Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nesqq
Står i den situation, at jeg skal have skiftet mit udmærket, men nu gamle Panasonic 37" something ud med noget bedre.

Jeg har selvfølgelig fuldt med under CES2011 og de nye tv modeller.
Jeg er ikke gift med plasma tv'er, men har gode oplevelser med dem og derfor mest fuldt Panasonic.

Regner med at opgradere fra 37" til 42", men er kommet i tvivl om det overhovedet er pengene værd, at vente på de nye modeller.

42" GT20 kan pt fåes omkring de 7.000 og det burde jo være et godt køb.

Af de nye skærme har jeg kigget på:

G30 som står til 9000,-
Ulempen er ingen 3D, som jeg ikke nødvendigvis får brug for, men nu jeg skal have tv er det jo dejligt at være lidt fremtidssikret.

GT30
Den nye model af tv'et jeg har kigget på. 13.000 er jo en del mere end 7.000 og derfor er jeg i tvivl om det er pengene værd.

Jeg er ikke den store hifi nørd, men går selvfølgelig op i kvaliteten er så god som pengene tillader.
Tv'et skal bruges til Xbox, boxee box, hd film og tv (specielt hd fodbold).

Hvad tror i ville være bedst? Droppe 3D og gemme det til en anden god gang. Købe G30 og få et tv med pænere design, forhåbenligt et bedre 2D billede og overveje måske 46" modellen.

Eller bide smerten i sig og betale for GT30 og få, hvad af de 3 tv'er er det bedste. Og så ellers leve af pasta og vand en måned ekstra.

Eller bare købe GT20 fordi opgraderingen egentlig ikke er de ekstra penge værd og få et udmærket tv til prisen.

Håber i kan hjælpe!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ingen der har prøvet de nye modeller. Dit gæt er ligeså godt som vores.
Af Nesqq
yakken skrev:Der er ingen der har prøvet de nye modeller. Dit gæt er ligeså godt som vores.
Lige præcis det svar jeg havde brug for..

Du kunne ikke komme med noget mere konstruktivt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad regner du med vi kan fortælle dig? Vi har kun set de nye TV på præsentationer og aner intet om hvad de kan på testbænken. Du kan - ligeså vel som vi kan - læse specs og dømme derudfra. Det ville også blive det bedste du kunne få vejledning ud fra her.
Af Nesqq
yakken skrev:Hvad regner du med vi kan fortælle dig? Vi har kun set de nye TV på præsentationer og aner intet om hvad de kan på testbænken. Du kan - ligeså vel som vi kan - læse specs og dømme derudfra. Det ville også blive det bedste du kunne få vejledning ud fra her.
Ingen af mine spørgsmål går på, hvad de nye modeller kan levere i tests, men hvad der økonomisk og set ud fra "3D vs 2D" bedst kan betale sig.

Søgte ikke efter hjælp herinde for at få at vide jeg selv skal bestemme mig. Det er jeg udmærket godt selv klar over jeg skal.
Havde håbet på et råd eller to.
Af PhDream
Nu skal du tænke på, at dette er et gratis forum, hvor folk bruger deres egen fritid på at give råd og vejledning, ofte bedre end det, du kan få i butikkerne. Ingen er forpligtet til at give dig svar.

I know, det er træls når man ikke får det svar, man håber at få. Du kan selv prøve at søge efter svar i et af de efterhånden mange "skal jeg købe nu eller vente til senere"-tråde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nesqq skrev:Ingen af mine spørgsmål går på, hvad de nye modeller kan levere i tests, men hvad der økonomisk og set ud fra "3D vs 2D" bedst kan betale sig.
sådan som dine spørgsmål er formuleret, så spørger du da netop om det er pengene værd at vente på de nye modeller. Helt konkret spørger du endda om GT30 er merprisen ift. GT20 værd. Hvem skal kunne svare på det?Når jeg skriver, at vi ikke ved hvordan TVene performer på bænken, så skal det jo læses som om vi ingen praktisk erfaring har med dem. Det er der pt. ingen ud over Panasonic der har.

Det har aldrig været økonomisk at springe på det sidste nye.
Af Nesqq
Jesus Christ.. Havde da aldrig troet man skulle forsvare sig så meget for at få lidt simple erfaringer og råd.

Mine spørgsmål går på folks oplevelser og tanker omkring tingene. Søger hverken et perfekt svar eller en højere sandhed.

Mine spørgsmål gik på

Et bedre 2D tv vs et lidt ældre 3D tv. Folks erfaringer med at købe et tv, som koster lidt mere, men de har været glade for at tage valget. Og folk som har GT20 og bare mener det er et fedt tv.

Men hyg jer i jeres lille hule! Så hopper jeg da et andet sted hen og håber jeg kan finde nogle mennesker, som er interesseret i at hjælpe og ikke hænger sig i åndsvage detaljer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan sagtens få generelle råd med på vejen, men jeg forstår ikke hvorfor du tager sådan på vej? Det er muligt, at du tænkte dine spørgsmål anderledes, men de fremstår ikke sådan. Langt hovedparten af dine spørgsmål går på om 30-serien er merprisen værd ift. 20-serien og så er det vel relevant at oplyse, at ingen kan udtale sig kvalificeret om billedet på disse - hverken i 2D eller 3D.

Med stor sandsynlighed vil de nye modeller være bedre end de gamle på alle punkter. De sidste par generationer har der ikke været nogen virkelige kvantespring, men der er stille og roligt kommet flere og flere bedre features.

Det kan dog stadig være svært, at rådgive dig om hvorvidt du bør bruge 7000 kr. for at få disse nye features. Hvad repræsenterer 7000 kr for dig? Et greb i lommen eller skal du vitterligt leve af pasta i en måned? Det afhænger jo af hvor vild du er efter at få det nyeste nye - uden at vide hvordan det performer. Uanset hvad, så vil prisen falde mærkbart efterhånden som flere og flere forhandlere får TV'et på lager, så de 7000 kr. difference vil hurtigt dale. Men på dét tidspunkt er det også for sent at købe den gamle model, da den vil forsvinde fra lagrene i støt tempo. Produktionen af 20-modellerne ER stoppet.