Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ajhals
Hej alle sammen...

Så fik jeg endelig mit PS50C7705 på vægen, nu vil jeg også bare gerne have fed lyd :)!
Mit spørgsmål er egentlig bare, om det slet ikke er muligt at få 5.1 lyd fra TV til anlæg? Jeg taler ikke om lyden fra Blu-Ray film og lign. for den kører jeg direkte i anlæget, men fx DRHD sender jo af og til film med 5.1 lyd. Jeg er klar over, at tv'et kun spytter DD2.0 ud optisk, men ville det hjælpe at anskaffe sig en HDMI1.4 kompatibel reciever og så bruge ARC (Audio return chanel) fra TV'et?
Af Cubizix
Uden at skulle være skudsikker i løsningen så er jeg rimelig sikker på Panasonic køre samme løsning som LG. Der kan du ikke køre lyden ud med andet en Digital Optisk kabel og samtidig slukke for de interne højtalere i Tv'et.

Så Digital Optisk kabel fra TV - anlæget, tv'et burde sende det signal som udbyderen sender. Hvis det er DR-HD så er det 5,1 Dolby Digital.

Den anden løsning kan jeg ikke se pointen i. Men hvis du skal køre fx.7.1 Surround, så skal du have gang i noget DAC converter (Digital to analog) og nogle RAC kabler..

Håber det hjælper lidt.
Af trykkertor
Cubizix skrev:Uden at skulle være skudsikker i løsningen så er jeg rimelig sikker på Panasonic køre samme løsning som LG. Der kan du ikke køre lyden ud med andet en Digital Optisk kabel og samtidig slukke for de interne højtalere i Tv'et.

Så Digital Optisk kabel fra TV - anlæget, tv'et burde sende det signal som udbyderen sender. Hvis det er DR-HD så er det 5,1 Dolby Digital.

Den anden løsning kan jeg ikke se pointen i. Men hvis du skal køre fx.7.1 Surround, så skal du have gang i noget DAC converter (Digital to analog) og nogle RAC kabler..

Håber det hjælper lidt.
WHAT!?

1. Han snakker om et Samsung tv, ikke Panasonic.
2. ARC klarer fint at levere 5.1 lyd. (ToS-Link også)
3. 7.1 Surround via DAC og RCA (ikke RAC!). Hvad snakker du om? Hvad skal han med 7.1 Surround når der ikke sendes 7.1 i tv-signal? Og bøvle til med DAC og RCA?
Det bliver for kompliseret.
Lad DAC i receiver ordne det der skal ordnes.

Til trådstarter.
Samsung PSC7705 støtter 5.1 lyd igennem såvel Optisk som HDMI ARC (Audio Retur Channel). Husk at det er HDMI-port 2 i dit tv der er ARC. Så lige den port skal gå ned til en Receiver.