Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har i længere tid været på udkig efter en ny "ekstra" skærm til min MacBook Pro. Den jeg har haft hidtil (LG 1780Q eller sådan noget, 17" TFT skærm) slår ikke rigtigt til.

Jeg bruger hovedsagligt min computer til skolearbejde (uni) og musikproduktion.

Jeg er i tvivl om det vil være smart at gå efter den højere opløsning på 27" skærmen frem for 2 stk. 23" skærme. Det skulle være muligt at tilslutte to skærme til en MBP.

Jeg er egentlig også i tvivl om det er muligt for nogen af Jer at give mig råd, men jeg ville alligevel prøve da jeg har tænkt over det længe, uden at finde frem til en afgørelse. Det kan være der er en der har noget klogt at sige :)

Så vidt jeg har forstået kan man handle lidt med Dell hvis man ringer til dem, men hvor tæt på forhandlerprisen (4999 kr., U2711H) man kan komme ved jeg ikke. Er der nogen derude som har erfaringer hermed?

En U2311H koster til sammenligning 1950 kr. hos Dustin.
Af martinweiss
Kan det i øvrigt passe at ingen af skærmene er LED-belyste (jeg kan læse mig til at U2711H i hvert fald ikke er)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har det betydning om noget er LED-belyst? Du kan jo se hvad effektforbruget er i vores test (25 W for U2311 og 60W for U2711).

Jeg bruger til dagligt 2 skærme og det er meget behageligt, at kunne hive vinduer over på skærm nr. 2 uden at skulle bekymre sig, om størrelsen på det vindue man har på skærm nr. 1. MEN! Det er dælme også en lækker stor skærm man får i U2711. Personligt ville nok tage 2711 i dag og så beholde min 20", men skulle jeg starte fra scratch, så ville jeg ikke undvære skærm nr. 2. Vær dog OBS på, at 2x23" fylder MEGET i bredden.

De gange man har kunnet handle med Dell har typisk været lige efter en kampagneafslutning. Det skader ikke at forsøge, men forvent ikke det store. Det er længe siden at 2711 var på tilbud.
Af martinweiss
Tak for dit svar.

Nej som sådan har det vel ingen betydning, jeg var bare nysgerrig for om det kunne være rigtigt. Jeg har indtryk af at de fleste nyere skærme er LED-belyste.

Jeg vil ringe til Dell i morgen og spørge om der er mulighed for at få skærmen lidt billigere. Hvis ikke bliver det nok i første omgang en 2311 og måske senere en til.
Af martinweiss
Det ser ud som om det ikke er muligt at få rabat hos Dell lige pt., hvilket får mig til at overveje at købe skærmen i Tyskland. Der kan den fås til 5000 kr. inkl. levering.

Derudover: Skal jeg bekymre mig om min MacBook Pro fra 2007 (2.2 gHz C2D, 4GB RAM, Geforce 8600 GT/128 mb RAM) kan køre maks.-opløsningen uden at koge helt over?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det burde den kunne uden problemer.
Af martinweiss
Så er 1 stk. U2711 modtaget. Vidunderlig skærm. Opløsningen kan man ikke andet end være glad for :)

Tak for hjælpen med spørgsmålene!
Af Morty
martinweiss skrev: Så er 1 stk. U2711 modtaget. Vidunderlig skærm.
Congrats! Kunne jeg kort spørge, hvor i Tyskland kan skærmen købes til den pris du angav, og hvordan virkede service, forsendelse mm ifbm med købet for dig? Tak,
Af martinweiss
Hvis du søger på Google.de kan du vælge shopping-resultater og så skulle det være nemt at finde den billigste pris. Jeg har ikke haft brug for at snakke med forhandleren efterfølgende, så jeg kan ikke sige noget om service-niveauet. Leveringstiden var lidt længere end normalt for ting fra Tyskland.

Så mit råd er at købe den hvor den er billigst. Send forhandleren en e-mail hvis der er noget du er i tvivl om.
Senest rettet af martinweiss 25 apr 2011, 12:59, rettet i alt 1 gang.
Af Morty
@martinweiss: Oh, det var fikst! Tak for info.