Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

God dag Flatpanels. Jeg står og skal ud og have investeret mig i min første fladskærm. Jeg har fulgt med herinde på sitet og læst en del rundt omkring, men det er jo en ren jungle!

Mit budget er cirka 10.000 kr.
Skærmen skal primært bruges til at spille spil på, med PS3 og så se film naturligvis :)

Den skal helst være over 40"
og have 200hz opdatering af billede.

Ellers har jeg ikke sådan særlig mange krav.. Er ret lun på samsungs skærme, men andre alternativer er velkomne.

Håber nogen kan hjælpe mig!
Super godt forum i øvrigt. ;)
Stieglitz skrev:Jeg står og skal ud og have investeret mig i min første fladskærm. Jeg har fulgt med herinde på sitet og læst en del rundt omkring, men det er jo en ren jungle!
Hvis du har fulgt med her inde, har du måske mærket at der startes 2, 3, 4 sådan tråde som den her, HVER dag.

Hjælp!
Jungle!
Hvilken skærm?
40"
10.000,-

40" hører hjemme i LCD-markedet.
Dit budget er 10.000,-
Læs nogle test af 40" LCD-tver der koster omkring dit budget.

Alle ønsker personlig service, og hjælp til at lige vælge deres tv.
Men om du havde læst reglerne inden du postet dit indlæg, står der:
1. Søg først efter lignende tråde i forum så vi undgår tråde med samme spørgsmål. Hovedparten af trådene herinde omhandler indkøb af nyt TV, så der er gode muligheder for at finde information om f.eks. indkøb heri. Husk at vi har en officiel liste over TV vi anbefaler, som du kan finde i menuen på forsiden.
Af Mysen
hehe. Er man lidt mavesur? :P

Men ja. Var der kigget i forumet inden, var der nok ikke skrevet 200 hz som krav, og så havde der som minimum været nogle emner, der ville bliv spurgt til. I stedet for den generelle "jeg kan godt li' Samsung".
Af Stieglitz
Okay, ja nu havde jeg ikke lige regnet med at i tog det så tungt.. Men har kun kigget her på forummet weekenden over. Hvor jeg har brugt meget af tiden på at læse andmeldelser af skærme. Mit problem er at jeg ikke rigtig kan finde et ordenligt svar på om jeg skal vælge LCD, LED eller Plasma.. da alle har forskellige holdninger (åbenbart?)

Men jeg har kigget på nogen LCD skærme fra Samsung en dag jeg var i bilka.. Der var nemlig en med 200hz og den havde sgu et rigtig godt billede. Men igen har ikke skide meget forstand på det, det er jo derfor jeg spørger jer. en ting er at læse andmeldelser en anden ting er at høre en flok menneskers personelige meninger om div, mærker, modeller og teknologier..
Af trykkertor
Mysen skrev:hehe. Er man lidt mavesur? :P
Det kan du godt sige ja.
Synes bare for tiden det regner med "hjælp, hvilket tv"-tråder for tiden.
Stort set kun nye brugere der har 1 post, og den posten er selvsagt "Hjælp"-posten.

Og alle vil have sin egen personlige tråd, og ikke tage stilling til andre tråder der er af 95% samme karakter.
Af Stieglitz
Jamen hvad vil du dog så have vi/jeg skal gøre?
Jeg opretter en tråd, fordi jeg har en idé om at der sidder en flok kompetente folk, der har forstand på skidtet som evt, kan give mig et peg i den rigtige retning af hvad jeg skal købe.. Ikke andet.
Af PhDream
Det "man" vil have er, at folk simpelthen gør en indsats selv, i stedet for at forvente at "man" serverer det hele for dem på et sølvfad.

TV-forummet er efterhånden blevet til et hjernedødt "hvad skal jeg købe"-forum. Dette er IKKE flatpanels skyld, men brugernes, som på en måde også er flatpanels - absurd, I know. Der er ingen diskussioner længere, ingen ånd, kun samlebånds-mentalitet: de samme spørgsmål, igen og igen og igen og... Det er jo på grænsen til spam.

Jeg synes, at "man" - de erfarne brugere, burde boykotte disse ligegyldige tråde. Svarene er jo allerede blevet givet. De mest erfarne, de rigtige eksperter, deltager nemlig ikke i disse tråde længere, jvf. en anden tråd på forummet: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=20477
Af Steen Bay
Stieglitz skrev:Jamen hvad vil du dog så have vi/jeg skal gøre?
Jeg opretter en tråd, fordi jeg har en idé om at der sidder en flok kompetente folk, der har forstand på skidtet som evt, kan give mig et peg i den rigtige retning af hvad jeg skal købe.. Ikke andet.
Og det er også helt OK, det er vel trods alt derfor at flatpanels.dk har et forum hvor der kan stilles spørgsmål, og hvis nogle (måske forståeligt nok) skulle bliver lidt trætte af at besvare de samme spørgsmål igen og igen, så kan de jo blot lade være med at svare, længere er den vel ikke. Og angående en ny fladskærm, så kan man for tiden få et 46" Samsung C755 LCD-TV med 3D og 200Hz til ca. 7500,- kroner. Det virker som et ganske fint køb til prisen.
Af Mysen
Stieglitz skrev:Jamen hvad vil du dog så have vi/jeg skal gøre?
Jeg beklager også arrogancen. Jeg henviser som regel til en eller flere modeller, du kan vælge imellem. Men der er som nævnt rigtig, rigtig mange tråde med folk, der vil have råd til et tv med præcis dine krav til pris og størrelse. Du er en af en de mange der vil have hjælp, fair nok, men du har ikke læst en eneste test, for ellers ville du være forelsket i en af de Samsung skærme, der er anmeldt herinde, og ikke bare Samsung generelt.
Hvis du havde spurgt til nogle af de problemer, der bliver nævnt på UE46C6005 eller PS50C7705, så ville vi vide, at du havde gjort bare en lille indsats for selv at danne dig et overblik over, hvad man kan finde på tv-markedet. Og så er det forståeligt nok, at du gerne vil have specifikke plusser og minusser fra brugere, inden du investerer.

Du nævner, at du godt kan lide Samsung, men ikke noget om hvorfor. "Design, fjernbetjening, billedet i en butik?" 200hz er der skrevet en artikel om, efter mange, mange tråde med usikkerhed om, hvad det betød. Hvis du havde læst denne eller bare et par tråde herinde, ville du vide, at det ikke må stilles som krav til, hvad et tv skal kunne.

Kort sagt, så har man mere lyst til at skrive til folk, der selv har lyst til at gøre en indsats for at finde, hvad de vil have, end til folk der vil have serveret alle detaljer om alle fjernsyn på et sølvfad.

Når det er sagt, så beklager jeg arrogancen, for jeg er slet ikke kompetent nok, til at kunne tillade mig at være arrogant.

Tjek anmeldelsen af PS50C7705

Hvis du er mere til LCD, har Steen givet et bud på det bedste LCD fra Samsung i dit prisniveau. Skal det være et tyndt tv, kan du tjekke testen af C6005 , og hvis billedkvalitet er vigtigere end design og features, så kig på Panasonic V20

De nævnte modeller fås i andre størrelser, end selve testen. PS C7705 fås dog ikke mindre end 50".
Af MKT
Jeg søgte på "nyt tv", kiggede ikke engang den første side igennem (ud af 72) og fandt:

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... hlight=nyt

Ja det er uoverskueligt, og kunne måske virke snerpet at "de erfarne" ikke bare lige vil dele ud af deres viden, men når man har brugt de sidste 2-3 måneder på at besvare det samme spørgsmål +/- 10% variation, forstår jeg godt deres frustration.

Bruger man en hel weekend på at læse forummet skulle man gerne være faldet over svaret på de fleste spørgsmål ang køb af nyt tv. Og ja 200 hz kravet er et dead giveaway på at man ikke har læst en hel weekend hehe.

For at komme med en floskel efterhånden: Er primært brug Ps3 så køb LCD, ellers får du nok den bedste oplevelse på plasma til den pris.
Af Stieglitz
Det med de 200hz, var nu ikke et krav som sådan.
Men jeg har faktisk læst begge de andmeldelser af samsung TV der bliver linket til tidligere.. Men er kommet meget i tvivl, om jeg skal have en Plasma eller en LCD.

Min stue er faktisk meget dunkel i det.. Der er 2 tagvinduer og ikke vild meget lys om aftenen. Så det burde jo tale for, en plasma skærm, men jeg skal primært bruge skærmen til Playstation 3, er det en god eller dårlig idé?

Lige nu svinger jeg meget imellem, Samsung C6005, og LG PK950N

Men har læst nogen artikler om burn in, og retention, og det afskrækker mig sgu alligevel lidt fra at købe sådan en plasma skærm, men hvad ville være smartest når den, nu engang skal bruges mest til konsol spil?
Af McNeil
Stieglitz skrev:Det med de 200hz, var nu ikke et krav som sådan.
Men jeg har faktisk læst begge de andmeldelser af samsung TV der bliver linket til tidligere.. Men er kommet meget i tvivl, om jeg skal have en Plasma eller en LCD.

Min stue er faktisk meget dunkel i det.. Der er 2 tagvinduer og ikke vild meget lys om aftenen. Så det burde jo tale for, en plasma skærm, men jeg skal primært bruge skærmen til Playstation 3, er det en god eller dårlig idé?

Lige nu svinger jeg meget imellem, Samsung C6005, og LG PK950N

Men har læst nogen artikler om burn in, og retention, og det afskrækker mig sgu alligevel lidt fra at købe sådan en plasma skærm, men hvad ville være smartest når den, nu engang skal bruges mest til konsol spil?
Lige den samsung model har SUPER store problemer med input lag, som en anden person har lavet en tråd om,http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=20570, og det har jeg også selv oplevet, så det kan jeg ikke anbefale. Men jeg bruger selv et Panasonic plasma, og spiller meget PS3, og har ikke noget problem med det.
Af Stieglitz
Jamen så bliver det nok en plasma skærm.. Men spørgsmålet er jo så hvor vidt det er et problem med retention og burn in, på LG's skærme i forhold til andre? Har læst at Panasonics plasma skærme næsten ingen problemer overhovedet har med det?
Af McNeil
Stieglitz skrev:Jamen så bliver det nok en plasma skærm.. Men spørgsmålet er jo så hvor vidt det er et problem med retention og burn in, på LG's skærme i forhold til andre? Har læst at Panasonics plasma skærme næsten ingen problemer overhovedet har med det?
Jeg har ikke haft problemer på mit G20...