Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dbrj
Hej alle..

For en god ordens skyld vil jeg starte med at skrive at min viden inden for fladskærme er begrænset, så jeg vurdere udelukkende på hvad de forskellige sites skriver.
Jeg har læst sider op og ned om dvs. fladskærme og er med hjælp af bla. Flatpannels kommet frem til at Samsung PS50C7705c ville være et godt valg for mig. Men synes nu alligevel jeg ville høre de "professionelle" altså brugerne om hvorledes det er et hit eller skidt.

skærmen skal primært bruges til alm. tv og blu-ray film

Og skriv endelig hvis i kan anbefale andre skærme, prisklassen er på de 10k.

På forhånd tak :)
Af Nick_S
Til et budget på 10k syntes jeg klart at PS50C7705 vil være det bedste valg.

Du får design, billedkvalitet og funktioner i overflod. Så der kan du sgu ikke gå helt forkert i byen.

Så længe man afholder sig fra at bruge den som computermonitor er der ikke mange kritikpunkter på denne skærm.
Af PhDream
Panasonic G20 er bedre og har færre fejl. Det er også ca. 1000 kr. billigere. Hvis du kan leve med designet, er det nok det bedste plasma under 10K.
Af Mysen
Jeg er ikke enig. Og det siger jeg ikke fordi jeg ejer det fra Samsung, men på baggrund af de to tests og generelle inputs.

G20 vinder på sortniveauet og byggekvalitet.
Samsung vinder på detaltjegraden i SD/HD og farvegengivelsen samt håndtering af bevægelse (fosforslør).
Samsung døjer med retention, G20 døjer med banding. Begge har buzz.

Dog er jeg enig i, at der er flere fejlmeldinger på C7705 end på G20, selv om G20 også er en af de modeller, der er ofte fejlmeldt.

Og til trådstarter: Jeg vil anbefale C7705, men som PH skriver er der hyppigt fejl på modellen i form af overdrevent retention (midlertidig fastbrænding af logoer osv) samt buzz.
Køb over nettet, for her er der 100% fortrydelsesret, hvis du skulle være uheldig at få en af dem, der lider meget af dette.
Af dbrj
mange tak for hjælpen til jer alle. Jeg har haft læst lidt om G20 og de forskellige test, men jeg synes simpelthen designet er så utrolig ringe og det er trods alt et 50 tommer der kommer til at dominere stuen en del. :)

Buzz kan jeg overskue, da jeg sidder 3.5 meter fra skærmen, så det skal virkelig være overdrevet før det bliver et issue.

Retention er jo helt sikkert et problem, men er det ikke generelt et problem ved plasmateknologien, dvs man ved det kan opstå, men man vil gerne tage chancen for at få det overlegne billed. :)
Af Mysen
Du har så absolut en holdning, der peger hen af, at C7705 er et godt køb. Den har nemlig et rigtig godt billede, og buzz kan ikke høres fra 3,5 meters afstand. Retention er til at leve med, men betyder også at man skal være opmærksom på stillbilleder..

Men køb nu alligevel over nettet, for der er nogen, der har haft overdrevent buzz på deres model ;)
Af Colt
Syntes også kun den eneste man kan sætte op med 7705 er evt. 50pk950n fra LG når det kommer til design og penge.. Men der vil jeg så stadig mene man får 3d osv. med på samsung fronten.. Så 950'eren til 8k er måske mere noget man skal sætte op med G20.
Af lennon
Colt skrev:Syntes også kun den eneste man kan sætte op med 7705 er evt. 50pk950n fra LG når det kommer til design og penge.. Men der vil jeg så stadig mene man får 3d osv. med på samsung fronten.. Så 950'eren til 8k er måske mere noget man skal sætte op med G20.
Vel egenlig mere LG50PX950 - som måske matcher hele vejen ?
Af Colt
ja. men pk'eren til 8k syntes jeg godt nok også man får meget tv for prisen.. + design.. hvis man skulle sætte det op mod g20 eller 7705'eren :)

hvor som du siger PX har så også lige 7705'erens 3d muligheder men så samme pris.
Af lennon
Colt skrev:ja. men pk'eren til 8k syntes jeg godt nok også man får meget tv for prisen.. + design.. hvis man skulle sætte det op mod g20 eller 7705'eren :)

hvor som du siger PX har så også lige 7705'erens 3d muligheder men så samme pris.
Efter at have fulgt lidt med i trådene får jeg indtryk af, at PX har flere ændringer i forhold tilPK - og derfor også er bedre på 2D . . ?
Af Nick_S
Buzz og banding på G20 er i mine øjne et større issue end retention på 7705 ved mindre man spiller meget konsolspil eller periodisk bruger den til computermonitor.

Hvorfor skulle man købe på nettet fordi der er enkelte med fejl på? Hvis nogen havde købt en C7705 hos mig (Expert) og der var fejl på ville jeg da til hver en tid bytte den med det samme! Tror jeg enhver respektabel radio/tv forretning ville gøre...
Af Mysen
Nick_S skrev:Buzz og banding på G20 er i mine øjne et større issue end retention på 7705 ved mindre man spiller meget konsolspil eller periodisk bruger den til computermonitor.

Hvorfor skulle man købe på nettet fordi der er enkelte med fejl på? Hvis nogen havde købt en C7705 hos mig (Expert) og der var fejl på ville jeg da til hver en tid bytte den med det samme! Tror jeg enhver respektabel radio/tv forretning ville gøre...
Det kunne være dejligt, hvis du havde ret, men med mindre det drejer sig om pixelfejl eller lignende, så tror jeg næppe det er tilfældet. Køberen ville få Samsung Prestige forbi, og de ville (måske) sige at buzz blot er en lille bivirkning ved dit tv, og at man skal skrue op for lyden. Fordi det er køber, der har sarte ører og ikke tv'et, der er i stykker. Der er sikkert mange butiksejere som dig, men der er bare ikke nogen garanti. - Heller ikke hos dig. Det er der på nettet.
Af PhDream
Nick_S skrev:Buzz og banding på G20 er i mine øjne et større issue end retention på 7705 ved mindre man spiller meget konsolspil eller periodisk bruger den til computermonitor.

C7705 = buzz (ofte), retention (ofte), line bleed, skift af sortniveau ved afspilning ved bestemte frekvenser (altid), dirty screen (sjældent).

I sidste ende kommer det an på personen - hvad kan man leve med? Jeg kan ikke leve med buzz, men jeg kan SLET ikke leve med svær retention. I det mindste kan man maskere buzz vha. anden lyd, men retention er svær at maskere, især i de slemme tilfælde.

Din holdning er fair, men desværre findes der en del forretninger, selv på nettet, som ikke bytter varer, uanset problem/defekt.
Af Pede2970
Jeg modtog mit PS50C7705 i mandags og er SÆRDELES tilfreds.

Alle de problemer som nævnes er IKKE til stede. (dog lidt buzz hvis man lægger øret på bagsiden af skærmen)..

Til nu har jeg indstillet skærmen iht. anbefalingen her fra Flatpanels og afspillet mine første Blue-Ray og billedkvaliteten er simpelthen så jeg bare sidder og smiler bredt..endnu...og igen..KÆFT DET LÆKKERT.

Min varmeste glohede anbefaling. :D