Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej jeg stå og skal bygge nyt hus og kunne i den forbindelse godt tænke mig og gemme diverse kabler inde i muren så de ikke var og se. huset bliver lavet på følgende måde

ydre væg: mursten
isolering
indervæg:gasbeton
og så glasvæv.

jeg havde derfor tænkt lidt på om man evt kunne trække en ca 50mm tom rør mellem en dåse ved gulv og midt og et mellem midt og loft.

og ligeledes et 16-20mm rør til der hvor jeg vil placere mine højtaler

er der nogen der har gjort sig nogle efaringer eller har input?
Af loberg
Jamen har selv trukket elektrikker rør rundt i stuen og køkken/alrum til netop dette formål.

Det fungerer bare perfekt, det eneste du skal tænke på er stikkene på nogle kabler er store, og måske man skulle stoppe dem i rør og væg inden du laver det færdigt, og murer det til.

Jeg stoppede selv HDMI og andre diverse kabler ind i væggen, inden jeg lukkede det til, og kom flere end der blev brugt i første omgang, hvis man nu skulle have en ekstra ting og sådan slået til. Sådan stik kan jo gemmes meget nemt ;)
Af kentokio
det var netop pga. stikkene jeg tænkte på et 50mm rør, der ville jeg mene det meste burte kunne komme igennem for sådan og prøve og fremtids sikre det lidt.
Af kentokio
problemet ved allerede og proppe kabler i er at jeg ikke helt ved hvilke kabler jeg skal putte i :)
Af loberg
Jamen det jeg stoppede i fra start af var 3 stk hdmi, ved godt det lyder af meget, men har du en forstærker med hdmi indgange behøver du kun 1, det havde jeg ikke på daværende tidspunkt. kom også et strømkabel der i. resten blev trukket eftersom de skulle bruges.

At jeg så siden hen har fået et tv med media boks til, og kun skulle bruge et strøm kabel og av kabel, er noget helt andet hehe
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så længe tomrøret er der (og man lige husker at lægge mindst én snor i røret) så er det rimelig nemt at udvide. Sådan ville jeg også selv have gjort.