Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
Nå - men i hvert fald dugfriske 2011 UK priser mens vi venter.

Plasma top serie, som nu hedder 8000 : 51" = 1700 pund
64" = 3000 pund

LCD/LED 7000: 46" = 1700 pund
55" = 2350 pund

8000 46" = 1850 pund
55" = 2500 pund

Uden at ville hænges op på det, mener jeg at introprisen på 2010 46C8000 lcd/led var 2200pund (!) - og 1300 pund på plasma 50c7000

Priserne er offentliggjort her, - hvor man forøvrigt allerede d 10. marts (!) kan læse en test af 46" 8000 LCD/LED : http://community.whathifi.com/blogs/sho ... ealed.aspx
Af Bvb
Ved man noget om hvornår de nye modeller kommer i handlen? For jeg står og skal ud og have mit et nyt tv og det vil jeg ikke hvis der kommer noget nyt om en måned eller 2.
Af Colt
:(( Syntes godt nok det virker overraskende dyrt
Af Mysen
Bvb skrev:Ved man noget om hvornår de nye modeller kommer i handlen? For jeg står og skal ud og have mit et nyt tv og det vil jeg ikke hvis der kommer noget nyt om en måned eller 2.
Der kommer snart nyt. Det er dyrere og sikkert også bedre. Men det er en cyklus, der gentager sig hvert år ved denne tid, og det gælder alle mærker.

Jeg synes nu priserne ligner meget det, der kunne forventes. Deres C8000 LED er ikke meget dyrere end C7000, men det er 2010 modellen jo heller ikke længere. Jeg tror bare introprisen var for høj sidste år, men det har de så rettet i år.

Den koster dog det samme i 55" som VT30.
Af Colt
!:( syntes også det er værd at bemærke at den lækre touch fjernbetjening som ellers skulle have været med "efter rygterne" fra 7000 serien og op.. Nu er noget man skal købe som tilbehør... SUK! Min penge pung bliver smadret når det skidt kommer.
Af Ole Hansen
Det er da kun en fordel, den fjernbetjening er ekstraudstyr. Jeg vil være træt af at have betalt for en iPhone-klon der kun kan bruges som fjernbetjening, når jeg har "the real deal" i forvejen..
Af Colt
^^ jah men priserne på de telefoner kan jo også sagtens retfærdiggøres :p
Af Kolvig
Jeg forstår simpelthen ikke den hype der er omkring ramme og tykkelse på Tv'ene??...
r
Om flimmerkassen er 1 eller 3cm tykt er for mig at se totalt ligegyldigt..... Endda også, hvis man benytter sig af eksempelvis Samsungs eget slim beslag. Med hensyn til ramme, så syntes jeg faktisk at en ramme giver TV'et mere karakter...... Hvor mange synes et billede uden ramme er pænt?

Nej, jeg tror simpelthen at når producenterne ikke kan slås mere omkring tykkelser og rammer. Så går det i sig selv igen og det bliver så uendeligt ligegyldigt for forbrugerne.... Producenterne skulle bruge meget mere energi på billedkvaliteten og brugervenligheden.

Forstår jeg det ret at der kommer Samsung 65" på det danske marked i de nye serier?
Af Colt
dybt uenig i @Kolving

Syntes der er kæmpe forskel på 1cm og 3 cm.. ca. 3 gange så meget.. men også kun ca.!

Jeg syntes tv'et kommer til at så ret dominerende i ens stue og når jeg f.eks. har gæster på besøg kan jeg ikke smide det under sengen eller ind i skabet or whatever.. Og syntes derfor det betyder en del at designet på tv'et er flot og passer ind i resten af min lejlighed når nu jeg har brugt en del penge på også at have en flot indretning i den også..

Ud over det syntes jeg sku de fleste tv er ret brugervenlige hvis man lige bruger 3 sekunder på at sætte sig lidt in i hvad man har købt.

Men igen.. Design er smag og behag...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rammetykkelsen synes jeg er en spændende parameter at skrue på. Du vil kunne få et TV med større skærmareal uden at det fysisk fylder mere.
Af Colt
ja også det.. det er lige +1 tommer mere oven i.. + mindre ramme...

Enig i at det da går den rette vej!
Af Kolvig
Jamen ingen tvivl om at design er en smagssag. - Jeg synes så bare at det er et forkert område at fokusere på.... Og når det kommer dertil at et TV skal hænge på væggen. Så vil der ikke være nævneværdig forskel i om TV'et er 1 eller 3cm. bare beslaget får TV'et et par cm ud fra væggen, så vi snakker måske mere 3 og 5cm.... Fløjtende ligegyldigt, hvis du spørger mig...:-)

Det er måske forkert at bruge "brugervenlighed" omkring om udviklingen af ekstra features. Men det var sådan ment...:-)
Af Colt
tjoo.. Nu kan du jo få væg beslag helt ned til 3mm.. og så syntes jeg da igen at 3 eller 5 cm betyder en masse.. Især når stikkene vender ud ad, af samme årsag.

Og hvis man ikke er til producenter der gør en masse ud af deres design..

Så tror jeg da at Panasonic stadig laver et par nye tv også.. Men sjovt nok med samme feauters som Samsung og LG..

Tror bare vi må indse at design og smag er kæmpe forskellig..

Og tror Samsung og LG gør det rette.. Især hvis man kigger på deres produktions og salgs tal..
For skal Hr og Fru. Danmark ned i Bilka og købe nyt tv til stuen.. Så tror jeg desværre alt for mange tænke at billedet ser ret ens ud eller er forkert sat.. Men hvordan ser resten af tv'et ud! - Design.