Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey :)

Jeg har lidt problemer med at optage på min G20 skærm, har prøvet at søge på forumet, men jeg kan ikke rigtig finde svar på mine spørgsmål, så nu håber jeg at i kan hjælpe mig.

Jeg har tilsluttet en harddisk og fjernsynet kan godt optage på den hvis jeg manuelt starter en optagelse, men hvis jeg vil time et program så optager den kun de første 30-60 sekunder af programmet. Dvs. alt det jeg har optaget og sat timer til har en varighed på under et minut, hvad går der galt?

Derudover, så hvis jeg vil se det jeg har optaget, så går jeg ind i viera tools og derefter video. Når jeg gør dette oplever jeg tre forskellige scenarier:
1: Der bliver vist en menu med det jeg har optaget (dette er det jeg går ud fra burde ske hver gang, men det sker ikke så tit)
2: Den siger funktionen ikke virker/er tilgængelig
3: Der kommer en menu op hvor der nærmest bare er en masse tomme billede slots og så siger den at der er intet tilgængeligt.
Det er rimelig irriterende at jeg ikke bare oplever scenarie 1 hver gang, ved i hvad der sker, eller hvad jeg kan gøre?

Mit sidste spørgsmål er om man kun kan optage digitalt, eller om man kan optage analogt?

Jeg håber i kan hjælpe mig med mine problemer, for det er rimelig frustrerende!

På forhånd tak
Af psiegumfeldt
Det lyder som om du har en syg harddisk, har du prøvet med en anden? Hvor stor er den du prøver med og er den ny? Er det en 2,5" eller en 3.5"?

Nej man kan desværre kun optage fra den digitale tuner.
Af Tjypelyps
Hey...

Det er en 2,5" med 320 gb, den er vel et år gammel. jeg har tidligere brugt den til min pc og der er den virket helt fint...
Den stopper også med at optage hvis jeg slukker for fjernsynet...
Af psiegumfeldt
Det kan være et usb strøm issue, hvor det G20 ikke kan levere nok strøm gennem usb. Ved du om det er en 5400 rpm eller en 7200 rpm?

Panasonic lover vist ikke andet end at disken har en ekstern strømforsyning. Vi er dog mange som har en 2.5" sat til som virker fint.

Jeg synes også du skal se om du kan prøve med en anden disk for det kan jo også være dit G20.