Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop købt mig en BluRay afspiller, en Panasonic DMP-BD85. Hvor meget skal en Bluray afspiller blæse/larme?

Jeg undrer mig meget over, at når jeg sætter en Bluray film på, støjer blæseren en del, men jo længere jeg kommer frem i filmen, så aftager blæser- støjen, og efter en halv times tid er den næsten ikke hørbar. Er det normalt?

Når jeg sætter en DVD-film på, er den stille/på et lavt niveau hele tiden, hvilket så undrer mig at det ikke er det samme?

Andre herinde, som har en Panasonic BD85 BluRay afspiller?

(og jeg har opdateret firmwaren, og det hjalp ikke)
Senest rettet af dernice 23 feb 2011, 16:40, rettet i alt 1 gang.
Af dernice
Er der virkelig ikke nogen herinde, som har en Panasonic Bluray afspiller? Og hvordan opfører blæseren i din Panasonic bluray?
Af trykkertor
Det er ikke blæseren, men blu-ray skiven der larmer.
Prøv med flere skiver og du vil mærke det er individuelt.

Jeg har selv nogle skiver der larmer i starten, og mindre ud i filmen.

Tjek også at din afspiller ikke er i berøring med sidevæggen i hyllen. Det vil forstærke støjen.
Af N4Ld3
Hej dernice! Jeg oplever det samme på min egen (BD85).

Ved ikke om det er Blu-ray der læses ved en højere hastighed end DVD???
Af trykkertor
Men er i sikker på at det er blæseren?
Min tidligere Panasonic BD80 og min nuværende BDT300 har det nævnte problem.
Men hos mig er det skiven, og ikke blæseren.
Så hvis jeg blodt skubber disc-tray en smule bliver lyden meget lavere.
Men hvis min afspiller er i kontakt med sidevæggen i hylden, bliver lyden kraftig forstærket.

Men igen, hos mig er det ikke blæseren, men mere kast/defekt i skiven. For det sker skam kun på højst 1 af 10-20 Blu-Ray skiver.
Men det sker også på en dvd engang i mellem.
Af dernice
Hejsa! og tak for jeres svar!

@trykkertor:
Jeg er ret sikker på at det er blæseren, men ja det er underligt at blæseren blæser mest i starten??
Normalt plejer en blæser vel først at starte, når maskinen er blevet rigtig varm...så det burde vel være senere/sent i filmen, og ikke i starten?

Og den står fri af væggen, så det forstærker ikke lyden.

Jeg har også prøvet med forskellige Bluray skiver, og det er det samme med højt blæs i starten, og det så løbende fader ned til minimal.

@N4Ld3:
Tja, så kan det nok ikke svare sig at indlevere den under reklamationsretten, som jeg havde overvejet.

Jeg synes dog det er underligt, at Panasonic anno 2011 ikke kan lave en støjsvag Bluray afspiller....

.