Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ws-sp
Hej.

Har lige fået elgigantens avis ind af døren og kan se de har ovenstående tv på tilbud fra 12.000,- til 7000,-

Spørgsmålet er, er det noget værd, eller betaler man meget for det pga. det kan optage via USB?

Hvis man skulle sammenligne det med LE40C755, får man så bedre billede i C755 i forhold til C6905?

Jeg kan ikke se at C6905 kan så meget mere end fx. C6005 som ligger på omkring 6000,- ?

Kan ikke rigtig finde test på C6905, så er der nogle der kender mere til om det er et køb værd, eller om man skal holde sig til C755 ? :)
Af Simonlynge
Billedekvaliteten kan du finde test af på 6005 testen, samme billede i alle 6000 skærmene :)

Internet og DLNA funktionalitet kan du finde test af på fx 8705 testen.
Af Mysen
Jeg tvivler altså på at billedkvaliteten er den samme.
Jeg er godt klar over, at det burde være samme panel i hele 6'er serien, men prisforskellen er simpelthen for stor for internet, pvr og en fod i forkromet plastic.

C6905 er et par mm tyndere, hvilket tyder på at der er nogle ændringer bag panelet, hvis det ikke måske endda er panelet selv Der kunne jo evt. være et bedre lysfilter, der forbedrer lyshomogeniteten i billedet. Det ville jo være en ikke uvæsentlig forbedring, men det er kun gisninger. - på baggrund af den store prisforskel. Jeg har ikke kunne finde nogen fakta.
Af ws-sp
Mysen: Præcis. Med den prisforskel må der ligge noget andet bag. Men synes heller lige at kunne finde noget konkret
Af ws-sp
Fik lige forklaret at der ligger et 8 serie panel i 6905'eren +++++ at den har Backlight led i stedet for Edge led. Hvilket jo dermed bringer 6905'eren i nogle klasser højere end 6005, som jo har Edge led, som ikke ligefrem gør billedet bedre :(

Men endte sku med at købe 6905.

Valget stod mellem 6905 (6999,-) eller C755 (6399,-)

1. 6509'eren er NOGET pænere i designet pga. det børstede aluminium

2. Den har 8 series panel i, som skulle slå sort dybden i forhold til c755

3. Den var LED med Backlight :)

Får det først fredag, men ser meget frem til at skulle pakke det op, og rode med det :)
Af Garm
Det lyder umiddelbart mærkeligt, at C6905 som det eneste i 6-serien skulle have et 8-serie panel. Hvor har du den oplysning fra?
I så fald må det så også betyde at f.eks. clouding og input lag m.v. ikke er lige så slemt på C6905 som på resten af 6-serien.....nogle der ligger inde med viden omkring det?

Overvejer p.t. at investere i samme TV, så det lyder da interessant :p
Af Sjavse
ws-sp skrev:Fik lige forklaret at der ligger et 8 serie panel i 6905'eren +++++ at den har Backlight led i stedet for Edge led. Hvilket jo dermed bringer 6905'eren i nogle klasser højere end 6005, som jo har Edge led, som ikke ligefrem gør billedet bedre :(

Får det først fredag, men ser meget frem til at skulle pakke det op, og rode med det :)

De påstande du kommer med her holdte så ikke helt alligevel, vel?

PS: vis der skulle være et panel i det fra 8 serien så kunne de lige så godt ha'kaldt det noget med 8 og taget et par tusind ekstra for det.
Af Cmikkelsen
Hej drenge :)
jeg har selv investeret i ue40c6905'eren. Jeg er fuldt ud tilfreds! Input laggen er ikke så slem som jeg havde regnet med, og jeg har ikke lagt mærke til nogen clouding på nuværende tidspunkt.
Af Garm
Cmikkelsen skrev:Hej drenge :)
jeg har selv investeret i ue40c6905'eren. Jeg er fuldt ud tilfreds! Input laggen er ikke så slem som jeg havde regnet med, og jeg har ikke lagt mærke til nogen clouding på nuværende tidspunkt.
Tak for info Mikkelsen :) Kan du oplyse hvilken konsol og hvilke spil du har afprøvet? Hvordan oplever du i øvrigt hurtige scener og sport som f.eks. fodbold på skærmen? Er de 100hz, precission dimming, 600 Clear Motion Rate og hvad de fine teknologier ellers hedder i stand til at vise hurtige billeder uden slør? :)
Af Cmikkelsen
Jeg har en xbox 360, tilsluttet med et std. HDMI kabel. Jeg har spillet noget COD og noget fifa, ingen problemer i nogle af dem. Lige nu ser jeg Man U og Arsenal, og jeg har stadig intet at klage over (:
Af Vega
Er dette tv topmodellen i 6-serien? og er det bedre end UE40C6005?, som jeg havde kigget på indtil jeg så dette tilbud.
Af Cmikkelsen
Jeg fik det forklaret sådan her. det første tal, 6 er serien, de næste to er softwaren i TV'et, det sidste tal er designet. Så ja, det er det bedste TV i serie 6.
Af Vega
ws-sp skrev:Fik lige forklaret at der ligger et 8 serie panel i 6905'eren +++++ at den har Backlight led i stedet for Edge led. Hvilket jo dermed bringer 6905'eren i nogle klasser højere end 6005, som jo har Edge led, som ikke ligefrem gør billedet bedre :(

Tror nok at den stadigvæk har Edge led, men bare med Samsungs Precision Dimming teknologi.

Hvor har du fået at vide fra at den skulle være med panel fra serie 8?