Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

:( Nu har den første glæde lagt sig og jeg har lagt mærke til nå jeg stener foran husalteret at der kommer vandagtigt omrids på folk og andre ting ved bevægelse primært når der er tale om film er der nogle kloge hoveder herinde der har lidt fif, jeg kan sige at signalet er kabel tv fra yousee og det køre gennem samsung settop box og det sker på hd og ikke hd kanaler, desværre
Af wlsg
Har du prøvet at afspille en Original Bluray, men 1080p/720p indhold af god kvalitet?

Jeg har en PS63C7705 som kan finde på at vise en lille smule af det du beskriver, hved hurtigt bevægende billeder med fokus på en ting.
FX hvis der er fokus på en bil der køre, set så alt andet bevæger sig på nær bilen, så kan der komme de antydninger du snakker om, men kun hvis kilden er dårlig, hvis jeg køre en 720p/1080P kilde, så oplever jeg det aldrig.

Men det siges også at 63" er et bedre panle ind 50"
Af Dueholm
Har du kalibreret tv'et?
Jeg har også et PS50C7705, og efter jeg kalibrerede det efter den 'opskrift', som andre herinde var så venlige at gøre mig opmærksom på, har jeg kun haft glæde af mit tv.
Kalibreringsoversigten kan du finde her:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1283773686

Hilsen Dueholm
Af red_martians
Prøv at slå motion fra.. ligger vist under avanceret egenskaber på et samsung.
Af JesperAndersen
Enig, virker som om at motion judder canceller er aktiveret - slå det fra.
Af Husalter
ok tak for de mange svar, jeg har nu lavet de indstillinger der er blevet linket til så nu må vi se om det virker, vender tilbage om et par dage 8)
Af JesperAndersen
- tag de linkede/Flatpanels guides som en vejledning der kan være forskelle fra panel til panel. 'selv kører jeg med højere kontrast og lavere lys. Og så synes jeg at cellelys skal op på 17 for en mere korrekt gamma.
Husk også at køre din "ruller" fra tid til anden her i starten, for at minimere evt. retention...og så glæd dig, det er et super godt billede det har :)
Af Dueholm
Det er rigtigt som JesperAndersen siger, at der er forskel på panelerne, selv indenfor samme model. Men er man, som jeg, helt ny i fladskærmsverdenen, så kan det godt være sin sag, at give sig i kast med at ændre billedindstillinger. Den kalibrering som jeg, og nu også du, har brugt, er rigtig god, synes jeg.

@ JesperAndersen - Hvad er den 'ruller' du omtaler for noget? Jeg oplever nemlig retention, hvor jeg kan se tidligere akærmbillede, hvis det efterfølger af en meget lys scene m
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er en slags screensaver, som Samsung har bygget ind i selve TV'ets funktionalitet. Det er en sort bjælke der kører hen over skærmen på en hvid baggrund (eller er det en hvid bjælke på hvid baggrund?).

Den kan aktiveres et sted i menuen.
Af Dueholm
Tak, Yakken. Så lærte jeg det:-). Det skal jeg hjem at prøve.

Hilsen, Dueholm:-).
Af JesperAndersen
Dueholm skrev:
@ JesperAndersen - Hvad er den 'ruller' du omtaler for noget? Jeg oplever nemlig retention, hvor jeg kan se tidligere akærmbillede, hvis det efterfølger af en meget lys scene m
Tryk på MENU - TILSTAND - BILLEDINDSTILLINGER - SKÆRMBESKYTTELSE - RULLER.
Af Husalter
Ok, det hjalp sq at slå det fra, men hvafa.... skal man så bruge det til jeg vil da hellere have den smule "hakken" ved hurtige bevægelser end af mit alter ligner et akvarie :p

nå nu er så kloge herinde kan jeg jo så lige spørge, jeg har en netværks harddisk "NAS" som jeg kan tilgå fra tv´et men jeg syntes det er ofte den kommer ud og siger den ikke understøtter formatet er der nogle af jer der ved hvilke formater der understøttes ??????

PÅ FORHÅND TAK

Husalter 8)
Af Ellegaard74
JesperAndersen skrev:- tag de linkede/Flatpanels guides som en vejledning der kan være forskelle fra panel til panel. 'selv kører jeg med højere kontrast og lavere lys. Og så synes jeg at cellelys skal op på 17 for en mere korrekt gamma.
Husk også at køre din "ruller" fra tid til anden her i starten, for at minimere evt. retention...og så glæd dig, det er et super godt billede det har :)
Hvad har du så din kontrast og lysstyrke stående på..? :)
Af JesperAndersen
Ellegaard74 skrev:
JesperAndersen skrev:- tag de linkede/Flatpanels guides som en vejledning der kan være forskelle fra panel til panel. 'selv kører jeg med højere kontrast og lavere lys. Og så synes jeg at cellelys skal op på 17 for en mere korrekt gamma.
Hvad har du så din kontrast og lysstyrke stående på..? :)
Hhv. 88 og 46
-Og så har jeg valgt "normal" i stedet for "varm2" under Farvetone. Jeg kan simpelthen ikke forstå at man vælger "varm" da farverne bliver aaaalt for kunstige/over-farvet, hvor hvidt bliver gulligt og ansigter rødlige....Men det er måske blot mit panel som er "mærkeligt..?...