Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Har lige fået mit nye fede plasma tv ind af døren, også læste jeg anmeldelsen her på siden: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1283773686

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at indstille følgende:

xvYCC Off
Cinema Smooth Off
• R-Offset: 24
• G-Offset: 23
• B-Offset: 27
• R-Gain: 25
• G-Gain: 22
• B-Gain: 31

Kan ikke finde dem under nogle indstillinger.
Af ct24
Det skal lige siges at jeg er inde under hdmi under source :)
Af Mysen
Du finder dem under avancerede indstillinger --> hvidbalance

Men paneler er forskellige, så det er ikke sikkert, du har brug for de samme justeringer. De kan gøre det værre.
Af ct24
Tak :)

Skal lige siges at det er det samme tv fra testen som jeg har.

Nu har jeg et andet problem, jeg kan ikke finde nogle af Yousee's hd-kanaler når jeg søger efter digitale og analoge kanaler samtidigt.
Jeg har købt et dobbelt afskærmet kabel der er anbefalet til yousee.

Hvad kan man gøre ved det problem ? :)
Af ct24
Mht. hvidbalance

• R-Offset: 24
• G-Offset: 23
• B-Offset: 27
• R-Gain: 25
• G-Gain: 22
• B-Gain: 31

Hedder de det her på dansk ?

Tilpas - rød
Tilpas - grøn
Tilpas - blå
Tilpas + rød
Tilpas + grøn
Tilpas + blå
Af Mysen
ct24 skrev:Tak :)

Skal lige siges at det er det samme tv fra testen som jeg har.

Nu har jeg et andet problem, jeg kan ikke finde nogle af Yousee's hd-kanaler når jeg søger efter digitale og analoge kanaler samtidigt.
Jeg har købt et dobbelt afskærmet kabel der er anbefalet til yousee.

Hvad kan man gøre ved det problem ? :)
Selv om du har et tv, der er magen til det tv, han har testet, er det stadigvæk ikke samme tv.
Derfor er det heller ikke præcis de samme indstillinger, der passer til dit tv. Du kan finde ekspertmønstre under billedindstillingerne, som du muligvis kan bruge, udover testindstillingerne, der passer rimeligt godt. Hvidbalancen vurderer jeg, var lidt skæv på mit tv, med de indstillinger fra testen, men det er kun mit øjes vurdering, og jeg har ikke haft måleudstyr på.

Du skal ikke søge efter digitale kanaler. Du skal indtaste Yousee's regionskode for dit område, og koden kan du finde på deres hjemmeside. Så indstallerer den automatisk alle kanaler.
Jeg kan ikke huske præcis, hvordan man gør, men der er vist under kanaler.
Af WhiteDog
De indstillinger der er i anmeldelsen, her på siden, vil være en god "rettesnor". Brug dem og hvis du synes der mangler noget (skarphed, farve, lys), så indstiller du det efterfølgende.

Når du så har overstået de første 2-3 måneders blandet TV på det, så får du fat i en prof. der kan kalibrere det og først DER, vil du have et perfekt opsat TV.
Af ct24
Hej igen

Jeg kan ikke finde cinema smooth i nogen menu'er, hvor er den indstilling placeret henne ?

Derudover kan jeg ikke få lov at redigere mit sort niveau (hdmi-sortniveau) (Er på min wd tv media-afspiller) som source.
Af ct24
Ingen der kan hjælpe med spørgsmålene ovenover ? :)