Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mit Samsung PS50C7705 TV har indbygget mediedeling (Media share) og det har indtil videre fungeret perfekt til at vise bl.a. mine fotos fra min netværksharddisk (NAS).

Men nu har jeg omstruktureret mapperne på min NAS, og kan Samsung TV ikke længere finde billederne. Det er som om TV'et for evigt har husket hvor den fandt billederne ved første scan.

Hvordan tvinger jeg TV'et til at re-scanne mappestrukturen igen, så jeg atter kan se mine billeder?
Af HAT
Har haft samme problem med video. Prøv at sætte din NAS til at re-indexer dine file. Jeg vil tro at det er en "optimering" i DLNA standard som skaber problemet.

/HAT
Af Kolvig
Jeg har også haft dette TV og derfor også haft mulighed for at lege med netværksdelen. Denne del ser ud til at være MEGET begrænset og umiddelbart ser det ud til at TV'et kun kan finde Win7 PC'ere i netværket og det selvom min server faktisk kører på en XP maskine. Jeg kunne simpelthen ikke finde en måde, der gjorde at TV'et kunne se min server.

Så min konklusion var at denne Media del slet ikke var udbygget endnu og det bare var/er noget der lyder godt, når TV'et skal sælges.
cwitt skrev:Mit Samsung PS50C7705 TV har indbygget mediedeling (Media share) og det har indtil videre fungeret perfekt til at vise bl.a. mine fotos fra min netværksharddisk (NAS).

Men nu har jeg omstruktureret mapperne på min NAS, og kan Samsung TV ikke længere finde billederne. Det er som om TV'et for evigt har husket hvor den fandt billederne ved første scan.

Hvordan tvinger jeg TV'et til at re-scanne mappestrukturen igen, så jeg atter kan se mine billeder?
Hej cwitt

Jeg er næsten 100 % sikker på, at det ikke er dit fjernsyn, men opsætning på din NAS efter du har flyttet rundt på tingene.

Du skal muligvis ind på din NAS under uPnP configurationen, og bede den om, at reindexere de mapper ud har defineret til, at indholde matieriale, den skal stille til rådighed til dit mediecenter.

Hvilken NAS er det du har, så kan jeg se om jeg ved hvor du skal kigge henne.
mcmejsner skrev:
cwitt skrev:Mit Samsung PS50C7705 TV har indbygget mediedeling (Media share) og det har indtil videre fungeret perfekt til at vise bl.a. mine fotos fra min netværksharddisk (NAS).

Hej cwitt

Jeg er næsten 100 % sikker på, at det ikke er dit fjernsyn, men opsætning på din NAS efter du har flyttet rundt på tingene.

Du skal muligvis ind på din NAS under uPnP configurationen, og bede den om, at reindexere de mapper ud har defineret til, at indholde matieriale, den skal stille til rådighed til dit mediecenter.

Hvilken NAS er det du har, så kan jeg se om jeg ved hvor du skal kigge henne.
Hej og tak for tilbud om hjælp.

Jeg har en Intel SS4200x NAS.
Af Insignia
Det samme problem har jeg noen ganger med min WD NAS
1 enkel ting å gjøre....restart NAS...så er du oppe å går igjen
Er mediasystemet i NAS som må indeksere alt på nytt...så etter restart av NAS...så er problemet løst.
Af cwitt
Tak til alle forslagsstillere.

Første forsøg med blot at gå ind på NAs og lade den re-scanne var ikke nok, men efter også at have rebootet NAS, er min nye filstruktur vist på TV.

Nu håber jeg bare ikke jeg skal igennem samme procedure hvergang jeg tilføjer mapper eller filer :s

Tak ofr hjælpen :)
Af Insignia
Om du legger til filer under de mapper som ligger på din NAS..så slipper du å reboote...
Men...hvis du gjør om på mapper..eller..kan det hende du må reboote..

Nå som du vet at hvis det er noe problem med å finne filene på TVN din...så er det bare å reboote...tar jo kun 2 min..så er alt oppe igjen.