Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle

Håber at kunne få et par svar erfaringer fra folk der kender et eller begge af de 2 tv Samsung PS50C7705 eller LG 50PX950PN.

Jeg står og skal have et nyt 50" plasma i 10.000 kroners klassen, som skal erstatte mit Panasonic TH-50px70. Panasonicen udskiftes af flere grunde, men hovedsageligt fordi jeg er træt af manglende dvb-c tuner, og den enorme mængde banding jeg oplever. Lige pt hælder jeg mest til Samsung, men er blevet en smule skræmt af alt det med forværringer gennem firmwares og det med at sort ikke er godt ved 50 hz

Her er nogle af de ting jeg ved vil være irritationspunkter, og som jeg derfor gerne vil vide mere om:

Banding på de 2 modeller? Godt eller skidt?

Tid ved skifte af dvb-c kanal? Jeg har et lille 22" LG tv som nok er jordens langsomste til at skifte mellem kanalerne, og det er ulideligt.

Jeg ser enormt mange serier osv gennem feks en Popcorn Hour som er i 23,97 (et eller andet) herz, så flydende afspilning af dette materiale er vigtigt uden hakkende billeder ved panoreringer som jeg oplever meget på den nuværende panasonic.

Genskin i skærmen: TV'et kommer til at stå i en ret oplyst stue.

Og så ellers generelt bare gode råd ang valg af det ene eller det andet? Jeg har umiddelbart fravalgt Pana's modeller grundet lidt dårlige erfaringer med de sidste TV fra dem, og da jeg syntes de mangler en del på feature siden. Endvidere er konen meget mere hooked på designet af alt andet end panasonic :)
Af Mysen
Hey. Du kan søge på PS50C7705 herinde. Der er en million indlæg om denne model, mens det er lidt sparsomt med indlæg om PX950n. Der er andre minusser ved PS50C7705 end dem du nævner. Ignorer sortniveauet på 60hz overhovedet eksisterer. Der er målt 0,06cd/m2 af Rasmus. Det er ikke særlig godt i forhold til Panasonic, men stadig ganske udmærket.

Korte svar om de andre (Da du kan finde meget i andre tråde)

Banding - Nej
Skift af kanal - 10 kanaler på 18 sekunder ved at trykke 1 kanal op 10 gange
24p understøttelse - ja
Genskin - Ja, men meget bedre end px70. Der er en ret god coating i fronten, og lysstyrken er relativt høj pga. 3D panelet.

Andet: Retention er der meget af. -Buzz hvis du er uheldig, linebleed vil nogen mene. Selv ser jeg det kun i programmer med meget billedkvalitet. - 80'er tegnefilm osv.
Af lennon
- tvivler faktisk på om der overhovedet er nogle LG PX950 ejere herinde . . .
Af kaja69
Skal også vælge et 50" og ser på de samme to skærme. Der er ikke mange der skriver om LGs model. Har læst testen af 50PK950N, men problemet her er stik ind i væggen (om jeg fatter man laver et super slankt TV og ødelægger det på den måde). Ved ikke om 50PX950N også har det latterlige stik design.

50PX950N og PS50C7705 koster så vidt jeg kan se det samme så hvad er det der skal gøre udslaget? Nogen der har læst internationale tests?
Af Mysen
kaja69 skrev:Skal også vælge et 50" og ser på de samme to skærme. Der er ikke mange der skriver om LGs model. Har læst testen af 50PK950N, men problemet her er stik ind i væggen (om jeg fatter man laver et super slankt TV og ødelægger det på den måde). Ved ikke om 50PX950N også har det latterlige stik design.

50PX950N og PS50C7705 koster så vidt jeg kan se det samme så hvad er det der skal gøre udslaget? Nogen der har læst internationale tests?
Ja. På avforums.com er der en test af PX950. Den hedder PX990 der.

Der er også bagudvendte stik på PX950, men med vinkelstik skulle du gerne kunne bruge et beslag med 1-2 cm'ers afstand til væggen. Med mindre du bruger komponentkabler eller scart, Der findes nemlig ikke en simpelt vinkel til disse. LG's tv er også ca. 1,5 cm tykkere, men har efter min mening en pænere front, der dog reflekterer en del lys.

Link til avforums' test
Af kaja69
Tak for det! Stik issuet igen! Er der nogen head to head tests af LG vs Samsung?
Af Mysen
Nej. Det er der ikke, men hvis du studerer folks erfaringer og diverse tests, så er det 2 temmelig lige gode fjernsyn. Umiddelbart er min vurdering, at Samsung er lidt bedre i SD og generel håndtering af skalering, mens LG har en dybere sort. Samsung klarer reflektioner bedst, mens LG har den bedste 3D billedkvalitet. Retention er der på begge, men på Samsung er der nok den største risiko for buzz.
Design er en smagssag.

Ellers må du lige danne din egen vurdering ud fra forskellige tests. Du kan også søge på brugeren "Paco". Han har i en tråd herinde linket til en meget uddybende brugertest, som han har skrevet på engelsk på avforums.com.

Jeg gider bare ikke selv lede efter den lige nu ;)
Af kaja69
Mange tak for godt input!