Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står og skal vælge mellem disse 2 skærme og jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal snuppe den store eller "nøjes" med 50"

Er der nogle som har stået overfor samme dilemma og har valgt 50" og derefter fortrudt eller omvendt?
Af Mysen
Hvor langt sidder du fra?

Jeg sidder selv 3,5 meter fra 50 tommer. Jeg har ikke fortrudt og ville nok tage samme størrelse igen pga. den ret store prisforskel, men jeg ville nu gerne have haft den 58 procent større skærm. Det er kun pengene, det drejer sig om for mig, så hvis du er ligeglad med, hvad du kommer af med, så køb den store....
Af Fredtoft
Kan desværre ikke byde ind med forslag til størrelsen, da det i sidste ende må afhænge af din økonomi og indretningsønsker.

Jeg kan til gengæld fortælle, at alle 63" udgaver jeg har set og målt på har været bedre end eller lige så gode som de tilsvarende 50" på alle punkter. Særligt på retention og sortniveau er 63" dog i særklasse.

Sidder du under 3 meter fra skærmen, skal du dog være indstillet på at dårlige signalkilder vil fremså tydeligt som hvad de er - dårlige signalkilder :) .
Af Insignia
Jeg har selv som dere ser 50"
Angrer på at jeg ikke kjøpte 63"
SÅ sitter du ca 3-4 meter unna...løp og kjøp 63"
Eller...vent til høsten..da er nok 2011 modeller falt litt i pris.....mulig 2010 modellene faller veldig mye i pris når 2011 kommer i løpet av Mai/Juni...
Af iznogood
Har selv samme dilemma. 50 eller 63... det er jo næsten dobbelt op for
den store :s

Og skal man overhovedet købe nu når 2011 modellerne snart kommer på gaden (eller bliver det først til efteråret som sidste år?)

Er der nogen det ved hvordan 2011 modellerne starter prismæssigt ifht. 2010'erne som er nede i hhv. 9.500 og 18.000?
Af bleze
Hvis man tager prisen i forhold til billede areal i betragtning er det ikke en stor ekstra udgift for at få bedre sort og ingen retention.
63" er en film skærm. Det er ikke et TV man køber da den skriger på Blu-ray film
Af WhiteDog
Er ganske tilfreds med 50'eren. Har set 63'eren og den er helt unik, men SÅ meget bedre er den altså heller ikke. Synes også at rygterne omkring retension er lidt overdreven. Jeg har sgu ikke set noget endnu, selv med TV2 news kørende 8 timer i træk.
Af iznogood
Er der nogen som kender en butik i Jylland (helst Østjylland) hvor der står en 63'er? Kunne godt tænke mig at se den live inden køb.
Af lennon
iznogood skrev:Er der nogen som kender en butik i Jylland (helst Østjylland) hvor der står en 63'er? Kunne godt tænke mig at se den live inden køb.
Den "nye" Fona i gågaden i Århus kunne være et rigtigt godt bud .
Af iznogood
Tak for det. Den står godt ikke på sortimentslisten, men vil da lige checke FONA næste gang jeg kommer til Århus.
Af Insignia
I norge ligger 50" på 12 000 NOK og 63" koster 18 000 NOK

Jeg vill tru at 2011 modellene ikke blir noe mye bedre en 2010..sikkert det samme panel..mulig noe bedre filter...og..så kommer den med Smart Tv og browser innebygd..Men..browser kommer sikkert som en opdatering op 2010 modeller etter vært...

Men..klart...å kjøpe det nyeste er jo kult...selv om det koster ekstra i starten...alt blir billigere ettter vært..så...
Af WhiteDog
Vil lige korrigere lidt i mit indskud til tråden, som jeg kommenterede lidt længere oppe.

HAR OPDAGET RETENSION på mit....argggg

well, fandt så også en død pixel, så nu er lortet fejlmeldt.

Mht retention, så er det altså ikke noget jeg umiddelbart kan se, fra normal afstand, men når man går helt tæt, så er der sgu retention selv efter 10 sek med et logo eller lign. Det er sgu ikke noget jeg håber er generelt.
Af selliah
Jeg mener faktisk at elgiganten i Tilst har 63" ved deres væg ved siden af 60" sony LX900 og en 50" LG plasma, men jeg er ikke helt sikker på om de har det stadigvæk, det er noget tid siden jeg så det :)
Af Mysen
WhiteDog skrev:Vil lige korrigere lidt i mit indskud til tråden, som jeg kommenterede lidt længere oppe.

HAR OPDAGET RETENSION på mit....argggg

well, fandt så også en død pixel, så nu er lortet fejlmeldt.

Mht retention, så er det altså ikke noget jeg umiddelbart kan se, fra normal afstand, men når man går helt tæt, så er der sgu retention selv efter 10 sek med et logo eller lign. Det er sgu ikke noget jeg håber er generelt.
Der er også retention efter 10 sekunder på mange andre plasmamodeller. Det betyder ikke en bjælde, hvis det kun kan ses fra 10 cm'ers afstand. Det er den retention, der er på almindelig afstand, der er irriterende...