Log ind med sociale netværk
22 feb 2011, 09:28
Sandsynligvis. Det kan dog være ret generende, at TV'et skruer op og ned for lysstyrken afhængigt af om du tænder eller slukker for en lampe i rummet.
22 feb 2011, 13:01
Ikke at forglemme en ny billedmotor (der især er god ved video af ringe kvalitet som fx. internetvideo), flere internetfunktioner og Iphone/Android fjernbetjening.
LED belysningen giver lidt bedre kontrast og kan især ses i de sorte farver, men det er sandsynligvis ikke noget man vil lægge alt for meget mærke til hvis de to fjernsyn ikke står ved siden af hinanden. Derudover bliver EX520 nok omkring halvt så tyk som EX500.
Det afhænger nok meget af hvor ofte man vil gøre brug af de ekstra features. Ser man på ren billedkvalitet er det ikke sikkert man kan retfærdiggøre en prisforskel på 20%, men alt i alt ville jeg nok vælge EX520.
LED belysningen giver lidt bedre kontrast og kan især ses i de sorte farver, men det er sandsynligvis ikke noget man vil lægge alt for meget mærke til hvis de to fjernsyn ikke står ved siden af hinanden. Derudover bliver EX520 nok omkring halvt så tyk som EX500.
Det afhænger nok meget af hvor ofte man vil gøre brug af de ekstra features. Ser man på ren billedkvalitet er det ikke sikkert man kan retfærdiggøre en prisforskel på 20%, men alt i alt ville jeg nok vælge EX520.
22 feb 2011, 13:11
Hej,
Jeg havde et EX710 i 46" og var enormt skuffet. Backlight bleeding af værste kaliber; så slem at der var forvrængning af farver.
Jeg ville enten finde noget andet end Sony eller tage EX500 uden LED.
I øvrigt; Sony TV er ulideligt langsomme. Der går 10-15 sekunder fra man tænder tv'et til man kan skifte kanal eller skrue op og ned for lyden; det er altså pinligt i dagens Danmark. Det 3-4 år gamle Sony 52" vi har på arbejdet er lysår hurtigere :-)
Jeg havde et EX710 i 46" og var enormt skuffet. Backlight bleeding af værste kaliber; så slem at der var forvrængning af farver.
Jeg ville enten finde noget andet end Sony eller tage EX500 uden LED.
I øvrigt; Sony TV er ulideligt langsomme. Der går 10-15 sekunder fra man tænder tv'et til man kan skifte kanal eller skrue op og ned for lyden; det er altså pinligt i dagens Danmark. Det 3-4 år gamle Sony 52" vi har på arbejdet er lysår hurtigere :-)
22 feb 2011, 13:25
Sonys tidlige 2010 modeller er helt klart langsommere end Samsung fjernsyn (både i kanalsøgning, opstart og kanalskift), de nye modeller lader dog til at være fuldt på højde med Samsungs hastighed. Med det vil naturligvis vise sig om Samsungs 2011 modeller bliver endnu hurtigere.
Et NX710 har en opstartstid på 3-5 sekunder.
Philips er nogen de værste på det område. Selv deres topmodeller til 20.000+ kr. starter op på 10-15 sekunder.
Et enkelt defekt TV med backlight bleeding synes jeg ikke er nok til at fordømme en hel serie og Sony har overordnet set den laveste fejlprocent.
Et NX710 har en opstartstid på 3-5 sekunder.
Philips er nogen de værste på det område. Selv deres topmodeller til 20.000+ kr. starter op på 10-15 sekunder.
Et enkelt defekt TV med backlight bleeding synes jeg ikke er nok til at fordømme en hel serie og Sony har overordnet set den laveste fejlprocent.
22 feb 2011, 13:28
Jeg havde to EX710. Den første var rigtig slem mht backlight bleeding, den anden var kun slem. Jeg så efterfølgende en EX710 i samme butik, og den havde også problemet..
Lad mig dog i samme omgang sige; jeg handlede hos Sony Center i Friis i Aalborg, og bedre behandling skal man lede længe efter og jeg kan kun anbefale folk at handle der - jeg kan bare ikke anbefale EX710 :-)
Lad mig dog i samme omgang sige; jeg handlede hos Sony Center i Friis i Aalborg, og bedre behandling skal man lede længe efter og jeg kan kun anbefale folk at handle der - jeg kan bare ikke anbefale EX710 :-)
22 feb 2011, 13:44
Mht prisen hos Sony Center, så skader det aldrig at spørge om, hvad det skal koste - selvom der står noget andet på prissedlen :-)
22 feb 2011, 14:53
De er normalt ganske udemærkede mht prisen. De er billigere end på Sony's hjemmeside er min erfaring..
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto