model og har sammen med en del andre det samme problem og har haft det et stykke tid. Hvis du har checket, at dine kabler og dit signal er i orden, kan problemet (hvis du har YouSee) skyldes følgende, ifølge deres driftsinfo:

Alt: Periodiske forstyrrelser
Kunder kan desværre i øjeblikket opleve periodiske forstyrrelser i form af "frys og hak" på de analoge og digitale kanaler, det drejer sig om få forstyrelser pr udsendelse.
Vi forventer at fejl er udbedret senest d. 4/3 2011.
DR1 , DR2 og Tv 2 er dog ikke berørt af denne fejl.

Vi beklager de gener det medfører, vores teknikere arbejder på at udbedre fejlen hurtigst muligt.

Venlig hilsen
YouSee Fejlservice.

Øvrige oplysninger
Opstået/Oprettet: 21.02.2011 09:21
Seneste opdatering: 01.03.2011 19:39
Forventet slut: 03.03.2011 14:00
Af Michaelfoged
Hej igen og tak for dit svar.

Synes jeg har oplevet det også hos DR1. Måske foreningens udbyder af antennesignal har forstyrrelser som du nævner.
Af Phaerox
Muligvis er det blot problemet, det kan også være med fordel måske at skifte til et kvalitets antennestik med dobbel skærm & ferritkerne så du mindsker støj og forstyrrelse udefra.. Dette afhjalp mit Yousee-Problem i sin tid..

Kig evt på. http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 41_da.html

Er jo ikke budgetrysteren, og kan godt svare sig.
Af JensenAmager
Phaerox skrev:Muligvis er det blot problemet, det kan også være med fordel måske at skifte til et kvalitets antennestik med dobbel skærm & ferritkerne så du mindsker støj og forstyrrelse udefra.. Dette afhjalp mit Yousee-Problem i sin tid..

Kig evt på. http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 41_da.html

Er jo ikke budgetrysteren, og kan godt svare sig.
Jeg har selv altid kørt med denne type kabel, har endda prøvet flere forskellige efter at mine problemer startede, uden at det har hjulpet. Men det kan jo være, at det lige er det som skal til i trådstarters tilfælde.
Af Phaerox
Ja det er svært at sige hvertfald. Men ja er da et bud på en løsning. Men kan jo også blot være Yousee der bakser med nogle problemer :)
Af Michaelfoged
Jeg vil ivhertfald høre i foreningen om der er nogen der har samme problem, da det så måske er udbyderen. Næste step vil være at sikre antennestikket og kablet.
Mange tak for jeres indlæg :o)
Af Phaerox
Velbekomme. Man kan jo altid sige at så længe ens eget udstyr opfylder de gængse krav fra yousee bl.a. og ellers er i orden. Så har man jo udelukket alle andre fejlområder.