Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af T27667
hej

står og ska ha nyt tv og er i tvivl om jeg ska købe en billig 2010-model nu eller vente på 2011-modellerne. overvejer kraftigt en panasonic vt20 42" til 10.000,- som jeg synes er en rigtig go pris. men om jeg ska slå til nu, vente på den er faldet yderligere eller vente på vt30 (eller en anden 2011-model) ka jeg ik helt finde ud af og har nogle spørgsmål der forhåbentlig ka bringe mig nærmere en beslutning:

1) hva tror I ca. en vt20 42" ka fås til når først 2011-modellerne er kommet? har man tidligere år ku få de gamle modeller til rene spotpriser når de nye modeller er kommet?
2) når den vejledende pris på vt30 42" er 15.695,- hva vil den så ca. komme til at koste hos en internetforhandler?
3) er det overhovedet merprisen værd at købe vt30 fremfor vt20 hvis man ikke går op i det flottere design og den forbedrede 3D? (ska kun se 2D)
Det er alle sammen gode spørgsmål, som man nok skal have lidt "insider" viden. Når nu 3d og design ikke er så vigtigt, hvorfor kigger du så specifikt efter vt-modellen? Du kan få gt-modellen til omkring 7000,- og jeg tror ikke, at du ikke kan se forskel på kvaliteten af 2d mellem gt og vt. Jeg har stået med g og vt ved siden af hinanden med alm. tv signal og "samme" indstillinger, og jeg ville ikke give mer-prisen.

/mk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er meget svært at spå om prisnedsættelserne. Sidste år var der visse modeller, som slet ikke nåede at falde i pris før de helt udgik og ikke længere kunne skaffes. Det er ikke en garanti, at du når at se prisfald på lige netop dén model du har set dig lun på.

I slutspurten var eks. X10 dog en smule ned i pris, hvor man kunne få et 42" TV for 3500 kr. Det er dog ikke væsentlig meget billigere end hvad TV'et ellers kostede.
maskus skrev:Det er alle sammen gode spørgsmål, som man nok skal have lidt "insider" viden. Når nu 3d og design ikke er så vigtigt, hvorfor kigger du så specifikt efter vt-modellen? Du kan få gt-modellen til omkring 7000,- og jeg tror ikke, at du ikke kan se forskel på kvaliteten af 2d mellem gt og vt. Jeg har stået med g og vt ved siden af hinanden med alm. tv signal og "samme" indstillinger, og jeg ville ikke give mer-prisen.

/mk
kigger specifikt på vt-modellen efter de flotte testresultater bl.a. på flatpanels, herunder det flotte 2D-billede.
jeg må indrømme jeg ik har set gt-modellen i aktion men læste bare i testen af gt at 2D-billedkvaliteten ik kom helt op på vt-niveau. men det ka godt være gt fint opfylder mine behov selvfølgelig så tak for tippet!!
yakken skrev:Det er meget svært at spå om prisnedsættelserne. Sidste år var der visse modeller, som slet ikke nåede at falde i pris før de helt udgik og ikke længere kunne skaffes. Det er ikke en garanti, at du når at se prisfald på lige netop dén model du har set dig lun på.

I slutspurten var eks. X10 dog en smule ned i pris, hvor man kunne få et 42" TV for 3500 kr. Det er dog ikke væsentlig meget billigere end hvad TV'et ellers kostede.
ok mange tak, jeg overvejer det lige weekenden over.
Af JesperAndersen
Kan tilslutte mig yakkens udsagn; udfasningen med dertilhørende prisnedsættelser ER allerede i gang. Og jeg tror ikke at der kommer egentlige store nedsættelser på de i forverjen populæreste modeller. Producenter - og detail - er gode til "lagerstyring", og producerer /køber ikke "stort ind" når en ny sæsonserie er ved at se dagens lys. Konkret har jeg ladet mig fortælle (rygter ??) at f.eks. Pana G20, som p.t. sælges til lige under kr. 6.000, er ved at blive en mangelvare.
T27667 skrev:hej

står og ska ha nyt tv og er i tvivl om jeg ska købe en billig 2010-model nu eller vente på 2011-modellerne. overvejer kraftigt en panasonic vt20 42" til 10.000,- som jeg synes er en rigtig go pris. men om jeg ska slå til nu, vente på den er faldet yderligere eller vente på vt30 (eller en anden 2011-model) ka jeg ik helt finde ud af og har nogle spørgsmål der forhåbentlig ka bringe mig nærmere en beslutning:

1) hva tror I ca. en vt20 42" ka fås til når først 2011-modellerne er kommet? har man tidligere år ku få de gamle modeller til rene spotpriser når de nye modeller er kommet?
Kr. 8.995
2) når den vejledende pris på vt30 42" er 15.695,- hva vil den så ca. komme til at koste hos en internetforhandler?
Kr. 13.995
3) er det overhovedet merprisen værd at købe vt30 fremfor vt20 hvis man ikke går op i det flottere design og den forbedrede 3D? (ska kun se 2D)
- Nææææ, det synes jeg umiddelbart ikke. Sådan som jeg ser det, opstår der HVERT år en hype for HVOR fantastiske de nye modeller er......uden dog at jeg kan erindre at udviklingen fra sidste års model på noget tidspunkt kunne betegnes som "kvante-skridt", der på nogen måde retfærdiggjorde en typisk introduktions-merpris på ca. 50%
Selv tak. Jeg forstår udemærket dine vilkår (set udfra anmeldelserne) men må også fastholde, at jeg virkelig ikke kan se forskel på dem, når det kommer til alm. SD. Og i øvrigt er jeg enig med Yakken; pludselig forsvinder "tv'et" bare... :) Så hvis tv'et koster 9000 nu, så ville jeg slå til.

god week og godt køb :)

/mk
Brugeravatar
Af MigSelv
Og nogle steder er gt20 udsolgt, andre steder står der udgået. VT20 er heller ikke på lager i alle butikker, men kan skaffes fra fjernlager.
Så hvis man vil være sikker køber man nu, eller venter til den nye model.
Brugeravatar
Af Inside
Har snakket med mit lokale Panasonic Center igår, og han sagde at produktionen af de gamle modeller er stoppet helt, så hvad han lige har bestilt hjem (og det var ikke særlig meget) er det sidste han kommer til at kunne sælge inden de nye modeller kommer.

Så han sætter ikke prisen yderligere ned og var det mig som skulle ud og købe et VT20, så ville jeg nok skynde mig imens jeg stadig kan. Den kan nok ikke presses meget mere nu.

Derudover er det dybt tåbeligt, at der er så lang tid imellem udfasningen af de gamle modeller og lanceringen af de nye.
Af trykkertor
Inside skrev: Derudover er det dybt tåbeligt, at der er så lang tid imellem udfasningen af de gamle modeller og lanceringen af de nye.
Hvorfor det? (set fra købmandens perspektiv)
Af vanderlay
trykkertor skrev:
Inside skrev: Derudover er det dybt tåbeligt, at der er så lang tid imellem udfasningen af de gamle modeller og lanceringen af de nye.
Fordi der så er en fase imellem, hvor man ikke har noget TV fra Panasonic at sælge. Jeg undrer mig også over, hvorfor man lader der gå så lang tid fra produktannoncering til de kommer på markedet. Når de endelig kan købes, føles de allerede lidt som 'old news'.
Brugeravatar
Af Inside
trykkertor skrev:
Fordi når nu købmanden har solgt det lager af gamle modeller han har fået taget hjem, hvad skal han så sælge frem til maj?
Af Omfufu
Jeg ville nok ikke vente for længe hvis du har et tv i tankerne, som du ved opfylder dit behov.

Dengang for et par år siden da Samsung kom med de første tynde fladskærme, dem som var rød/sort og jeg besluttede mig for at vente til de nye kom.
Inden jeg fik set mig om var de nærmest ikke til at støve op, og man kunne "kun" få de nye, med den nye pris, dette skete også da 2010 modellerne kom, og til sidst ville jeg ikke vente længere, købte et vt20 :)

Jeg tror man skal købe det tv som man i første instans ser sig glad på, køb og betal det, og vær glad for det, og vær ligeglad om en evt prisnedsættelse og lign, så længe du har fået det tv som du gerne ville have.

En lille side note er dog, at jeg nok har fortrudt jeg valgte et panasonic vt20, og ikke en samsung skærm, alene pga muligheden for at afspille film fra alle sine gamle usb diske, samt audio normelizer som er inkluderet i samsung modellerne.