Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa :)

Ja, nu er jo helt blank i forhold til tv og dets indstillinger og hvad der ellers dukker op.. Skal siges at jeg kender google - og har gjort et arbejde der :)

Vil jo gerne have en sublim oplevelse nu jeg har ofret en del penge, hvis jeg selv skal sige det :) :) - og så er jeg kvinde, så har ikke de helt store krav - bare et klart og lækkert billede - og at de funktioner tv´et har virker :) :) eller jeg forstår at benytte dem :)

1. Har nu fundet en indstillingsguide herinde til at indstille mit tv - og synes billedet er blevet klart bedre. Var næsten skræmt da jeg fik det sat op - set i forhold til et billig lumatron gik det helt galt da jeg fik sat det nye til - næser var kantet og linjer i billedet var sløret og slet ikke en skøn klarhed :( - det driller en smule nu, men ikke noget set i forhold til før.. - hvad skyldes mon de kantede/trekantet næser/ansigter - mærkelig hals?!

2.Undrer mig over at der under allshare ved tv´ets navn står C750? - parallel..?

3.Fast start - hvorfor kan det vælges og hvorfor skulle man ikke tilvælge det?

4.Er det muligt at se 3D film gennem usb stikket via ekstern?

5.Hvordan får man vist cover gennem tv´ets usb stik - kan sagtens vises gennem min wd movie boks ?

6. Har to eksterne harddiske - en med min datters film og en med mine. Min datters film kan den godt se, men når jeg tilslutter min skriver den at der ingen film filer er? Helt identiske harddiske? :( Og hvordan skubber man dem ud?

7. Lige et side spørgsmål - har dongle til min PS3 60 gb, men kan man komme uden om den dongle - jeg har et af mine spil jeg ikke kan gemme på den eksterne harddisk og kan se at nogle har lagt det på nettet, men hvordan kan jeg gøre brug af det?

8. Nu der er en del børnefilm i 3D - hvorfor så ikke et starter kit med børnebriller :(?

På forhånd tak :)

L
Af etstrejf
Chefska skrev:hvad mener du med dongle?
Altså sådan en usb stick :)
etstrejf skrev:Hejsa :)

Ja, nu er jo helt blank i forhold til tv og dets indstillinger og hvad der ellers dukker op.. Skal siges at jeg kender google - og har gjort et arbejde der :)

Vil jo gerne have en sublim oplevelse nu jeg har ofret en del penge, hvis jeg selv skal sige det :) :) - og så er jeg kvinde, så har ikke de helt store krav - bare et klart og lækkert billede - og at de funktioner tv´et har virker :) :) eller jeg forstår at benytte dem :)

1. Har nu fundet en indstillingsguide herinde til at indstille mit tv - og synes billedet er blevet klart bedre. Var næsten skræmt da jeg fik det sat op - set i forhold til et billig lumatron gik det helt galt da jeg fik sat det nye til - næser var kantet og linjer i billedet var sløret og slet ikke en skøn klarhed :( - det driller en smule nu, men ikke noget set i forhold til før.. - hvad skyldes mon de kantede/trekantet næser/ansigter - mærkelig hals?!

2.Undrer mig over at der under allshare ved tv´ets navn står C750? - parallel..?

3.Fast start - hvorfor kan det vælges og hvorfor skulle man ikke tilvælge det?

4.Er det muligt at se 3D film gennem usb stikket via ekstern?

5.Hvordan får man vist cover gennem tv´ets usb stik - kan sagtens vises gennem min wd movie boks ?

6. Har to eksterne harddiske - en med min datters film og en med mine. Min datters film kan den godt se, men når jeg tilslutter min skriver den at der ingen film filer er? Helt identiske harddiske? :( Og hvordan skubber man dem ud?

7. Lige et side spørgsmål - har dongle til min PS3 60 gb, men kan man komme uden om den dongle - jeg har et af mine spil jeg ikke kan gemme på den eksterne harddisk og kan se at nogle har lagt det på nettet, men hvordan kan jeg gøre brug af det?

8. Nu der er en del børnefilm i 3D - hvorfor så ikke et starter kit med børnebriller :(?

På forhånd tak :)

L
1: Der er en masse billidbehandlingsprocessorer, der kan få det til at se kunstigt ud. Især på Samsung. I en test er der måleudstyr på, for at få den farvetemperatur og gamma, der anbefales. Den næstbedste måde at få et godt billede på sit tv, hvis man ikke vil bruge penge på en professionel kalibrering, er at hente testens indstilling. Du kan finde den engelske tests indstillinger pænt opstillede her

2. Du skulle gerne have et C755. Prøv at kigge på kasse eller i manualen. Det kan godt være du har fået en dansk version alligevel, da det før er set, at der kan være misvisende info. Hvis du ikke finder "LE40C755" nogen steder bør du ringe til Samsung eller forhandleren.

3. Fisk

4.Ja, men det er lidt omfattende. En 3D bluray skal rippes til 2 MKV filer, hvorefter disse samles til en fil med et program, der hedder 3DMerge. - Kan købes på biohemmet.se
Ellers kan man finde nogle filer, hvor dette allerede er gjort på fy-fy sider rundt omkring.

5.Det kan ikke lade sig gøre. Dlna på dette tv er stadig lidt begrænset, og det bliver nok heller ikke løst, da Samsung fokuserer på fremtidige modeller, og gider ikke bekymrer sig om noget, der ikke er dessiderede fejl.

6.Det er ikke alle filer, der understøttes af tv'et. Du kan se hvilke i manualen, men hvis det eksempelvis er en dvd, der er lavet til en .iso fil, bliver den ikke fundet af tv'et. Filmen skal laves til en container såsom .avi, .MP4 eller .MKV.
Der er iøvrigt en port til HDD og en anden, der kun virker til stick eller dongle. Hvis du ikke allerede vidste det, kan det ske, at du har smidt den i den forkerte port.

7. Den skal du lige omformulere.... jeg ved ikke om du snakker om ulovlige spil, internet uden brug af dongle eller noget helt andet. Chefska skrev også, men du misforstod ham, for det er hele nr. 7, der er svær at forstå.

8.Godt spørgsmål, men mon ikke der kommer flere pakker med det øgede 3D marked, der kommer i år eler næste år?
Af etstrejf
Tak for et fedt, hurtigt og uddybende svar!! :)

Rigtig mange tak!

1: Har justeret efter en indstillingstest postet herinde - og det har klart hjulpet, men egentlig virker det ikke logisk for mig, at standard indstillinger giver et SÅ dårligt billede :)!?

2. Altså der står C755 på kassen osv. - synes bare det bare det er sjovt, at selve tv´ets informationer er misvisende..

4.Okay - det dropper jeg vist bare :) Gør det bare med mine og datterens film, så jeg er fri for at have disc

5.Måske i en opdatering :)!?

6.Altså filmen ligger på nøjagtig samme måde i mapper osv - og det er i samme port jeg har forsøgt at se dem gennem?! - det er mig virkelig en gåde .)!?? - håber en kan hjælpe mig med dette problem :)!?

7. Ja, det er en usb - jailbreak dongle - så jeg også er fri for disc til PS3´en - men kan se nogle smider nogle op på fy fy sider - men når nu jeg har dem som disc, men ikke kan smide dem over på min PS3 som de andre spil jeg her :)? - og ved nogle kører uden dongle og også med den opdatering så de kan se 3D film gennem PS3 :)!? Er det til at forstå nu :)!?

8.Håber jeg :)
Af PhDream
1. Standard-indstillinger giver et dårligt billede ift. nogle standarder for hvordan et korrekt billede skal se ud. Hvis du bedre kan lide standardindstillingerne, skal du bare bruge dem. Det er jo dit tv. :)
Jeg gør det selv nogle gange - det er ikke alt, der behøver se "korrekt" ud.

2. Tv'ets informationer er ikke misvisende. Tv'et ER en C750 fra fabrikken. Det sidste 5-tal betyder bare, at modellen har været forbi Samsung DK og sælges på det danske marked, med dansk garanti, manual, osv.

5. Du skal ikke regne med flere opdateringer fra Samsungs side, med mindre en meget graverende fejl opstår. Alle producenterne tænker og arbejder på de kommende modeller.

7. Det er ikke smart at spørge om jail-break eller anden form for ulovlig kopiering/brug af spil/film/musik/whatever på et forum som dette. Og nej, dit spørgsmål er stadig ikke forståeligt. Måske fordi de fleste herinde ikke beskæftiger sig med jailbreak og lignende...
Af Mysen
7. Det er omfattende, men det kan godt lade sig gøre at jailbreake uden dongle. Jeg vil dog ikke guide til det herinde, men derimod henvise til google funktionen.

Det er ikke ulovligt at jailbreake sin PS3, som det er nævnt, hvis det eneste formål er at afspille sine købte spil gennem en hardisk, så man ikke behøver at rejse sig fra sofaen. Det er bare sjældent derfor folk vælger at gøre det ;)

Jeg ved ikke hvilken dongle, du har, men jeg går ud fra at den har et midlertidigt custom firmware indstalleret, hvor du så vender tilbage til den originale firmware, når du hiver stick'en ud. Og at dit problem er, at du ikke kan afspille 3D som det er nu?

Hvis dette er tilfældet, kan du på dongle-producentens hjemmeside hente opgraderinger, der supporter en nyere firmware, der understøtter 3D film. Når du har gjort det, kan du hente firmware 3.50 fra sonys hjemmeside, og installerede den via en usb-stick. Din ny-opdaterede dongle skulle kunne håndtere den. Hvis der står på hjemmesiden, at den kan håndtere 3.56, så kan du bare opgradere firmware fra Playstation menuen.
Af etstrejf
Tak igen for svar :)

1. Standard indstillinger - jamen der kan da umuligt sidde nogen der vil være tilfreds med sådan et billede :) - de havde virkelig kantet næser - meget udpræget.. :)!?

7. Nej, der står nu at det ikke er ulovligt - men jeg synes det er smart for så skal jeg kun have en boks stående, som jeg kan tage frem - og kan gemme alle spil osv. i kælderen. Det samme med film + at min datter ikke skal bøvle med/ridse disc - og jeg kan smide dem alle i kælderen :)
Af Mysen
Du vil være forbavset over, hvor mange der er tilfredse med det. Det er 200hz systemet, der er aktiveret som standard. Dette giver flydende bevægelser, men tilføjer pixeleringer og artefakter. - Håbløst at se på. Farverne er overmættede og lysstyrken er høj nok til at du kan tage tv'et med ud i haven. Derudover fungerer indstillingen "skarphed" bedst til folk med analogt signal. På digitalt signal er det direkte ødelæggende.

Der er nogle, der kan li den kunstige skarphed og de overmættede farver, men det er bare et spørgsmål om at der ikke er givet tid til at vænne sig til det naturlige billede i et nedjusteret tv. I en butik ville et korrekt indstillet billede dog se både mørkt og mat ud ifht. de andre fjernsyn i butikken, men derhjemme er det det billede der vil tilfredstille mest.

Jeg beklager, jeg ikke kan hjælpe med harddisken, men det lyder som en fejl fra Samsung. Er det PRÆCIS samme harddisk med PRÆCIS samme film, og er den formateret i samme format?