Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Censur
Hey min kammerat skal have en ny skærm og jeg har lovet at hjælpe ham med at finde noget ordentligt hva kan i anbefale her er kreterierne:

32" - 42"
Max Pris 6000,-
den skal bruges til tv og pc skærm

Håber i vil hjælpe...!
Af McNeil
Personligt kan jeg anbefale Panasonic G20. Det er jeg selv rigtig glad for. Den kan fås til 6499,-
Af mhca
Panasonic G20 (plasma) er et rigtigt godt TV, men jeg tror nu ikke, at jeg ville vælge plasma-TV, hvis det ofte skal anvendes til decideret PC-skærm.

Her ville jeg nok snarere kigge på et LCD-TV.
Jeg tror at fx LGs LD750N vil være et super valg til budgettet og behovet:
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... id=4179463
Det er 42" og en af de gode egenskaber ved dette TV, er det scanning backlight system.

Jeg har ikke selv læst meget om TV'et, men scanning backlight har virkeligt fået ros i fx LG's SL8000 model fra 2009.
Af McNeil
Jeg har nu ikke noget problem med at bruge mit som PC skærm. Det er ikke så tit det sker, men jeg synes ikke der er noget problem med det.
Af Mysen
Der er også mange still-billeder på en pc, der fremstår bedre. Og problemet er ikke kun, at man kan være uheldig.
Problemet er i høj grad, at man bliver nødt til at være superforsigtig konstant, og mange gange også nervøs, fordi man glemmer skærmen, og ikke ved om de fastbrændte ting kan vaskes væk.

Til PC er der bedre muligheder end G20. Det er fedt, at Panasonic er så gode til at undgå retention på deres ikke-3d skærme, men burn-in er nu heller ikke elimineret for dem. Derfor rimer plasma altså ikke på pc.
Af McNeil
Mysen skrev:Derfor rimer plasma altså ikke på pc.
Nej det er fordi A og C aldrig komme lyde ens ;-) Men nej det er har du selvfølgelig ret i :) Men det kommer jo an på i hvilke tilfælde han vil bruge den som PC skærm. Er det for at sidde og surfe rundt, mens han ligger på sofaen, så vil jeg give dig ret, men hvis det er fordi han vil se film via PC eller spille på TV'et, kan man godt anvende en plasma skærm vil jeg mene.
Af Mysen
enig... Men jeg kender en, der nærmest bruger det Windows 7 skrivebord som et billede. Den er ALDRIG slukket ;)

-Folk plejer at skrive "film via PC", hvis det er det, de mener. Så jeg gættede på, at det var en, som min kammerat.
Af McNeil
Mysen skrev:enig... Men jeg kender en, der nærmest bruger det Windows 7 skrivebord som et billede. Den er ALDRIG slukket ;)

-Folk plejer at skrive "film via PC", hvis det er det, de mener. Så jeg gættede på, at det var en, som min kammerat.
I det tilfælde ville jeg så også vælge et LCD ja :)