Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg tror jeg har brugt omkring 100 timer på bla. at læse dette forum, tjekke websider mm. de sidste par uger, men har kun fået begrænset min søgning en sjat og jeg er faktisk kun blevet mere forvirret.

Mit TV-forbrug ligger på omkring 1-2 timer om ugen og skal derfor kun bruge skærmen til filmvisning + lidt spil på laptoppen.
Da jeg efterhånden har 5 hyldemeter indkøbte DVD-film, så skal de fleste af disse lægges på min synology ts-411j NAS, der understøtter DLNA. Filmene skal lægges i et lossless format med undertekster (evt. hardcoded, hvis nødvendigt), så filstørrelsen er ligegyldig. De skal blot kunne afspilles på mit kommende plasma-tv. Ergo er Samsungs 7705 er ikke noget must på trods af at det kan æde de fleste formater igennem usb.
Lyden tager jeg over min antikke Luxman amp og to hjemmebyggede højtgalere med bla. 12" basser. :)

Prisrammen er 8 jern, men jeg kan måske gå op til 9000 kr, hvis jeg får et så meget bedre tv for pengene. 3D og onlinetjenester er irrelevante og jeg kommer næppe nogensinde til at bruge det. 50" vil være på toppen, mens 42" er minimum.

Hvilke modeller vil I anbefale?

I flere tråde bliver G20 varmt anbefalet. Men jeg har endnu ikke fundet en butik, der har denne skærm. Jeg har muligvis brugt de forkerte søgeord... Kan I linke til en webbutik, der har modellen? Og findes modellen i højere end 42"?

Et lille sidespørgsmål; Da jeg vil rippe min DVD-samling vil jeg høre hvilket lossless format I vil anbefale til DLNA-serveren på det enkelte tv? Det vil være på toppen hvis jeg kan slå undertekster til og fra, men ellers må jeg leve med at hardcode underteksterne.
Af Colt
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2609266/ ... ign-Priser

50pk950n som også har fået top anbefalinger.. Er også røget ned fra 10 "jern" til 8 :)

Er også klart et tv der kan anbefales, Samt du får en smugle design med i købet - efter min mening.
Af Jodle
Tak til alle for links. Af og til kan man ikke se skoven for bare træer og jeg må have overset disse links. :)

Colt

Ja, jeg fandt faktisk pk950eren til en okay pris (mener det var 8800kr) tidligere i dag. Men så rykker jeg herind og læser i en anden tråd, at px950 er absolut bedre end pk'eren hvad angår 2D - og vist også en sjat dyrere.
Af josas
Hej Jodle,

Kunne du være interesseret i et 1 måned gammel 46" G20? Står stadig med folie (er typen der passer godt på mine ting) :)
Af lennon
mjkc skrev:Jeg kan varmt anbefale LG 50PK950N og de har den hos justbuyit.dk til 7.685 kr.

http://www.justbuyit.dk/shop/50-tommer-154c1.html

Et super tv, som jeg ikke har haft problemer med overhovedet (har haft det siden maj sidste år).
Er LG ikke lidt sårbare mht retention ? - nogle af jer der spiller konsolspil på LG plasma ? ?
Af mjkc
lennon skrev:
mjkc skrev:Jeg kan varmt anbefale LG 50PK950N og de har den hos justbuyit.dk til 7.685 kr.

http://www.justbuyit.dk/shop/50-tommer-154c1.html

Et super tv, som jeg ikke har haft problemer med overhovedet (har haft det siden maj sidste år).
Er LG ikke lidt sårbare mht retention ? - nogle af jer der spiller konsolspil på LG plasma ? ?
Jeg har ikke haft problemer med retention. Jeg vil ikke sige, at jeg spiller meget konsolspil på skærmen, men en gang i mellem sætter vi knægtens playstation til og så står den på Gran Tourismo i flere timer. Her har jeg ikke oplevet problemer overhovedet.
Af kinoha
josas skrev:Hej Jodle,

Kunne du være interesseret i et 1 måned gammel 46" G20? Står stadig med folie (er typen der passer godt på mine ting) :)
Jeg er selv på udkig efter et 46 eller 50 G20, så er lidt nysgerrig: hvorfor vil du af med din fladskærm allerede efter 1 måned ?
Af Mysen
Jodle skrev:Tak til alle for links. Af og til kan man ikke se skoven for bare træer og jeg må have overset disse links. :)

Colt

Ja, jeg fandt faktisk pk950eren til en okay pris (mener det var 8800kr) tidligere i dag. Men så rykker jeg herind og læser i en anden tråd, at px950 er absolut bedre end pk'eren hvad angår 2D - og vist også en sjat dyrere.
Colt foreslår jo også et tv i dit prisniveau. Hvis du havde skrevet, at du kunne gå op til 10.000 kunne PX950n også være foreslået sammen med PS50C7705, men dit max er jo på 9000.

50PK950n eller 50G20e skal du vælge imellem. Hvis du synes de er lige kønne, synes jeg du skal vælge G20, for den vinder lige lidt på billedkvaliteten, og klarer også retention bedre. Nogle folk døjer ikke med retention på PK950n, mens andre gør, og derfor mener jeg at G20 passer lidt bedre til dit behov.

V20 og VT20 er forresten bedre end G20, men det gør jo ikke G20 til et dårligt køb, blot at der findes bedre modeller fra samme producent ;)
Af Jodle
Mysen skrev: Colt foreslår jo også et tv i dit prisniveau. Hvis du havde skrevet, at du kunne gå op til 10.000 kunne PX950n også være foreslået sammen med PS50C7705, men dit max er jo på 9000.
Du har ret. Men jeg er der, hvor det begynder at gøre ondt økonomisk set, da jeg også har andre udgifter lige pt. Skal jeg købe px'eren, skal det være på afbetaling og der stejler jeg. Jeg foretrækker at lande alle penge på bordet ved et køb. :) Men jeg vil prøve at suge lidt flere ekstravagter på arbejdet...
Mysen skrev: 50PK950n eller 50G20e skal du vælge imellem. Hvis du synes de er lige kønne, synes jeg du skal vælge G20, for den vinder lige lidt på billedkvaliteten, og klarer også retention bedre. Nogle folk døjer ikke med retention på PK950n, mens andre gør, og derfor mener jeg at G20 passer lidt bedre til dit behov.

V20 og VT20 er forresten bedre end G20, men det gør jo ikke G20 til et dårligt køb, blot at der findes bedre modeller fra samme producent ;)
Jeg har været forvirret over de forskellige "20"-modeller, men du har bragt lidt klarhed over rækkefølgen hos mig. Takker. Hvad er forskellene V/VT20 og så G20 sådan i grove træk?
Af Mysen
De præcise træk kan du se på ppradio.dk

Kort sagt er der mange ting der er forskellige på de 3, selv om billedkvaliteten et tæt på hinanden. Der er forskellige paneler i de 3 modeller, og VT20 har endda en anden fosfor, der egner sig bedre til 3D

20-tallene betyder, at det er 2010 modeller. 2011-modeller hedder noget med 30. V-serien er den bedste fra Panasonic mens G-serien er den næstbedste. T'et i VT20 betyder, at der er 3D på. - Men fordi det er en anden fosfor er det altså også et andet og bedre billede end V20. Desuden er fronten på VT20 bedre til at håndtere udefra kommende lys.

Panasonic har 3 gode skærme i disse. G20 er god, V20 er bedre og VT20 er bedst, men har så ydermere 3D. Prisen er jo også voksende.

Med G20 får du en glimrende skærm omend ikke ligeså god som V20 eller VT20.
Af Jodle
Mysen skrev:(klip)

Med G20 får du en glimrende skærm omend ikke ligeså god som V20 eller VT20.
Jeg bukker, skraber og takker for informationen. Jeg spiller nok en femmer på en G20. :)