Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af peterH
Jeg har et LGle730N, som jeg synes har utrolig dårlig og flad lyd - og aner ikke en dyt om det her.... O-O

Derfor vil jeg have et lydsystem, tænker selvfølgelig på surround eller på et "almindeligt" sæt højtalere.

MEN, hvis man vælger et surroundsystem, er det så også lyden fra tv-kanalerne som går gennem systemet eller er det kun fra de Blu Ray/DVD skiver man sætter i afspilleren?

Hvordan forbinder man et "almindeligt" 2.1 system til fjernsynet, så ALT lyd som afspilles på fjernsynet kommer ud af de eksterne højtalere?

På forhånd tak. :)
Af Kratz
De fleste TV og anlæg har enten en optisk ind/udgang eller analoge ditto som du kan forbinde enhederne via. På den måde kan du få TV lyden ud til anlægget.
Af peterH
På min gamle skærm kunne jeg bruge udgangen til Headphone, som var et 3,5 mm jackstik.

Det samme findes på min nye skærm, men det giver ikke nogen effekt, selvom jeg slår skærmens interne højtalere fra.
Af MKT
Jeg havde faktisk samme problem med mit PK950 så jeg købte et optisk kabel og nu fungerer det fint.
Af peterH
MKT skrev:Jeg havde faktisk samme problem med mit PK950 så jeg købte et optisk kabel og nu fungerer det fint.
Altså 3,5mm jack i den ene ende og optisk i den anden ende?