Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Spørger lige herinde eftersom jeg ikke kan finde et klart svar på mit problem.

Har for nyligt købt et samsung lcd le46755 og nu stod jeg i den situation at jeg skulle se film fra den bærbare over på lcd'en, og så opdager jeg at der ikke kommer lyd igennem via hdmi kabel fra den bærbare (En hp Pavillion dv9000) har også prøvet de forskellige hdmi indgange.
Skal siges at jeg har brugt samme metode som fra en panasonic jeg havde og der var der ingen problemer skulle bare vælge SPDIF-grænseflade på den bærbare og så kørte det hele som det skulle..

Nogen der har prøvet tilsvarendene og fundet en løsning?
Af Mr. Green
Min bror har samme probem.. Følger lige med her..
Af PhDream
Man skal selvfølgelig vælge HDMI som grænseflade under indstillinger for lyd.
Af slicc
ja plejer jeg også og gøre på den bærbare under lydinstillinger men er der noget ekstra man skal vælge på lcd'en har prøvet forskelligt uden held
Af Perudo
vil det ikke være lettere bare at smide filmen over på et usb? :?

men er ellers med på en lytter :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke noget der skal vælges på skærmen. Det skal indstilles i din bærbare og det er hér fejlen ligger.
Af slicc
har prøvet med de muligheder jeg har og er ikke lykkedes endnu.. men gennem usb så kører det hele perfekt både mkv filer med tekst osv dejligt at der er mange muligheder og meget man kan tilpasse ens behov så det er sådan jeg gør nu i hverfald :) så hvis nogen finder en løsning på det andet så må i skrive tilbage herinde...
Af slicc
nåå så har jeg snakket med samsung og har fået følgende info...

Hej
Du skal bruge en HDMI og en Jack stik for lyd. HDMI skal tilsluttes i HDMI/DVI indgangen på TV og Jack stik
lydugang fra din bærbar til indgang PC/DVI bag på TV.
Du skal undersøge om din HMDI udgangen på bærbar sende lyd og igennem, hvis ikke kan du ikke høre lyd via HDMI.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.

Så det var til info til andre brugere har dog ikke lige testet det selv

her er lige et billede af det: http://img688.imageshack.us/i/rearconnections.jpg/