Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperAndersen
Jeg er temmelig sikker på at du kun kan modtage SV1 HD via kabel......
Brugeravatar
Af MigSelv
Den sender ganske rigtigt, men det kræver en DVB-T2 tuner.
STV1 HD bliver sendt på den nye DVB-T2 UHF mux på kanal 30.
Af Sjavse
MigSelv skrev:Den sender ganske rigtigt, men det kræver en DVB-T2 tuner.
STV1 HD bliver sendt på den nye DVB-T2 UHF mux på kanal 30.
-Undskyld jeg lige stjæler din tråd, men bare et hurtigt spørgsmål-

Jeg skulle ikke mene et Samsung LE40C755, som jeg lige har købt, har DVB-T2 Tuner, men jeg kan sagtens se SVT1 HD. Eller er det mig der tager fejl angående hvad mit fjernsyn har?

PS: Går ud fra i snakke rom den svenske kanal, ik?
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis du får tv signal fra YouSee, er den med i en af tv pakkerne.
Af Lars K
Den er også med i Stofas udbud
Af mbm
Jeg har kun en Triax mpeg4 tuner.
Har prøvet at søge lidt på dvb-t2. Synes ikke umiddelbart jeg kan finde nogle dvb-t2 tunere?
Brugeravatar
Af MigSelv
I Danmark er der heller ikke brug for den, endnu.
Et godt bud ville være en antenne /tv forhandler i Sverige.
Af mbm
netfors skrev:
mbm skrev:Jeg har kun en Triax mpeg4 tuner.
Har prøvet at søge lidt på dvb-t2. Synes ikke umiddelbart jeg kan finde nogle dvb-t2 tunere?
http://www.pricerunner.se/cl/229/Digita ... p=1&sort=4
Ok takker dog rimelig surt de koster kassen. Kun den Sagen er til omkring en tusse. Men boxen er hvid !:(
Af reslfj
mbm skrev:
netfors skrev:
mbm skrev:Jeg har kun en Triax mpeg4 tuner.
http://www.pricerunner.se/cl/229/Digita ... p=1&sort=4
Ok takker dog rimelig surt de koster kassen. Kun den Sagen er til omkring en tusse. Men boxen er hvid !:(
De komme snart ned i pris. I England sælges de billigste helt ned til £40 incl UK moms. De fleste fjernsyn - især dem på 32" og opad - leveres i England med DVB-T2 tuner og MPEG-4 video dekomprimering.
Fx er Sonys KDL-32EX710 og KDL-32EX713 samme fjernsyn, bortset fra at DVB-T2 er inkluderet i '713'.
De faktiske priser som man betaler (i England) for fjernsynsapparater er ikke længere afgørende forskellige uanset om der er DVB-T eller DVB-T2 tuner.

Du kan også modtage SVT2-HD, men her skal du have en VHF kanal 10 antenne. SVT1-HD sendes på kanal 30 fra Hörby og Olympia(Helsingborg) medens den sendes fra Malmø på kanal 27.

Lars :)