Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Colt
Ellers flot eksempel med de 200 km/t.. :D hahaha..

Der er fejl på alle de tv modeller vi kan finde.!! Jeg ser ikke LG jumpe helt ud af bogen med fejl i forhold til panasonic osv.!

Og nej! jeg behøver ikke bytte mit tv for det alene!! Der kommer en mand ud og på 15-30 minutter skifter panel i mit nye tv! Så jeg får et tv uden døde pixel..

At du åbenbart er vild med de døde fluelorte på din nye skærm er jo helt op til dig!
Men da jeg kan blive lovet en pixel garanti og service on spot hvis den skulle være død så ser jeg ingen grund til at blive irriteret eller ærgerligt over sådan en fejl..

En anden ting skal lige siges.. Sætter du tv'et til pc'en eller anden konsol med flere hvide baggrunde.. Som f.eks. denne hjemmeside og samtidig er tæt på tv'et så opdager du Hurtigt døde pixel!!!

Men ellers igen @PhDream
Super konstruktivt!
Af MKT
PhDream skrev:
Du har ikke set nogen klager? Så har du vist ikke kigget: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16147
Prøv selv at læse hele tråden og se på den positive feedback der er.

Så vidt jeg kan se er der hele 2 personer der har modtaget nogle mandagsudgaver, desværre flere gange i træk.

Tag at søg lidt på en G20 og se hvor mange negative miner du finder omkring buzz. Jeg vil gætte at omkring en tredjedel af "brokke"-trådene herinde er omkring det.

Så igen - der er ikke nogen producenter der er problemfrie, så man må jo prioritere hvad man vil blive mindst utilfreds med.
Af Kyllingebenet
Tak for alle de gode svar, dem sætter jeg virkelig pris på og jeg synes generelt at det er en fornøjelse at se, at folk er så hjælpsomme herinde, så thumbs up herfra! ;-)

Mht siddeafstanden, så tror jeg at jeg der er 3-4 meter fra sofa til væg og det er faktisk der at jeg er bekymret for om et 50" ville være for stort - jeg synes det er trist at spille spil på mit nuværende 42" Philips HD Ready, da det hele virker meget kantet (hvide linier bliver kantede at se på). Spørgsmålet er om det er pga mit nuværende tv, at det bare er et elendigt tv?

I hvert fald ville jeg jo gerne undgå de ting som jeg allerede er træt af ved mit gamle tv. :-)
Af MKT
Jeg sidder 3,5 m fra min 50" og ville absolut ikke gå lavere end det. Næste skærm jeg skal have regner jeg med skal være større.

Jeg så også den der afstandberegner og tænkte: bullshit!, men den er faktisk ikke helt ved siden af.
Af Mysen
Det er klart, at jo større dit tv er, jo bedre får du øje på alle fejlene. Men PK950 er bedre end dit nuværende tv, og du vi fortryde et tv mindre end 50". Sidder selv mellem 2 og 3,5 meter fra mit tv, og når det engang er forældet køber jeg også endnu større.

PS. Både min far og min mor har fortrudt et for lille køb fra sidste år. Min far med 46" fra ca. 2,5 meters afstand, og min mor med 3-4 meter til 42".
Af Kyllingebenet
Jeg har besluttet mig for at jeg tager LG 50PK950N, men nu er spørgsmålet så for jeg skal bestille det fra? ;;)

Proshop.dk
Happii.dk
Cinematic.dk
Merlin.dk

Egentlig ville jeg helst ha' hentet det i en fysisk butik som Merlin, men de jo gik konkurs på et tidspunk, så er jeg blevet lidt skeptisk ved at handle med dem. Og jeg kan se ved Cinematic.dk at de både har 50PK950 og 50PK950N? Hvad er forskellen? ::l

Det eneste jeg er interesseret i er en god service, så hvad ville I råde mig til?
Brugeravatar
Af kerovan
Kyllingebenet skrev:Jeg har besluttet mig for at jeg tager LG 50PK950N, men nu er spørgsmålet så for jeg skal bestille det fra? ;;)

Proshop.dk
Happii.dk
Cinematic.dk
Merlin.dk

Egentlig ville jeg helst ha' hentet det i en fysisk butik som Merlin, men de jo gik konkurs på et tidspunk, så er jeg blevet lidt skeptisk ved at handle med dem. Og jeg kan se ved Cinematic.dk at de både har 50PK950 og 50PK950N? Hvad er forskellen? ::l Det eneste jeg er interesseret i er en god service, så hvad ville I råde mig til?
"N" modellen er den nordiske version, hvor du er lidt bedre dækket ind mht. fejl og afhentning bla.

Jeg var for nyligt en tur i 2Tal Reidel i Frederikssund for at aflevere et tv til rep.

Og faldt derfor i snak med sælgeren om LG 50PK950N som de havde til 9,999,- men han var villig til at sætte den ned til omkring 8,000,- eftersom den kan erhverves til 7,600 cirka på nettet.

Og jeg vil ihvertfald hente min i Frederikssund, efter han ville give sådan en fin rabat, og med en forsikring til omkring 800, så er det stadig en fin pris syntes jeg.
Af Colt
Jeg har handlet i Happii og Justbuyit og det er klart en af de 2 jeg ville tage det fra..! Skulle jeg bestille i dag blev det: Justbuyit!

Havde den underligste oplevelse i dag..
Da en gut der åbent bart har købt mit retur tv fra wupti.. Der så mente der var fejl på.. Som så har fået mit nummer af wupti og ringede til mig for at jeg kunne forklare ham hvorfor jeg leverede det tilbage..

Aldrig oplevet noget magen til.. Så de har simpelthen givet mit nummer ud og henvendt ham til mig..!! Efter jeg brugte mine 14 dages returret.. ;;)

Så det er helt klart en god ide at se sig om 2 gange inden du køber via nettet.
Af Kyllingebenet
kerovan skrev:"N" modellen er den nordiske version, hvor du er lidt bedre dækket ind mht. fejl og afhentning bla.
Hmm, hvad vil det helt præcist sige?
Af laush
kerovan skrev:
Kyllingebenet skrev:
Jeg var for nyligt en tur i 2Tal Reidel i Frederikssund for at aflevere et tv til rep.

Og faldt derfor i snak med sælgeren om LG 50PK950N som de havde til 9,999,- men han var villig til at sætte den ned til omkring 8,000,- eftersom den kan erhverves til 7,600 cirka på nettet.

Og jeg vil ihvertfald hente min i Frederikssund, efter han ville give sådan en fin rabat, og med en forsikring til omkring 800, så er det stadig en fin pris syntes jeg.
Jeg overvejer selv at købe LG50PK950N, men har ikke fundet tv'et udstillet nogle steder. Er det udstillet hos 2Tal i Frederikssund?
Af FG
Du kan roligt købe det hos justbuyit som N-model, så kommer LG på din adr. hvis du får problemer. Tager de skærmen med får du en låneskærm:-)
Jeg købte fos fncomputer.dk og har også været meget tilfreds med min PK950N
Af Kyllingebenet
Jeg købte tv'et for knap 14 dage siden og jeg må indrømme at jeg er mere end tilfreds med det, det er virkelig en fornøjelse at både se film og spille på det! :-)

Men nu da jeg stadig er grøn bag ørene mht alt det pjat her, så var der nogle ting der undrede mig. (Nogle af spørgsmålene er sikkert totalt "blond").

Men hvordan finder jeg ud af om der er en ny firmware update til mit tv? Og hvad med de 600 mhz, er det noget man skal indstille det til, eller hvordan fungerer det?

Undskyld at jeg måske spørger dumt, men jeg vil bare have' størst udbytte af det tv som jeg har købt. :-D