Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle sammen

Står og skal til at købe et nyt tv og har kigget og læst meget herinde. Ved der er blevet oprettet mange tråde omkring dette tv, men har aldrig kunne finde et godt svar på mit eneste spørgsmål omkring tv'et.

Skal primært bruge det til at spille PS3, xbox og wii, så spørgsmålet er følgende:

Er dette tv godt at spille Killzone på, ved der er mange meninger omkring input-lag, så ville høre om der var nogen såkaldte hardcore gamere eller folk der spiller meget FPS som har nogen erfaringer med dette tv.

Er ik interesseret i at høre at plasma er bedre til at spille på, kun hvad folks erfaringer er med denne skærm.

På forhånd tak, håber der er nogen der gider hjælpe.
Af Evolution
Jeg har spillet lidt Forza 3 på min Xbox og der kørte det uden problemer.
Af Chefska
Okay, søger bare input, fra folk der har spillet meget FPS spil på det, da det vel er de spil der bedst tester input-lagen på et tv.

Har den her tvangs tanke at lcd er bedre end plasma og at billedet står skarpere og mere tydeligt, ved det sikkert ik er tilfældet og ved også godt at plasma skulle være bedre at spille på da der er lavere input-lag, vil bare så gerne have at det skal være lcd. kender i ik det når man ser sig blind på noget.

Er der ik en moderator herinde der har tjek på det her shit og kan hjælpe mig.
Af Mysen
Chefska skrev: kender i ik det når man ser sig blind på noget.
Jo, men jeg ved også at det sjældent er særlig rationelt. Og hvis der er en, der en dag fortæller mig, at man kan få flere slikkepinde for en milliard kroner end for 100 millioner kroner, så nytter det jo ikke noget, at jeg har set mig blind på at, 100 millioner er det højeste beløb.

Du får oftest mere for pengene ved en plasmaskærm, og den har ikke blot mindre inputlag, den har også et bedre billede, hvis vi snakker pris pr. tomme.
Når det er sagt, så er det ikke altid smart med en plasma-hardcore skydespiller kombo, så LCD er nok et fint valg alligevel. Men der findes fjernsyn, der klarer konsolspil bedre en C755.

Der kører en tråd om input lag på dette tv på avforums.com
Du får ikke et entydigt svar omkring emnet. Nogle kan ikke leve med den input lag, der er, mens andre kan ikke mærke den blandt begge lejre.
Moderateren herinde ved alt muligt om teknologien i et tv, og så blander han sig, hvis der kommer en grim tone. Han er ikke en troldmand, der ved alt om alle fjernsyn, og har spillet skydespil på alle. C755 er ikke anmeldt herinde, og derfor kan han ikke komme med et bedre svar end alle andre, og slet ikke ejerne mht. oplevelsen af input lag herpå.

Tjek den engelske tråd om emnet, og brug vurderinger af den feedback du får fra brugere som eksempelvis, evolution kommer med, er mit råd ;)
Af Chefska
Tak for dit svar

Hvorfor mener du ik at plasma og Fps spil går så godt i hånd og hånd?
Kan se du selv har et plasma og en ps3, det netop det plasma du har jeg ville vælge hvis jeg turde tag springet.Ville det ik være godt at spille Killzone på?
Af steadi
Jeg kunne forestille mig, at problemet med fps og plasma måske lå i HUD'en i disse spil, som konstant er til stede og ikke flytter sig. Der kan således være risiko for retention/burn-in.
Af Mysen
Jo det ville være fremragende. Problemet med plasma er bare, at fosforen i panelet kan "brænde" sig fast ved stillestående billeder. Man kan sagtens spille Killzone, hvis man kun spiller nogle timer ad gangen, eller i hvert fald ser en del tv imellem spilsessioner på mange timer. Ellers risikerer du, at de stillestående billeder såsom ammunition eller lignenede bænder fast. I bedste fald, forsvinder det igen på alt imellem et par minutter til mange timer. I værste fald, vil det altid være brændt fast.

Netop mit tv, er meget overfølsom for dette pga. af den fosfor der er brugt i et 3D panel. Jeg spiller somme tider i mange timer ad gangen, men har dog ikke spillet killzone. Og så bliver det stadig brugt så meget til tv og film, at burn-in, som er det nørdede udtryk, aldrig vil blive et problem.
Af Chefska
Spiller max en fire-fem timer ad gangen og så er det også en lang gaming session, men er det nok til at burn-in problemet kan opstå?
Af WhiteDog
Til at spille på, vil jeg bruge en LCD/LED skærm. Så slipper man i hvert fald for at få fnidder over retention osv. Spiller selv på en 46" LED :) og det er ganske overbevisende.

Til film, så er det plasma, men det er jo en anden snak :)
Af metalgear
jeg har plasma ps637705 og spiller meget black ops zombi på netværk
bla. idag har den kørt i 8 timer og der var ingen gang noget noget rentation og se. :D :D
Af Chefska
whitedog, kan se du både har en lcd skærm og den plasma skærm fra samsung jeg nok ville købe hvis det blev plasma, men du spiller måske slet ik på den?
Af Mysen
Metalgear har den jo også... Bare i 63", der dog efter sigende klarer retention delen bedre end 50".
Af Chefska
så godt han også har den, men 63 er for stort og dyrt, så kan kun forholde mig til 50 tommer skærmen.
Af Mysen
Man får ikke burn-in af en 4-5 timers session. Problemet er bare, at du SKAL rense billedet ved at se tv til den midlertidige fastbrænding, retention, er væk. Gør du ikke det, og tager du 4-5 timer dagen efter, så fordobler du problemet og så fremdeles.

En anden ting er, at hvis du spiller spillet 2-3 timer dagligt over en periode på nogle måndeder, så ældrer du fosforen hurtigere, der hvor der fast er en hvid tekst. Teksten kan godt forsvinde fra dag til dag, men på et tidspunkt bliver det sværere og sværere at rense væk, indtil det en dag ikke forsvinder.
-Fordi at fosforen i det hvide område er blevet ældet hurtigere end resten af skærmen...