Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SiMONDRENGEN
Hej,

Har forhørt mig i den lokale Fona, og har fået et tilbud på en KDL46EX700 til 7.500,-

- men det er jo omtrendt samme pris som LG´s PK950N.

jeg ved at mange herindefra har erfaring med LG´s, og mange sikkert vil anbefale den. Men er der nogen der kender til Sony KDL46EX700?

Fik desuden også tilbudt et Samsung LE46C635XXE til 7999,-

Er Sony´s eller Samsung´s et bedre tilbud? (har haft svært vedat finde info om disse)

(tv´et skal bruges som all-around i stuen. kabeltv, blueray, Ps3) Pris 8000 - 10000.

Bonusspørgsmål: Kan man få PK950N til at sætte helt op ad væggen, trods bagudstikkende kabler??
Af Phaerox
Hej Simondrengen.

Ud af de Tv, du nævner vil jeg uden at blinke vælge LG's PK950N.

Det er Plasma, som både giver et bedre billede kontra LED/LCD (Kan ikke diskuteres), og giver større Tommer for prisen (Dem bliver du glad for), Ud over det er Plasma, grundet teknologien MEGET hurtigere til at opdatere billede, hvilket gør at du ingen slør for på ved SPORT, SPIL, FILM. Hvilket jo klart er en kæmpe fordel over LED/LCD (In case du ikke ved dette så er det samme type TV, LED er blot baggrundsbelyst med LED dioder)

Ja der er altid mulighed for Retention på Plasma, som er kortvarig uens brænding af Fosfor i plasma-cellerne. Forsvinder dog ganske hurtigt i langt de fleste tilfælde. (Typisk er det LOGO'er osv der bliver siddende.)

Burn-In kan også forekomme, har dog personligt aldrig oplevet det, og skal man tro hvad "Diverse" tests afspejler noget der kun forekommer hvis du skulle lade billedet stå i 5 dage eller sådan. Med andre ord, ikke noget du skal være bange for, blot have i tankerne.

Ja PK950 kan godt sættes næsten helt op ad vægen hvis du benytter vinklede kabler. (HDMI og Antenne)

KDL46EX700 understøtter mig bekendt heller ikke 1080p/60 som bliver brugt til Deep Colour bl.a. hvis du skulle være interreseret i at bruge dette. Der er også kun 2xHDMI hvor LG's har 4.

Du bliver ked af at købe alt andet en LG's blandt disse 3 modeller. Og yderligere skal du dog spørge dig selv om du skal smide de små 10000 og købe PX950N i stedet for, som er deres absolutte topmodel med understøttet 3D..

:p God indkøbsfornøjelse
Af lennon
LG´en har bedste billede , og du kan få vinklede HDMI og antenne stik .
Af SiMONDRENGEN
tak for de hurtige svar.

Der er virkeligt ingen andre der kan måle sig med PK950 og PX950 i denne prisklasse?

(prisklasse 7500 - 10000)

Har jeg overset noget?
Senest rettet af SiMONDRENGEN 02 mar 2011, 19:26, rettet i alt 1 gang.
Af PhDream
Jeg elsker når folk, som intet ved om et tv, udtaler sig skråsikkert om det. Ja, jeg taler om Phaerox. Aner ikke hvor han får sin (mis)information fra... Det pisser mig lidt af, da det kunne afholde potentielle købere fra at købe et ellers super tv.

INTET af det, han skriver om EX700, passer:

1. Tv'et har 4 (fire) HDMI porte - 2 på bagsiden, 2 i siden.

2. Tv'et understøtter 1080p/60 + alle de andre standard-opløsninger.

JA, jeg ved det alt det ovenstående, fordi jeg har tv'et.

Tv'et får også meget rosende anmeldelser, bl.a. skriver de, at da tv'et udkom, var det bedre end ALLE LED-tv fra konkurrenten Samsung. Se her (EX703 er det samme som EX700, bare en britisk model): http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 724786.htm

Det er faktisk bedre end storebrødrene EX710/711/715, da Sony brugte Sharps paneler til 700-modellerne. I de senere serier vendte man tilbage til egne og Samsung paneler, som giver et ringere billede. Tv'et har også markant lavere input-lag end alle LG plasma, hvilket gør det mere egnet til spil. Det er et decideret røverkøb, hvis du kan presse prisen lidt længere ned.

Det eneste reelle problem med tv'et er, at betragtningsvinklerne er snævre. Man skal helst sidde midt for, for at få det bedste billede. Til gengæld er det et rigtig lækkert billede.

Gider ikke gå ind i diskussionen om LCD vs. plasma, men NEJ, plasma giver ikke nødvendigvis det bedste billede, og EX700 er på mange punkter bedre en PK950. Du får dog 4" mere på LG'en, og det skal man ikke glemme.

Nogle ting, der kan gøre dig ked af det, HVIS du lytter til folk som Phaerox, som ingen objektivitet har: LGs plasma, og de problemer, folk har med dem: dirty screen, døde pixels, buzz, kunstig skarphed, mere følsomme over for retention end f.ex. Panasonic. Især modellerne i 50" er slemme til retention. Modellerne i 60" er overraskende nok temmelig resistente over for problemet. LGs plasma bruger også en del mere strøm end LCD/LED, men det gør plasma generelt.
Af Phaerox
Nu er Panasonic slet ikke nævnt for det første. For det andet skriver jeg mig beskedt mht formatet, kan man jo blot slå op i specs på tv'et. Og hvis vi snakker bedste og største tv til prisen som der bliver spurgt om vil jeg stadig mene LG frem for de 2 andre tv.
Af PhDream
Phaerox skrev:Nu er Panasonic slet ikke nævnt for det første. For det andet skriver jeg mig beskedt mht formatet, kan man jo blot slå op i specs på tv'et. Og hvis vi snakker bedste og største tv til prisen som der bliver spurgt om vil jeg stadig mene LG frem for de 2 andre tv.
Det ændrer ikke ved det faktum, at du gav manden decideret vildledende/forkerte oplysninger. Hvis du "bare" kan slå op i specs på tv'et, ville du jo se, at tv'et både understøtter de gængse formater og at det har 4 HDMI porte.
Af Phaerox
Ja også alligevel ikke da Sony blot oplyser 1080p. Ikke om der understøtter deep Colour 1080p/60 så det kan man så ikke helt alligevel.
Af SiMONDRENGEN
anyways!

Kommer jeg til at savne 3D hvis jeg køber PK950 i stedet for PX950?

eller er det efterhånden et "must have"?
Af rkc
Hvis vi taler 10000,-så ville jeg nok overveje at kigge på samsung ps50c7705

men ingen af de tv du kigger på er dårlige,hverken lcd eller plasma lg
Af Mysen
Du kommer ikke til at savne 3D. Det er efter min mening meget federe at se en flot 1080p 2D film, end at se en mørk 3D film med skævefarver mm.

PX950n skulle dog være et bedre tv end PK950n på flere punkter, og merprisen skyldes ikke kun, at der er 3D på.

Endnu et emne under 10.000 er Panasonic V20.

Jeg har selv Samsungs plasma.. lækker skærm ;)

Prisen på det Samsung tv er ikke god, da du kan få det bedre 46C755 til 500 kr mindre. Det er også en habil kandidat, hvis du hellere vil have LCD fremfor plasma.
Af Phaerox
Mere nice-to-have i virkeligheden, og hvis du har noget at bruge det til. Har selv fravalgt det på mit tv, da jeg ik personligt syntes jeg skulle bruge det eller har planer om det.

Du skal jo så også have en 3D kompatibel afspiller hvis du ikke har det i forvejen eller en ps3. Så det er yderligere en 2500 kr ca.
Af Mysen
Phaerox skrev: Du skal jo så også have en 3D kompatibel afspiller hvis du ikke har det i forvejen eller en ps3. Så det er yderligere en 2500 kr ca.
Eller 3Dmerge, der kan lave stereoscopic MKV filer ;)
Af selliah
Jeg kan kun anbefalde LG PX950n ! Jeg har selv indkøbt skærmen i 60" efter at have haft en Samsung C8705 led skærm og et Sony LX900 men synes bestemt at LG slår dem med mange længder :) Og 2D billedet ser super godt ud! Bruger ikke selv 3D delen men den virker udemærket :)
Jeg har selv overvejet LG eller Samsung, da jeg købte tv'et kostede samsung omkring 4000kr mere og det var klart det der sagde nej ved mig, samtidig synes jeg at LG's design er super fedt :)