Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kinoha
Jeg ved godt at dette formentlig munder ud i lidt gætterier, men jeg er ved at trykke på "køb" knappen til et 50G20, pris 8.800 kr.
Ved lanceringen i 2010 stod vejl. pris til 12.495 kr.

Et 50G30 står nu til en vejl. pris på 12.995 kr.

Spm. er om man skal vente og købe G30 (det er jo mit eget valg), men for at gøre valget nemmere, vil jeg høre om der er nogen der kan huske hvornår priserne på G20 begyndte at falde, og hvornår de nåede nuværende niveau (ca. 30% under den startende vejl. pris) ??
Af Phaerox
Det er svært at sige med priser. Det afhænger både af lancering af nye modeller, både fra producenten men også fra konkurrenterne. Men der plejer at ske lidt med priserne midt på året, men det er ikke nogen garanti for at det altid forholder sig sådan.

Men i bund og grund syntes jeg det væsentlige i din situation er hvorvidt du selv er villig til at smide de ekstra 5000 kr. for at få det nyeste skrig. Har du brug de features eller vil du heller have et Kanon Tv til en billigere penge?

Og du kommer om ikke andet til at stå i samme dilemma om 6 mdr, der er prisen på G20 nok faldet til 6000 og Priserne på G30 er faldet til 10000 :D

Det er skruen uden ende i denne branche. Der er hele tiden et der kan lidt mere og koster lidt mere eller lidt mindre og kan det samme, så kommer der en takedown model osv osv osv. Vælg det du har set dig lun på hvis du har sikret dig at det opfylder de krav du selv har til Tv'et. Også lad priser og den slags være som det nu engang er.. Du kan ikke følge med på det markede alligevel :)
Af MKT
Eftersom G20 er sat ud af produktion er den situation vel ikke så sandsynlig om et halvt år?

Da jeg købte tv for en god måneds tid siden stod jeg i lignende situation; skal jeg vente til de nye modeller kommer og så spare en tusindlap?

Jeg kom frem til at jeg havde jo egentlig sat et budget, så hvorfor ikke bare finde det bedste tv NU til den pris? Det pressede selvfølgelig også på mit valg at jeg sad 3,5m fra en 30" :D But you get my drift, hehe.
Af Phaerox
MKT skrev:Eftersom G20 er sat ud af produktion er den situation vel ikke så sandsynlig om et halvt år?

Da jeg købte tv for en god måneds tid siden stod jeg i lignende situation; skal jeg vente til de nye modeller kommer og så spare en tusindlap?

Jeg kom frem til at jeg havde jo egentlig sat et budget, så hvorfor ikke bare finde det bedste tv NU til den pris? Det pressede selvfølgelig også på mit valg at jeg sad 3,5m fra en 30" :D But you get my drift, hehe.
Hehe god pointe.. Meeeen det er set sket før at der er butikker eller weblager der har en del liggende som de ikke har solgt og laver et "lagersalg" hvor priserne er helt i bund. Så man skal aldrig sige aldrig. ;)

Men som MKT siger. Køb det bedste du kan få inden for dit budget og som opfylder alle dine krav nu. For jo man kan altid vente, og det kan man så blive ved med for så kommer der igen noget nyt..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kommer aldrig rigtig ud af dét dilemma. Der vil altid være noget nyt på trapperne, eller noget gammelt som pludselig er blevet billigere. Jeg vil også anbefale dig, at sætte et budget og vælge dét der passer til dit behov. Vent med at købe indtil du ikke kan/vil udskyde det længere - prisen går kun én vej.

G20 (og alle de andre 20'ere) er stoppet i produktion, så på et eller andet tidspunkt, så vil den være helt væk fra hylderne. Hvis du venter længe nok, så løser dit dilemma sig altså af sig selv, da G20 så slet ikke kan skaffes mere og dermed er det kun G30 der er tilbage (hvis det da skal være G-serien fra Panasonic).