Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af WhiteDog
Jeg ville nok lige skrue ned for kontrast og lys. Ca. 50 på begge. Det skåner panelet i starten og så får du heller ikke så meget retention. Men ja, det er et fedt TV, tillykke :)
Af Pede2970
ok, nogen special grund til det. Skal skærmen "trænes" ?

Rasmus kalibrering siger jo det skal have ret høj kontrast på 81, og lys på 52.

Men lige nu bruger jeg dynamisk profil i dagtimerne hvor der er meget lys og film profilen når det bliver mørk. Det virker ret godt.

jeg har ikke oplevet nogen form for retention og tror det maksimale jeg har haft den på samme kanal er 4-5 timer. Da var der ikke noget at se.

Ps. Glemte at skrive foden er meget vakkelvoren. Skærmen læner sig frem over ca.10-15 grader og kan flyttes 5-10cm frem og tilbage. Ved ikke om jeg skal reklamerer da jeg alligevel har bestilt et motorvægbeslag.
Af Ole Hansen
Hej,

Jeg er selv meget lun på 7705'eren - oplever du samme problemer med forskel i sortniveau når der skiftes mellem 50 og 60 HZ signal?
Af Pede2970
hmmm. Forskel på 50hz og 60hz...Tror jeg pjækkede fra skole den dag vi skulle lære om det..(en gang i 70érne).

Uanset om jeg ser Blue-ray eller TV fra min pt. SD canal digital box(via parabol) så er sort, meget flot sort...så hvad jeg har prøvet pt. har jeg ikke set nogen forskel i sort som jeg går ud fra måske ikke altid skulle være helt sort hvis der var en form for fejl. Men jeg oplevet det ikke.
Af Pede2970
Helt enig. VI lader det link være i fred. If it aint broken, why fix it. ;)
eller hvad jeg ikke ved har jeg ikke ondt af.
Af Mysen
Der er ikke noget dessideret hop imellem de to inputs. Det drejer sig bare om, at der ved 60hz signaler er et bedre sortniveau på tv'et end der er ved 50 hz. Det er selvfølgelig uheldigt for alle os europæere, men det er jo altså absurt at kalde det en defekt, da det rettere drejer sig om et emne, som Samsung ikke lige kan få has på. Det gør jo ikke skærmen dårlig, at den ikke har dyb sort. Den kunne bare have været endnu bedre, hvis vi havde haft 60hz i DK eller hvis Samsung havde fået løst problemet.

Rasmus' test er ved bluray og 50 hz signaler, så hans anmeldelse går jo netop på det, vi brugere ser. Men det er rigtigt, at folk i USA har et tv, der er (endnu) bedre, end det vi har.

Man kan også få den meget dybe sort på en PS3, men der vælger de fleste alligevel spiltilstanden, og så hopper den på den noget lysere standardprofil.
Af Mysen
Forresten imponerende, at du kan bruge dynamisk profilen. Billedet ser efter min mening absolut forfærdeligt ud i den profil, og du er den første, jeg hører om, bruger den indstilling. :D
Af lennon
Mysen skrev:Forresten imponerende, at du kan bruge dynamisk profilen. Billedet ser efter min mening absolut forfærdeligt ud i den profil, og du er den første, jeg hører om, bruger den indstilling. :D
Enig, - som udgangspunkt er dynamisk total destruktiv for billedgengivelsen .
Af Pede2970
Årsagen er at solen, som i dag, står direkte ind på skærmen. Så er billedet faktisk helt ok.

I det sekund solen forsvinder slår jeg over på "film" ellers er farverne alt for "psykadeliske" og jeg er enige med Jer. Når lyset er dæmpet er det absolut den bedste profil.

jeg bruger i øvrigt en PS3 som blue-ray afspiller. Den nye "slim" model og endnu en gang kan jeg kun sige......

HVILKET FANTASTISK TV.

Lige nu står det på gulvet og der er kabler over alt, min hustru skær tænder over kabler, men når det bliver tændt..."
kikker hun bare og siger...jamen der er da et meget godt billede på."
...he he.." :D
Af Ole Hansen
Jeg sprang også med på Samsung-vognen. Jeg glæder mig til at få TV'et hjem - og kan kun ærge mig over, jeg først fik mig snøvlet sammen torsdag aften og TV'et nu hygger sig hos GLS i Kolding! Jeg vil have lørdagslevering! :-)