Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kwali
Mit første indlæg på jeres forum som jeg har indtryk af, består af mennesker med forstand på teknik - godt!

Jeg købte i december 2010 et Sony KDL-NX710 40" tv, som jeg synes har alletiders billede og et smukt design.

I min lejlighed har jeg Yousee kabel-tv, og efter jeg købte tv'et har jeg udskiftet antennekablerne mellem væggen og tv'et. I væggen sidder en stikdåse af udmærket kvalitet, derefter er der 1,5 m dyrt købt antenne kabel som skulle være testvinder inden for en række parameter m.v., dernæst en antenneforstærker af denne type: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 80_da.html og igen endnu et "prof" kabel som går til tv'et.

Alle kanaler på fjernsynet står knivskarpt, MEN jeg har problemer med DR1 og TV2 som ofte taber signal - skærmen bliver sort 1 sekund - og derefter kommer billedet tilbage. og det er KUN på disse to kanaler.
Til tider kan der være en smule pixelering på de andre men det er relativt sjældent. Det andet, is killing me.

Det mystiske er, at den anden udgang fra forstærkeren går gennem et 5 m langt gammel kabel og ind til min lejer, der har et Samsung tv og som ikke har nogle problemer med modtagelsen af hendes kanaler. WTF?

Så spørgsmålet er: Hvad gør jeg? Hvordan får jeg en modtagelse som er helt i vejret, uden afbrydelser og pixelering?

Jeg ved at tv'et er korrekt indstillet, det har den nyeste software opdatering og antennekablerne burde som sagt være i orden - so what to do???
Brugeravatar
Af hans123
Du har helt sikkert problemer med dit signal.

Der skal ikke være udfald eller pixelering på nogen kanaler.

Måske dit signal bliver for kraftigt pga din forstærker.

Prøv at lave et kabel fra væggen direkte til TV'et
Af kwali
Det har jeg allerede prøvet :(( Resultatet er desværre endnu værre, dvs. mere pixelering og flere udfald..
Af JensenAmager
Jeg blander mig lige i tråden her, da jeg har lidt det samme problem på min EX500.

Der er mindre eller større pixeleringer ca. hvert 10 minut (kun på HD-kanalerne), men dog ingen udfald. Har kabel direkte fra dåsen og ind i tv.

Jeg har haft en tekniker fra YouSee til at måle signalet. Det fejlede ifølge ham ingenting. Han rådede mig derimod til at skifte mit antennekabel med guldstik ud med et uden. Ifølge ham fordi "guldstikkene ødelægger de digitale Qam'er"!!!! Jeg prøvede så dette, men selvfølgelig uden forbedringer.

Han så også på systemoplysningerne på TV'et og opdagede, at symbol rate stod til 68975 i stedet for 6875 som anbefalet af YouSee. Der er på EX500 ved kanalsøgning tilsyneladende kun mulighed for at indstille netværksid og frekvens manuelt men ikke symbol rate og modulation. Dette kan man godt på mit gamle D3000. Ved ikke om det også er tilfældet på NX710? Jeg har skrevet og spurgt sony support, om det kunne være problemet og om der var en løsning på dette, men fik kun et standardsvar om skift af kabler og t-fordelere m.m., mens de overhovedet ikke svarede på mine spørgsmål.

Irriterende, at man skal stå midt imellem YouSee og Sony som hver især kaster skylden på den anden part.
Af siccio
Hej.
Har godtnok ikke et Sony tv, men vil lige blande mig i debatten alligevel.
Alt det fis med kablerne, har jeg selv hoppet på.
Ved ikke hvor lange kabeltræk præcist i har, men jeg havde mit gamle billedrørs tv sat til med 10 meter almindelig antennestik, som så bare var sat sammen med et lidt bedre fastmonteret dobbeltskærmet 5 meter stik.
Dette virkede fint.
Skiftede så til Philips 46 tommer her i december, og tænkte at nu skulle jeg forkæle med et godt bedre afskærmet kabel.
Satte dog mit tv til det nuværende "splejsede" kabel, og perfekt forbindelse, uden problemer.
Skiftede til nyt bedre fastmonteret 4-skærmet antennestik, uden synlig forbedring.
Så tror yousee forbindelsen har meget at skulle sige ind i boligen.
Har du et andet tv som ikke er Sony at teste med om det giver forbedringer?
Af JensenAmager
siccio skrev:Hej.
Ved ikke hvor lange kabeltræk præcist i har, men jeg havde mit gamle billedrørs tv sat til med 10 meter almindelig antennestik, som så bare var sat sammen med et lidt bedre fastmonteret dobbeltskærmet 5 meter stik.
Dette virkede fint.
Skiftede så til Philips 46 tommer her i december, og tænkte at nu skulle jeg forkæle med et godt bedre afskærmet kabel.
Satte dog mit tv til det nuværende "splejsede" kabel, og perfekt forbindelse, uden problemer.
Skiftede til nyt bedre fastmonteret 4-skærmet antennestik, uden synlig forbedring.
Det giver nok generelt ingen forbedret billedkvalitet med et afskærmet kvalitetskabel. Enten har man klart billede, eller også har man ikke. Dette kan ved brug af et dårligt kabel tit skyldes indstråling, som man undgår, hvis ens kabel er ordentligt afskærmet.

I mit tilfælde bør det ikke kunne være kabelproblemer, da de kabler jeg har prøvet har været dobbeltafskærmede. Jeg har dog desværre ikke noget andet mpeg4-tv så jeg kan se, om det eventuelt er tv'ets tuner den er gal med.
Af Peter Schrøder
kwali skrev:Det har jeg allerede prøvet :(( Resultatet er desværre endnu værre, dvs. mere pixelering og flere udfald..
Prøv om du kan låne din lejers tv.
Hvis det tér sig på samme måde: Signalfejl.
Hvis det kører uden problemer: Sonyfejl.
Af Jock
siccio skrev:Hej.
Dette virkede fint.
Hej siccio.

Jeg har for nylig haft store problemer med billedudfald på ca. halvdelen af mine kanaler fra den store pakke fra You See. Specielt ved optagelser og på HD. De prøvede også at få mig til at hoppe på nye kabler, men jeg sagde nej til stor fortrydelse fra telefonarbejderen på You See. Det blev ikke en behagelig samtale til sidst.

Samme dag viste det sig, at der var problemer med signalet i hele vores område, hvilket jeg fandt ud af, da jeg kontaktede en ven, der også har You See og boks. Vi havde samme fejl ned i detaljerne.

Jeg skrev en mail til You See og brokkede mig over den dårlige service, de havde leveret samme dag, når de ikke informerede mig om generelle problemer i det område, jeg boede i. Til dato har de ikke engang gidet reagere på min mail, der ikke på nogen måde var grov eller belærende.

Jeg har haft problemer med boksen fra dag 1. Hak i billed og lyd ved optagelser og underlige stop på mærkelige tidspunkter ved timeroptagelser. (klokken 18.59 om aftenen på Canal Digitals programmer og samme problem om morgenen, hvor Canal Digitals optagelser stopper 1 minut i 6) Det er kun på Canal Digital, dette sker.

You See skrev fra starten, at det ikke var deres skyld, og Canal Digital mente ikke, de havde problemer. Bolden spilles frem og tilbage mellem de to mastodonter, mens jeg forsat har problemer med hak i billed og lyd samt underlige stop på bestemte tidspunkter.

Det er sgu' da underligt, synes du ikke?

Service ligner en by i Rusland, så snart vi er blevet kunder. Så slapper de af på You See.