Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey Flatpanels-folk, :)

Indenfor de næstkommende uger ser det ud til det længe ventede indkøb af første TV Fladskærm for mit vedkommende bliver en realitet. Købet bliver et Samsung LE46C755 i El-Giganten (ser det ud til).

Men lyd er naturligvis også en stor del af brugeroplevelsen, og kloge folk og ren logik siger det giver mening, at købe lyd-systemet sammen med TV'et for en mulig samlet rabat. Dog er min viden på lydområdet særdeles begrænset, bortset fra mit hoved siger mig et lydsystem består af:

En receiver
Surround højtalere
Evt. Subwoofer

Belær mig gerne, hvis det enten kun er delvist korrekt eller helt forkert. :)

Men med et budget mellem 2-4.000.- har I da nogle anbefalinger på enten mærke, system (antal højtalere, subwoofter/ikke subwoofer) og vigtigst af alt; brugererfaringerne.

Så fyr løs - alle kommentarer er værdsat. :)
Af thosen
Hej

Når man skal investere i et surroundanlæg, er det vigtigt at købe det rigtige. Køb ALDRIG en pakkeløsning med plastichøjttalere, det vil kun gøre lyden værre.

Mit bud lige nu ligger lidt over dit budget, men vil give dig super lyd til "næsten ingen penge".

Prøve at se disse link:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/sur ... r_sort.htm

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoj ... system.htm

God Jagt

:)
Af Chefska
hey du kan bestille samme tv inde på wupti til 7.500 kr, så med mindre de oplyser en forkert pris kan du spare 2000 kr.
Hvis du gamer meget også i de sene natte timer så er et headset fra Astro Gaming måske en mulighed, det koster omkring de 2.300 og der kommer en ny 2011 udgave i slutningen af den her måned.
Af Feierskov
Jeg synes nu det er ret så overdrevet at påstå at lyden ligefrem bliver værre ved at købe det der i daglig tale kaldes et Home Cinema sæt.
Det er givetvis ikke ligeså godt som det man får ved at tage i Hi-Fi klubben, men et Samsung C5500 (5.1 kanal med Blu-Ray) til 3.500 kr. eller et Sony E370 (5.1 kanal med 3D Blu-Ray) til 4.000 kr. leverer altså fin lydkvalitet og samtidig både afspiller og radio hvis man skulle have brug for det.