Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JSR
HJÆLP!!
Vi har lige købt et Samsung LE40C755, men kan ikke finde de digitale kanaler. Vi er koblet på fællesantenne.
Vælger jeg kabel finder jeg kun analoge kanaler.
Vælger jeg luft finder jeg de samme analoge kanaler + 5 digitale (luft) kanaler.
Hvad gør jeg galt?
Senest rettet af JSR 19. feb 2011, 19:39, rettet i alt 1 gang.
Af Vilhelm
Først må du finde ud af om det er DVB-C (kabel) eller DVB-T ("Luft") du kan modtage. Hvem er din tv-udbyder?
Af JSR
Tak for svar

I følge vores antenneforenings hjemmeside er det Stofa og kravet er DVB-C.

Kan det være problemer med stik/kabel, der giver problemer med at modtage et digitalt signal?
Af Vilhelm
Du skal altså søge efter digitale kabel-tv-kanaler. Det kan måske være nødvendig under søgningen at indtaste følgende værdier:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS

Jeg går ud fra at du tilhører en antenneforening som leverer de digitale frit, dvs. ukrypteret. Disse foreninger ses på listen her:
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=368

Manglende kanaler kan skyldes dårligt antennekabel/stik, men prøv først at søge og meld tilbage.
Af JSR
Tak for hurtigt svar

Prøver det af og kommer med en tilbage melding.

Jo, vores antenneforening er med på listen.
Af JSR
Tak
Det hjalp!
Nu kom der 147 digitale TV og 11 digitale radiokanaler + de analoge.
Jeg forstår dog ikke hvorfor, det ikke står beskrevet i min user manual.
Af Vilhelm
Fint.
Hvordan der skal søges, afhænger af hvordan og fra hvem man modtager tv-signal. I dit tilfælde skal oplysninger findes på antenneforeningens hjemmeside eller hos Stofa.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der en umulighed at beskrive hvordan man får alle TV-udbydernes sortiment indkodet. Det er vidt forskelligt hvad der skal indkodes (og om du behøver at indkode noget selv) og alene herhjemme er der jo et utal af antenneforeninger, som alle gør tingene lidt forskelligt. Det er med andre ord ikke Samsungs skyld.