Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et panasonic vt20 samt et ca-modul fra stofa, da mit signal er fra dem i antenne foreningen Helsingør.

Jeg har haft, og stadig har store problemer med at få kanalerne så de er til at se.

Indtil videre har jeg haft 2 tekniker besøg, og det virker stadig ikke.

Jeg har pakke 3 som stofa kalder det, og langt de fleste kanaler står perfekt, men efter jeg fik mit ca modul samt HD pakken, har jeg mistet en hel del af mine kanaler, blandt andet kanal 4, kanal 5, discovery, 3+,3puls, kanal 5 hd mfl.

Første teknikker kom og målte signalet det var fint, og han var næsten på vej ud af døren inden jeg fik tændt tvet og vist ham skidtet altså ikke fungerede på mit tv, og det kun så fantastisk ud, på hans medbragte måle enhed. han kunne dog godt se det, og mente det var fordi jeg havde et gammel analog tv i stuen. så fløj han ud af døren,efter at have hivet godt i kablerne. dette var lige før jul.

Efter han var gået skulle jeg lige tjække mit inet, og det virkede ikke.

Ringede fluks til stofa igen og de kunne først få en teknikker til at komme d. 3 jan.
Efter jeg havde talt med dem tændte jeg tvet, og der var plusligt ingen tv kanaler....!

Hele julen uden tv og internet flot.

Nå den 3. jan kom en ny teknikker, og målte igen og han kunne ikke se noget skulle være galt, (med hans medbragte måle enhed) men da jeg fik vist ham tvet kunne han jo konstaterer det ikke funkede.

Ente med at trække nyt kabel i væggen fra sløjfeboksen i stuen, op til første salen hvor min vt20 står, og det har hjulpet en del, dog uden ca en 3. del af de kanaler jeg betaler for. i mellem tiden havde de sendt mig en regning på over 1500 kr som skulle betales ellers ville de lukke for signalet og sende mig til inkasso. Jeg havde ikke umidlbare planer om at betale regningen før det hele virkede som det skulle, men nu turde jeg ikke andet.

Fik betalt regningen og kontaktede stofa igen for at få en tekniker ud og fikse problemet, og kunne det ikke lade sig gøre, ja så var det jo ikke noget jeg ville abbonerer på.

Nu siger kunde service at det VIRKER og vil jeg have en teknikker ud, skulle jeg regne med at skulle betale fuld pris for at få ham ud hun oplyste mig en pris på ca 1200.-

Siden abbonement ER taget i brug, ville de ikke annulere aftalen, så nu hænger jeg på et abbonement på pakke 3 plus HD pakken som ikke virker, men koster 1500 i kvatalet.

Stofa mener det er fordi jeg har 2 sløjfe bokse i lejligheden hvoraf signalet kommer udefra, men nok noget af det tyndeste kabel de har kunne finde den gang, det er monteret i sløjfeboksen i stuen, og går derfra fra boksen op til første salen med et kabel i væggen til en sløjfeboks på 1. sal. (afstanden er ca 3,5m mellem boksene)
Efter som jeg har en leje bolig, og ikke selv står for den slags, vil jeg spørge om det kan være rigtigt en sådan aftale ikke kan annuleres?

Jeg har naturligvis prøvet at sætte mit panasonic tv til sløjfeboksen i stuen med et 1m kabel af god kvalitet, og der virkede det heller ikke

Jeg har bare et problem med at skulle ud og købe antenne forstækere, nye kabler mv på denne baggrund alt ialt en mer udgift for mig. især når det ikke er en garenti for det vil virke.

Min ide er , at kablet ind i lejligheden, er for dårligt, dvs kablet FØR sløjfeboksen i stuen, men stofa frasiger sig et hvert ansvar, de mener jo deres produkt virker, fordi jeg kan jo godt se "nogle" af tv kanalerne.

Må indrømme jeg er ved at være lidt træt af hele det her, og vil derfor spørge om nogen herinde evt har været udsat for noget lignene? og har evt en løsning.
Brugeravatar
Af MigSelv
Dit hovedstik i huset, uden fordelere o.lign., har du prøvet det? Det er vel også her, at teknikeren har målt dit signal. Du kan jo selv fejlfinde, ved at prøve med et direkte ( "rent" ) signal.
Ser du alt, på nær ekstra abonnement, når du modtager uden CA Modul?
Kort og modul skal formentlig være "parret", men hvis Stofa har leveret, er den del vel i orden.
Kortet skal også vende rigtigt ( kun et tip ).
En sidste ting, de digitale kanaler hos Stofa, skal modtages via din DVB-C tuner.
Hvis tuneren imod forventning, ikke kan finde noget, kan disse data manuelt indtastes.
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS
Senest rettet af MigSelv 20 jan 2011, 14:50, rettet i alt 1 gang.
Af Omfufu
Teknikkeren målte på begge sløjfebokse.

Min teori går lidt på, at et eller andet sted, bliver antenne kablet kortsluttet eller noget i den stil.

Ser jeg f.eks tv4 har den logoet oppe i venstre hjørne, mens jeg kan se på samme tid logoet fra kanal5 i højre hjørne, signalerne bliver mixed på en eller anden måde.

Nogle gange er signalet på kanal5 helt iorden, mens andre gange er signalet fuld af pixeleringer, eller artifacs.

Andre dage kan jeg f.eks se tv2 film, i HD, men den er ikke en del af min pakke så vidt jeg er orienteret, kan se den alm tv2film nogle gange.

De kanaler jeg ikke kan se er altså både fra HD pakken, men også de alm kanaler som indgår i pakke 3.

De kanaler jeg ikke kan se på mit panasonic, (kanal5, tv4, discovery mfl, ses perfekt på tvet i stuen) da signalet er analog.
stofa sender alle alm kanaler i både analogog digitalt.
Dog kan jeg ikke umildbart se de analoge kanaler på mit panasonic tv
Brugeravatar
Af MigSelv
Dit Pana tv skal kunne vise alt, hvad der er af signal. Det skal også vise de analoge signaler, helt som det andet tv.
Brugeravatar
Af MigSelv
Er det kun logoet fra anden kanal du ser?
Eller er der også billede med ind over?
Hvis du kun ser et "fremmed" logo, er problemet noget helt andet.
Af Omfufu
men hensyn til loget, er skærmen fuld af pixeleringer, men kan dog skimte at der er 2 forskællige logoer i hvert hjørne i toppen.

Skal dog lige nævnes, at stofa pakkerne, når jeg laver en automatisk kanal indstilling, findes flere steder i kanal listen, f.eks skal jeg se dr1, tv2 mv starter de på kanal 1-20 eller deromkring. derefter kommer de så også senere i kanal nr 580-650 med et $ i endelsen, der finder jeg mine betalings kanaler, og de er fine, f.eks natgeo wild, tv3+ og tv2 sport HD, kanal 5, tv4 mv findes også i de rækker, men der er signalet krypteret og kan ikke ses. kan kun se nogle af dem.

Derfor jeg har min tvivl om en signal forstærker overhovedet vil hjælpe på det her problem, og jeg mener fejlen er enten i bygningen eller i stofas central.
Brugeravatar
Af MigSelv
Du skal aktivere 2 tunere i VT20, den analoge og dvb-c tuneren. Der skal foretages en søgning på hver tunerdel. Er denne del foretaget ?
Derefter kan du skifte imellem de 2 tunere, på TV knappen ( placeret øverst på remoten ).
De kanaler der skal bruges kort til, vil formentlig være krypteret, indtil kortet har modtaget opdaterings data.
Digitale signaler kræver ekstra skærmet antennekabler, altså kabler i ordentlig kvalitet.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvorfor bruger du CA modul og kort?
Antenneforeningen Helsingør tilbyder fri digital tv, kort er kun nødvendigt ved filmpakker. Eller hvis der ikke tilbydes fri digital tv.
Af Omfufu
Det er korrekt, at stofa sender både analog og digitalt, men som jeg også har skrevet har jeg købt deres HD pakke ud over den alm pakke 3.

Problemerne er startet efter jeg fik HD pakken.

Jeg er ikke intreseret i at skulle skifte mellem mine tunere, jeg tager det hele igennem dvb-c tuneren, og retter min kanal liste til efterfølgene hvor jeg sletter alle uønskede og krypterede kanaler jeg ikke ønsker at skulle zappe igennem.

Det ville ikke virke så godt i min husholdning at skulle huske hvilke kanaler der ligger på hvilken tuner. Det er noget jeg ikke kan lære min bedre halvdel ;)
Af Theilo
Start med at droppe sløjfedåserne, til stofa anlæg er det en forkert måde, at koble det sammen på, af den simple grund at retursignalet, som stofa bruger ikke kommer med rundt på den rigitge måde. (burde teknikeren vide)

En af de rigtige måder er: at koble signal fra vejen direkte i en fordeler og videre til hvert tv med en td260 slutdåse og i det rum du har din router skal der sidde en freja FREJA MM4-65D som er med data udtag.

Sløjedåserne kan kun bruges hvis signalet bliver splittet op i en 2 fordeler hvor den ene går til freja dåsen og den anden i sløjfedåserne.

Theilo
Af HcH
Hey...

Har netop (som nogen måske har fulgt med i) sat et Stofa anlæg op, på baggrund af "Thielo og "Snurrerundtlyd's" råd og vejledning... Jeg har endnu ikke haft tid til at slutte tråden af, men det sker snarest muligt..

Har 5 fjernsyn, Zaptor, Bredbånd og telefoni.. Og det virker SGU ...

Har fuldt udslag på signalmåleren på TV'et i stuen (hvis den bliver højere, må den grønne bjælke der viser signalstyrke ud af dens ramme....) Og 24 mbit hastighed, på en 25 mbit bredbånd's forbindelse...

Så følg eventuelt deres vejledning af mig på min tråd... Der er kun guld at hente derfra... Og det var oven i købet ikke engang dyrt.. Kostede mig under 1500 kr. med forstærker og nye stik på ledninger over det hele...

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... p?p=130083

Mvh. HcH