Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Andreasen88
Hej alle...
Jeg står og mangler nyt fjernsyn, og jeg er forelsket i samsungs UE46C9005Z.
På Wupti.com er prisen 20.000 kr.
Jeg mener det er mange penge at give for at TV, især når der er så meget ekstra gejl med. F.eks. har jeg ikke behov for fjernbetjeningen, med den lille 3" skærm. (Selvom den er voldsomt fed)

kan i anbefale et fjernsyn, som lever op til designet, men uden det lidt udnødvendige gejl?
Derudover er jeg ikke rigtig klar over hvor god billedkvaliteten er, men det skulle da undre mig, hvis den er meget dårlig.
Kan i anbefale et TV til omkring 12.000, som lever op til alle disse krav?

Jeg har ledt efter en andmeldelse her på siden, men kan ikke finde den.
Af Andreasen88
Samsung UE46C8705
Jeg ved godt det TV ligger i prisklassen, men så vidt jeg kan læse mig til, så er billedkvaliteten dårlig? eller har jeg misforstået andmeldelsen herinde?
Der bliver bla skrevet at 3D-kvaliteten er dårlig, pga. skyggerne.. Så jeg vil i bund og frund høre om der er et bedre alternativ, som stadig lever op tild designet.
Af Mysen
Lige om hjørnet kommer deres 2010 modeller. Eller i hvert fald indenfor nogle måneder. De ville også kunne leve op til dine designkrav.

Anmeldelsen af C9005, som jeg har læst, fortæller at 3D håndtering og baggrundslys gør arbejdet meget bedre end C8705.

Deres Plasma, PS50C7705, har samme features som deres LED, men har noget bedre billede på. Den er dog 3,6 cm tyk og ikke lige så flot designet.
Af Andreasen88
2010 modeller?
billedekvaliteten er blevet væsentlig forbedret så, her tænker jeg især 3D kvaliteten? Vil meget gerne undgå jeg er tvunget til at købe nyt fjernsyn om 2 år, fordi fjernsynet ikke kan følge med udviklingen.
Hvornår kan jeg regne med 2010erne rammer butikkerne?
Af lennon
Andreasen88 skrev:2010 modeller?
billedekvaliteten er blevet væsentlig forbedret så, her tænker jeg især 3D kvaliteten? Vil meget gerne undgå jeg er tvunget til at købe nyt fjernsyn om 2 år, fordi fjernsynet ikke kan følge med udviklingen.
Hvornår kan jeg regne med 2010erne rammer butikkerne?
Han mener 2011 modeller - som begynder at ramme markedet allerede i marts . Der er forventninger til at blledkvaliteten på 3D er synligt forbedret i 2011 modellerne. Hvis 3D vægter, så bemærk at plasma er bedst - og helst så stort som muligt . .
Af HrLaursen
Hej!

Vil ikke anbefale dig at købe UE46C9005Z. Køb i stedet som du selv skriver UE46C8705. Designet er lidt federe på UE46C8705 synes jeg, men selve TV'et er i bund og grund det samme. 9 serien er lidt tyndere med en "ret kedelig" 3" touch fjernbetjening, der skal lades op ret tit. Muligheden for at se TV på fjernbetjeningen hakker en del og 3D på TV'et har også en del skygger. Hvis du går efter 3D, så vælg Sony LX900 eller HX800 med kit. Ellers vent til 2011 modellerne kommer. 2010 var nemlig ikke et specielt godt LCD 3D år, hvis man går efter et rigtig god 3D oplevelse. Så skal du evt. vælge plasma. Hvis du derimod vil have gode DLNA muligheder, så vælg Samsung. Deres software er godt nok mangelfuld, men det fungere absolut godkendt langt hen af vejen.

-M
Af lennon
Prøv at læs testen på HDTV.co.uk . De konkluderer at mange af de fejl som var på deres testeksemplar af 8000 serien IKKE går igen på 9000 serien . De ved dog ikke om fejlene også er rettet på 8000 serien via ny firmware. Fejlene var bla ujævn baggrundsbelysning og destruktiv autodimming .
Af Andreasen88
Tusind tak for de gode råd.. :)

Hvis vi ikke vægter 3D så højt.. vil i så mene UE46C8705 er et fuldt ud optimalt TV?
Af Mysen
Nej. Det er et rigtig flot tv, men billedkvaliteten hænger ikke sammen med prisen. Der er for meget clouding og så den irriterende dimming, der ikke kan slås fra. Det skal dog siges, at billedet stadig er udmærket, hvis man ser bort fra prisen. Og så er designet noget af det bedste man kan få, hvis man ikke vil bruge penge på B&O eller andre designmærker.

Men du får et noget bedre tv i eksempelvis LE850n vurderer jeg. Og hvis 3D ikke er vigtigt...

Den koster 12.000 her
- og du finder en test herinde på siden.

Når jeg nævner den, er det fordi det også er en designmæssig lækker model.

Tjek evt. Samsung 2011 model - artiklen. Det er muligt, de har formået at sprede lyset bedre på disse, og de er dælme pææn'

(beklager jeg skrev 2010 modeller. det var en kludrefejl)
Af Andreasen88
Uha, Du gør det ikke let for mig.. hehe

Jamen LE850n er også et fedt TV.
Hvis billedet er bedre, så tager jeg nok det.. I bund og grund er det jo billedet det handler om. :)
Af Junkwavepete
Bare et hint...

Hi-Fi Klubben har 46C9005 til en SVEDIG pris, 18.599,- det er jo forstyrrende billigt, da den for 3-4 måneder siden lå på omkring 30.000,-
Af Bvb
Jeg står også for og vil have nyt tv og har fundet ud af d8 serien kommmer sidst i marts eller hifiklubben har sagt at de forventer den på lager sidst i marts.
og det vil jeg mene er hver og vente på.

http://www.youtube.com/watch?v=siEx4xiXjCo
Af lennon
Bvb skrev:Jeg står også for og vil have nyt tv og har fundet ud af d8 serien kommmer sidst i marts eller hifiklubben har sagt at de forventer den på lager sidst i marts.
og det vil jeg mene er hver og vente på.

http://www.youtube.com/watch?v=siEx4xiXjCo
Venter lige på nogle test . Men hvis deres plasma også har bedst billedkvalitet i 2011 , - så bliver det nok den . Den nye D8005 er godt nok nice . .
Af noxity
D. 8 feb skrev Rasmus at de havde modtaget C9005 og en anmeldelse ville være klar snartest. Det er så bare 3 uger siden nu :(