Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ney
noxity skrev:Amazon.co.uk er nu ret billig på mange af deres blurays, hvis man kan undvære de danske undertekster. Jeg har f.eks lige fået Band of Brother, alle 10 afsnit for 180kr. Pris i DK: 700kr.

Men ja der kommer lige lidt moms, og fragt oveni. Jeg gav dog kun 2£ i fragt, og det er jo langt under den pris det koster at sende internt i Danmark !
Problemet med amazon er ikke priserne, men uigennemskueligheden.

Band of brothers boxen har længe kunne fås til 24 eur (180kr) på play.com forskellen for mig er bare at jeg ikke skal side og klikke frem til forsendelse hver gang inden jeg ved hvad varen koster.

Så det er stadig play.com og thehut.co.uk der får de fleste af min ordrer.
Brugeravatar
Af Weissbier
Er det ikke korrekt, at man skal se sig for på amazon.co.uk, for nogle af filmene bliver solgt af en underleverandør på Jersey, og problemet med det er, at Jersey (en ø ude i den engelske kanal) ligger uden for EU i toldmæssig forstand? Hvis man køber derfra bliver varene på pålagt moms og fortoldningsgebyr, og så den gode handel lige pludselig ikke så god længere.
Af Jeden
Blitz24 skrev:Så længe det er indenfor EU så er der ingen told.
Du kan rolig købe film fra Play.com da de befinder sig i England ;)
Det er ikke korrekt. Jo du kan handle der sålænge det er titler der ikke koster mere end 7.99 pund. Play ligger på Jersey (channel islands) selvom det er ved England er de IKKE med i EU. Jeg og mine kammerater har adskillige gange fået told på vores varer. Så vogt jer.

Yakken: Du har også anbefalet dvd.co.uk som et site at købe fra. De har også gode priser, men alt under 18 pund bliver sendt fra Sweiz og de er ikke med i EU. Dem har jeg også prøvet at få told fra.
Af LQmmel
Ærligt talt, så har jeg ikke læst alle svarene, så måske dette site allerede har været foreslået.

Play.com - gratis fragt på alt, uanset antal. Hver opmærksom på at pakkerne sendes uden for EU, selvom der står UK. Det betyder at stk. prisen pr. ordre max må være ca. 80 kr, hvis altså du ikke vil risikere at blive taget i tolden. Play.com er opmærksomme på dette, og det betyder, at selvom du laver en lang bestilling, så deler de ordren op så hvert item bliver sendt for sig selv i hver sin pakke. Hvis man tilmelder sig deres mailingliste får man mails når der er nye tilbud, og det er der tit. Fx. har jeg netop her i december købt "The Dark Knight 2 disc edition - blu ray" til 10.49€(ca 78 kr) og med fri fragt. Det tror jeg ikke fåes billigere andre steder, og det er endda med danske undertekster.
Af RunePeter
Ved ikk om denne tråd stadig er aktiv, men ville i hvert fald lige smide de sider jeg normalt bruger :)

http://www.gucca.dk

http://www.dvdoo.dk

Har haft rigtig god erfaring fra begge sider og leveringen har jeg kun været tilfreds med.

Kan anbefales :)
Af McNeil
http://www.axelmusic.com kan også anbefales...

Og det med Play.com er ikke helt rigtigt... har en kammerat som har fået snuppet ting i tolden hos dem.
Af KuntaKinte
hoej skrev:
Arcona skrev:Anders, Top Gun findes jo på master kopi, dvs 35 mm biograf film strimmel. Opløsningen på sådan en er jo højere end blu-ray.

Lyden på ældre film kan også være DTS-HD, dvs meget bedre end Dolby digital :)

Det undrer mig, om du aldrig har været i biografen og se hvor høj opløsningen er på biograffilm? :)
Ja det giver jo meget god mening. Det var en dejlig ting at få opklaret, så lyder det som om at jeg kan se yndlingsfilmen i endnu bedre kval.
Lige i det tilfælde er jeg altså ikke sikker. Jeg arbejder for et teleselskab og da vi for et par år siden startede en reklamekampagne, hvor temaet netop var TopGun havde vi et arrangement i Palladium. Der så vi den på DVD og fik forklaringen, at der ikke længere var en originalfilm til filmen (eller mere præcist, at den lå på et museum).