Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stieglitz
Okay tja.. Syntes sgu det er svært det her. Er ikke ret meget for Panasonics design.. Syntes det ligner noget der er 5-6 år bagud, men derfor er kvaliteten jo af billedet sikkert helt i top. Men stadigvæk, vil gerne have et pænt tv.
Af mhca
LG har da mig bekendt også nogle ret så roste TV. Men det er selvfølgelig begrænset, hvilke plasma-TV, der findes i de mindre størrelser. De fleste top-modeller findes i 50" eller mere.

Det er utroligt svært. Jeg har studeret længe, og jeg kan stadig ikke beslutte mig.
Men som de andre har gjort opmærksom på, så undlad krav som 200Hz. Her er fokus-artiklen, som der bl.a. referes til: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091

Mvh. Martin
Af McNeil
Stieglitz skrev:Okay tja.. Syntes sgu det er svært det her. Er ikke ret meget for Panasonics design.. Syntes det ligner noget der er 5-6 år bagud, men derfor er kvaliteten jo af billedet sikkert helt i top. Men stadigvæk, vil gerne have et pænt tv.
hehe... Ja så er Panasonic HELT klart ude af billedet ;) Men så slemt synes jeg nu heller ikke det er med dem.
Af Stieglitz
Ja men det med de 200 hz er jeg også gået fra. egentlig var det ikke noget reél krav, men bare en idé jeg havde fået i hovedet. Sikkert fordi 200 lyder bedre end 100 ;)

Men ja altså nu hvor jeg kraftigt overvejer plasma bliver det selvfølgelig også en 50" som minimum..
Af Mysen
Tjek anmeldelserne af PK950n og PS50C7705 herinde.
De holder sig under dit budget. Der er også en PX950n til samme pris som Samsungs, og med ca. samme billedkvalitet. Den er til gengæld ikke anmeldt herinde.
Retention er et problem på både LG og Samsung, men jeg spiller altså også en del. Man skal bare huske at se tv ind imellem, og så ellers generelt tænke sig om. Så er det heller ikke et reelt problem. Det er først, hvis du smider en pc til, eller hvis du er hardcore clanspiller i et eller andet skydespil, med ammunitionen fast vist i venstre hjørne. Den slags kan give problemer, men almindelig spil giver blot lidt retention, der hurtigt er væk igen.
Af Stieglitz
Okay, ja mit næste spørgsmål var faktisk omkring PX'eren fremfor PK modellen. Var lige inde i Expert og kigge på C7705'eren, den tiltaler mig også meget må jeg nok sige..
Af Stieglitz
For resten hvad med input lag? Er der meget af det på C7705'eren?
Af Mysen
Var det PS50C7705 eller UE46C7705, du så?

I spiltilstanden er input lag minimal. Til gengæld virker denne kun på standardprofilen, der har skæve farver, og et ringe sortniveau.
Af Stieglitz
Det var 50 tommer udgaven.
Okay.. Jeg troede at input lagg var fælles for alle billede profiler? :O
Af Mysen
Nix... Det er ikke tilfældet. Den er dog stadig habil at spille på, men retention er dog så omfattende, at det ikke skal være en gamer skærm.
Af Stieglitz
Men du spiller da en hel del på din kan jeg forstå eller?
Af Mysen
Jow jow. Men hvis jeg falder over et spil med faste objekter, så tænker jeg over det, og tager måske kun et par timer i streg højest. - Og jeg bruger rulleren bagefter, for at vaske retention væk.
Desuden var jeg forsigtig den første måneds tid, og her holdt jeg mig helt fra faste logoer osv.
Af Stieglitz
Okay hmm.. Syntes dælme det er svært at vælge når man skal forholde sig til det retention.. Men rulleren siger du? Det er vel bare en special dvd du har lavet som du smækker på eller?
Af Mysen
nej, den er indbygget i tv'et.