Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Striker
Kan jeg få lidt hjælp til, hvilken netværksharddisk (NAS) det anbefales os at købe.

Vores nuværende "installationer" i hjemmet:

- Samsung LED UE40C7705 tv
- Samsung usb-dongle
- Trådløst netværk
- 1 stk. bærbar og 1 stk. stationær pc

Vi har ladet os høre, at en netværksharddisk (NAS) er at foretrække. Vi skal primært bruge den til streaming af film, billeder samt musik. Desuden kan den så anvendes som fælles harddisk til vores 2 pc'ere til deling af dokumenter.
Af Colt
qnap ts-210 turbo.. til små 1500 kr..

Det er en genial lille sag at starte med og med plads til 2 harddiske.. Meget brugervenlig til hjemmet.

Har selv set den lille laban i funktion og den skulle køre upåklageligt.

(Det er altid nemt at bygge oven på og ende op med et monster til 3-6 tusind som i sidste ende er bedst egnet til et lille firma)
Af Colt
Har zero erfaring med den du linker til. Ved en af kollegaernes Iomega eksterne harddisk brænde af her op til jul..
Hvilket er røv ærgerligt når alt familiens halløj ligger på den.
Men det er jo stadig ikke noget man rigtig kan skyde dem alle i sænk på.

Syntes det er en spændene disk til pengene og hvis dit behov ikke er større kunne det da hurtigt være noget du skulle prøve af..
(jeg ser intet om trådløst netværk i beskrivelsen så skal du måske være lidt OPS på)
Af Tomsen
Jeg har selv lige investeret i en NAS. Da jeg ikke skal bruge mange fancy features som QNAP og Synology tilbyder valgte jeg en d-link DNS-320 som jeg faktisk er ganske tilfreds med.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4317092
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=499666

Prisen for dette setup er ca det samme som den fra elgiganten, men i denne kan du bare tilføje en ekstra disk når du løber tør, jeg har pt i min 1,5TB +2TB diske.

Jeg ved ikke om du kan bruge den sammen med dit tv, jeg har ikke tilsluttet mine TV til netværk da jeg bruger mediacentre. Men den skulle vidst kunne klare det.
Af M-Sniper
Hej Striker...

Jeg tror du gør en god investering i at købe en NAS, jeg er blevet super glad for min, da jeg købte en synology i sin tid.

Jeg ville holde mig til Nætværks harddiske / bokse der har haft en del erfaring bag sig.

der er kommet mange harddiskproducenter (som har erfaring med at lave usb HD) som har set at der er et segment her, og begynder at producere disse billige NAS. udfaldet vil jeg tvivle på. har en ide om at de heller ikke går super meget op i interface't/brugervenlighed på deres NAS osv.

Jeg bruger min nas til at sikkerheds kopiere min bærbar, opbevarer vigtige dokumenter, tilgå den udefra for at hente div., streame film/photo/musik til min ps3 osv. og vil blive meget ked af at miste min ting på min nas. så derfor min anbefaling

Lad vær med at spare de 500-1000 kr. for en billig løsning.

Køb en med 2 disk mulighed, (så har du mulighed for at spejlet den ene HD).

Min anbefaling vil være en synology, men en qnap skulle også være en af hoved aktører på marked.
en af min kollega har netgear's nas og er glad for den.

Men tillykke med din nas når den tid kommer