Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af woody
Hej folkens!

Skal erhverve mig et 32" Tv, men kunne godt bruge lidt hjælp.

De eneste krav er, at det skal kunne afspille film fra USB-stik og være stilrent i designet. Jeg behøver vel ikke sige godt billede også ;)

Lige nu står valget mellem:

Samsung LE32C535 til 3.100 kr.:
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... id=4227775

Samsung UE32C4005 til 3.600 kr.:
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=818935

LG 32LD650N til 3.500 kr.:
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=796443

Hvad synes i? Er det værd at give de 500 kr. for at få LED?
Af THM
nej ikke den led. af de 3 ville jeg tage c535 eller ld650n er overbevidst om at de kan spændes op til det bedste billede :)
Af woody
Synes bare c4005, stod rigtig flot i butikken - havde dog ikke mulighed for at sammenligne den med nogle af de andre.

Men hvad er det jeg får, hvis jeg betaler de 400-500 kr. ekstra for LG'et?

Kom også gerne med andre bud :)
Af Omfufu
ville vælge samsung, dog uden at kende til lg produkter, men samsung ved jeg har nogle fede features som gør dagligdagen noget nemmere.

Ingen problemer med at se film fra en stor usb disk via usb på deres tv, og samsung har ( i hvert fald på 6715 modellen) en audio normelizer som gør lydnevuet ens, uanset kanal skiftet. tror også de mindre modeller kan den slags.

Dette er 2 ting jeg virkelig savner på mit panasonic vt20 og det irreterer mig enormt meget i dagligdagen.
Samsung har bygget den slags ind, som måske ikke tæller så meget hos nogle, men hos mig, med kabel tv er det nederen hele tiden skulle indstille sin lyd næsten hvergang man skifter/zapper igennem sine kanaler.

Jeg vil i hvert fald råde dig til undersøge de ting inden et evt køb.
Af THM
det kan til gengæld på nogle samsung modeller være umuligt at sortere kanaler, og så syntes jeg min mors 2009 model har et meget besværligt menu system, slet ik på niveau med pana, som du nævner du har nu.

Tror LG'en har 100hz, hvilket jeg nok personligt ville slå fra, ved ik hvor god den ellers er ift. c535.

svært at regne med i en butik. vil dog klart mene at c535 er bedre på billedsiden end UE32C4005, da dette er en lavere modelserie, så vidt jeg har forstået...
Af woody
Tror også det ender med at blive c530'eren, medmindre nogen har et bedre alternativ?

Kan det forresten bedre betale sig at vente med at købe, hvis der kommer nye 2011-modeller nu - og gør der overhovedet det? Tænker at prisen vil falde så, eller at det er bedre at købe en af de nye modeller?
Af JesperAndersen
woody skrev:
Kan det forresten bedre betale sig at vente med at købe, hvis der kommer nye 2011-modeller nu - og gør der overhovedet det? Tænker at prisen vil falde så, eller at det er bedre at købe en af de nye modeller?
- og her kommer så en rigtig "mavesur-morfar" bemærkning - venligst bær over med mig 8) ; den frase "kan det betale sig at vente på den nye model", er bare SÅ fortærsket O_O .....og helt umulig at svare på. JA, næste (dette) års model er altid lidt bedre...og i det perspektiv kan du vente ALTID, og aldrig få købt et TV.....MIT gode råd er; vent en ca. tyve års tid, så kan du købe et 100" state of the art TV for kr. 999. Kun lidt dyrere end ti liter mælk i Netto :) :) :) :)
Nå, held og lykke med købet.....
Af Mysen
Det han siger på er, at ingen kan svare på om det kan betale sig at vente. Der kommer hele tiden nyheder, og billedkvaliteten får som regel også et lille nøk op. Men om det er pengene værd, er ikke til at svare på.... Køb bare nu, for det bliver ikke billigere. Eller jo, måske lidt. Til gengæld risikerer du, at modellen pludselig er væk og du må købe den noget dyrere D535, eller hvad den nu kommer til at hedde.

Hvis man køber nu, er ens tv allerede en gammel model om få måneder, men det er væsentligt billigere end for bare 6 måneder siden, da jeg købte tv.
Af woody
@ JesperAndersen: Nu spurgte jeg jo også af ren uvidenhed, og mest for at høre, om man kunne spare større summer på dette års model, hvis alle alligevel bliver skiftet ud om et par uger. Men fair nok, hvis du ikke har bedre at give dig til ;)

Men som sagt, så har jeg også allerede besluttet mig for, at det bliver c535'eren, medmindre nogen har andre alternativer?

Ellers mange tak for hjælpen til alle!
Af woody
Maestroelite skrev:Hvad med at nappe Samsung UE32C5105 fra Føtex på tilbud denne uge til 3599,-

Denne model:
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=818936

Jeg har købt det i sidste uge, dog fra Bilka og til knap 400 mere og jeg er meget tilfreds foreløbig. Det afspiller fra USB og har DLNA hvis du vil bruge det.
Fedt forslag! Vil jeg helt sikkert overveje. Men hvad er det jeg får her i forhold til c535? DLNA ja, men hvad gør det helt præcist?
Senest rettet af woody 14 feb 2011, 11:46, rettet i alt 1 gang.
Af Maestroelite
woody skrev: Fedt forslag! Vil jeg helt sikkert overveje. Men hvad er det helt præcist jeg får her i forhold til c535?
Jeg kender ikke så meget til C535 så der kan jeg ikke svare dig med sikkerhed.

Jeg kan dog sige at når man sammenligner dem på Samsungs hjemmeside så får du ved 5105 DLNA og Wifi adapter support, ethernet stik, lidt flere USB/HDMI stik og du får også et tyndere TV, om det så trækker ned på billedkvaliteten mellem disse 2 modeller ved jeg ikke.

Som sagt er jeg og konen foreløbig meget tilfredse med 5105 som er hængt i soveværelset, det skal måske nævnes at det er sammen med Yousee kabelTV. SD kanaler står flot og HD kanalerne står rigtigt flot synes vi.

Du kan måske finde et sted hvor du kan sammenligne de 2 TV fysisk.
Af lennon
Under alle omstændigheder entrance-modeller i dette prisleje, - hvor man får hvad man betaler for . Problemet er også lidt, at producenterne ikke bruger energi på 32" markedet - som er næsten ikke eksisterende .Fladskærmsverdenen starter ved 42" , og de fleste 2.gangs købere er tilsyneladende ved at løfte de facto størrelsen i Danske hjem op på 50" .
Af woody
Som jeg har forstået det, så kan man med DLNA streame film direkte fra pc/mac til Tv'et uden brug af USB, er det korrekt?

Og synes folk generelt at c5105 er et bedre køb end c535?