Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsung har IKKE 0-pixelfejlspolitik på 215TW skærmen. Det er kun ganske få monitors der er dækket af denne garanti - se venligst vores fokusartikel på forsiden omkring pixelfejlspolitikken hos de forskellige producenter.
Af sputnik
Tak for feedback!

Jeg synes at det er ærgeligt at man ikke kan få en "ordenlig" skærm trods dét at man er oppe på plus 4000 kr. NEC skærmen har jeg set til 3800 kr. i Tyskland, men ved ikke lige hvordan at det er med garantien, altså om der er int. geranti på den. At der ikke er 0-pixels fejlgaranti på både 215TW og NEC'en, er også lidt betænkeligt synes jeg.

Tanken går nu på om jeg skulle gennemgå markedet for de billigere TFT skærme, og så købe sådan en, så så ellers se tiden an med + 4000 kr. skærmen. Flere her på forummet kan jeg se efterlyser billige skærme i området ~1500 kr., måske skulle jeg prøve at følge op på disse tråde. Men jeg ved så bare ikke om jeg kommer specielt videre iforhold til Samsung 753DFX skærmen, ud over at TFT skærmen fylder mindre.

Thomas
Brugeravatar
Af ravnk
Hvis du ikke har et kæmpe behov for en ny skærm og har pladsen, så kør videre med den du har eller køb dig en ny CRT.
Jeg var i sin tid selv meget lun på 215tw men da jeg faldt over et godt tilbud på HP Pavilion F2105 til 2500 kr. prøvede jeg denne (se evt. denne tråd her ).
Hp´en havde input lag der for mig var irriterende selv ved Windows skrivebordet og anvender samme panel som 215tw, om den har samme input lag ved jeg ikke.
Jeg endte op med Samsung 225BW og er rimelig tilfreds med denne. Den har en for mig passende størrelse, har prøvet en del 20" wide der føltes for små. Billedkvaliteten er ikke dårlig men ikke på højde med S-ips, M-VPA, S-PVA det er jo et TN panel der sidder i 225BW.
Det er et kompromis for den perfekte skærm er ikke (så vidt jeg ved) på markedet endnu.
Jeg har beskrevet lidt om mine frustrationer i denne tråd her .
En ting er sikkert, 225 bw er ikke min sidste fladskærm.
God jagt :)
Af sputnik
ravnk skrev:Jeg endte op med Samsung 225BW og er rimelig tilfreds med denne. Den har en for mig passende størrelse, har prøvet en del 20" wide der føltes for små. Billedkvaliteten er ikke dårlig men ikke på højde med S-ips, M-VPA, S-PVA det er jo et TN panel der sidder i 225BW.
Det er et kompromis for den perfekte skærm er ikke (så vidt jeg ved) på markedet endnu. Jeg har beskrevet lidt om mine frustrationer i denne tråd her
Skal da ellers love for at du har været lidt igennem! :o Jeg ved bare ikke om en 22" skærm bliver lidt for stor til mit forbrug, også med den tanke at den jo bruger sammen oplønsing som en 20" skærm (Samsung 205BW), og at ting på 22"'ern må være lidt mere pixeret end på 20"'ern ?

Thomas
Af sputnik
Fra en (forhandler) er jeg blevet anbefaler en Acer AL2023 som et alternativ til NEC og Samsung skæmene. Dog er den ikke i widescreen

Jeg synes ikke at kunne finde noget omtale af Acer AL2023 skærmen her på Flatpanels.dk

Hvad er kendskabet til Acer skærmen ?

Thomas
Af Mokkat
har selv sådan en NEC, og vil ikke skifte den ud med noget andet, den er bare super :D

Er blevet svært glad for opticlear coatingen, med den bedre billede og farve-klarhed og så skåner den øjnene langt mere end min gamle L1720B med lysfiltre

Lige for en god ordens skyld, så har den altså indbygget 4:3 skalering, og jeg har aldrig haft problemer på det punkt.

Det eneste den skærm mangler er de features som man kan få den med i Amerika, kunne godt bruge en komponent indgang til en Wii :)
Af sputnik
Mokkat skrev:har selv sådan en NEC, og vil ikke skifte den ud med noget andet, den er bare super :D Lige for en god ordens skyld, så har den altså indbygget 4:3 skalering, og jeg har aldrig haft problemer på det punkt.
Det med den glossy overfalde, har du ingen problemer med at den laver genskin ?

Og hvad med at der ikke er 0-pixlesfejl på den, betyder det ikke noget for dig ?

Har NEC skærmen iøvrigt PIP og PBP ?

Thomas
Af Mokkat
sputnik skrev:
Mokkat skrev:har selv sådan en NEC, og vil ikke skifte den ud med noget andet, den er bare super :D Lige for en god ordens skyld, så har den altså indbygget 4:3 skalering, og jeg har aldrig haft problemer på det punkt.
Det med den glossy overfalde, har du ingen problemer med at den laver genskin ?

Og hvad med at der ikke er 0-pixlesfejl på den, betyder det ikke noget for dig ?

Har NEC skærmen iøvrigt PIP og PBP ?

Thomas
Syns ikke overfladen giver genskind i sådan en grad at det irriterer. Jeg lægger egentlig kun mærke til det når jeg ser film på compen, og selv da er et par lamper eller et vindue ikke så slemt. Coatingen er foresten anderledes end dem der er på bærbare.

Min NEC havde ingen pixel- eller backlightfejl da den kom. Hvis den havde haft noget havde jeg nok sendt den tilbage på mine 14dages returret og bestilt et andet eksemplar, det havde nok ikke kostet mig det store i fragt.
Det vil det til gengæld hvis man køber hos Dell, de kører med fragtmænd så der løber det vel op i en plovmand at sende den tilbage.

Det er desværre kun den amerikanske version 20WMGX2 der har PIP
Af Pascal
Hmm nu havde jeg ellers lige besluttet mig for, at gå ind og bestille den, og så er der pludseligt ingen, der har den på lager mere. Gad vide om NEC har stoppet produktionen af den? Der kommer måske en ny model?
Af sputnik
Mokkat skrev:har selv sådan en NEC, og vil ikke skifte den ud med noget andet, den er bare super :D Er blevet svært glad for opticlear coatingen, med den bedre billede og farve-klarhed og så skåner den øjnene langt mere end min gamle L1720B med lysfiltre
Jeg fik en anbefaling på en widescreen, denne er også fra Acer med en glossy overflade:

http://www.acer.dk/acereuro/page4.do?sp ... 2425693606

Jeg har ikke set skærmen i brug, så jeg kan ikke udtale mig om hvor god den rent faktisk er. Den bliver dog betegnet som en "gamer skærm".

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=178684

Thomas
Af Pascal
Ja det kunne selvfølgelig være fordi, at alle venter på at få 2'r udgaven på lager.

Mht. Acer AL 2051Ws hvilket panel sidder så i den? Kunne ikke finde den på panelsøgningsfunktionen her på siden.
Af Pascal
sputnik skrev:
Jeg fik en anbefaling på en widescreen, denne er også fra Acer med en glossy overflade:

http://www.acer.dk/acereuro/page4.do?sp ... 2425693606

Jeg har ikke set skærmen i brug, så jeg kan ikke udtale mig om hvor god den rent faktisk er. Den bliver dog betegnet som en "gamer skærm".

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=178684

Thomas
Efter at man nu ikke kan få NEC skærmen lige i øjeblikket, har jeg kigget lidt på den du linker til, at det lader til, at det faktisk er samme skærm som en ViewSonic VX2025wm, der er anmeldt her på siden. Det skulle så vidt vides være det samme panel.

Acer skærmen har så bare en glossy overflade, hvilket Viewsonics skærm ikke har.

RETTET

Det er vist ikke samme panel alligevel. Fandt en opgivelse, hvor der stod, at det var et TN panel.
Af ChronoDK
Jeg vil også gerne vide hvilke alternativer jeg har til 215TW. Grunden til at jeg har set på skærmen er dog primært at den har komponent-input. Så kan jeg også bruge den til mine konsoller.

Hvad findes der ellers af widescreen skærme med komponent-input?