Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sirl
Hej alle!

Jeg er den glade og tilfredse ejer af et UE46C8705 fra Samsung.

Men der er en lille ting som mangler for at gøre min tv-verden helt perfekt :-)

Jeg har trådløs net på det, og via min router koblet en NAS på netværket.
Alle film filerne er .avi og det burde mit tv jo kunne afspille!

MEN!; det vil det ikke. Ved ALLE filerne fortæller tv'et mig at det er et ukendt format.

Er der nogle der han nogle lyse ideer til hvordan jeg løser dette problem?

Fjernsynet har nyeste firmware, og hvis jeg vil afspille en .avi fil via USB-nøgle er der ingen problemer. Filmene streames også uden prblemer til de andre pcere i huset.

På forhånd tak
sirl skrev:Hej alle!

Jeg er den glade og tilfredse ejer af et UE46C8705 fra Samsung.

Men der er en lille ting som mangler for at gøre min tv-verden helt perfekt :-)

Jeg har trådløs net på det, og via min router koblet en NAS på netværket.
Alle film filerne er .avi og det burde mit tv jo kunne afspille!

MEN!; det vil det ikke. Ved ALLE filerne fortæller tv'et mig at det er et ukendt format.

Er der nogle der han nogle lyse ideer til hvordan jeg løser dette problem?

Fjernsynet har nyeste firmware, og hvis jeg vil afspille en .avi fil via USB-nøgle er der ingen problemer. Filmene streames også uden prblemer til de andre pcere i huset.

På forhånd tak
Hej S

Det er fordi dine AVI film ikke er H.264

Her er en liste over hvilken formater samsung tv kan afspille.

http://www.samsung4ever.dk/dlna.htm

DU skal endten konvetere dine film eller installer noget der hedder twonkey på din nas server.

3Dbenny
Af sirl
Hejsa igen

Nu har jeg rodet med min NAS, og den vil sgu ikke!

Når jeg prøver filerne via alm. usb-nøgle (det er .mkv filer) så er der absoulut ingen problemer. Men forsøger jeg via min trådløse forbindelse til min NAS, så påståt tv'et at det er et ukendt fil-format, men det er nøjagtigt samme fil... :-(

Nogle lyse ideer?

Jeg kan jo altid slæbe harddisken frem og tilbage mellem tv og pc, men det er jo lidt i mod hensigten :s
Af Nick_S
Omdøb filtypen fra .mkv til .avi og mystisk nok, så virker det.
Af WhiteDog
Hvilken NAS har du ?

Hvis det er en QNAP eller anden, som kører Twonkey v. 4 el. 5, så er problemet helt sikkert der. Det er først i version 6 at de har løst auth. problemerne specielt med Samsung.

Problemet er at twonkey "smager" på dit DNLA device, som i det her tilfælde er dit TV. Da den ikke kan lave en perfekt authenticate og sætte det til Samsung DTV, hvilket den burde, så ryger dit TV ind under en "generic mediaplayer" device og så ryger alle de fordele og understøttelser, som dit TV rent faktisk understøtter.

I både Twonkey 4 og 5 kan man manuelt sætte sit DNLA device til Samsung DTV, men grundet en bug i programmet (i hvert fald på QNAP), så bliver det ikke gemt.

På min QNAP løste jeg det ved at slå media serveren fra og så installere en QPKG pakke med twonkey 6 og siden da, så æder TV'et bare alt jeg har.
Af Insignia
er det da noen her som vet hvordan man upgraderer sin WD NAS med Twonky Sever til den nyeste versjonen??
Af WhiteDog
Det er normalt ikke muligt. Twonkey Media indgår i firmware opgraderinger til NAS bokse, da det er en indbygget del af NAS'en. På QNAP har man den mulighed at man kan installere QPKG pakker, som er usupporteret pakker, som kan køre samtidigt med de indbygget og heldigvis for QNAP, findes Twonkey 6 som en QPKG.

Har prøvet at google lidt for dig, men synes ikke det ser ud til at WD tilbyder samme fleksibilitet.

Men en ting er sikkert, forskellen på Twonkey 4/5 og 6 er STOR. 6'eren virker bare og du kan endda pause HD MKV'er, hvilket aldrig har været muligt for mig, med twonkey 4 og 5.
Af sirl
Så er det nok der "katten" er begravet...

Jeg bruger en lan-connector, hvor en ekstern harddisk er tilsluttet via usb... Den kan sagtens se alle filerne, men ikke afspille dem...

Det der twonkey, er det et betalings prog. eller findes der evt. gratis alternativ.
Af Insignia
Whitedog:Tusen takk for at du har kollat upp dette med Twonky og WD NAS

Tar og sender mail til support for å sjekke med WD om de har noe svar på om det er muligt å upgradare til 6,0 versionen..

Som du sier..jeg kan inte pause på filmer eller musikk via NAS..
det er et av de største ting jeg savner....
Kan det med BD spiller fra samsung...men den kjører ikke DNLA...
Af WhiteDog
sirl skrev:Så er det nok der "katten" er begravet...

Jeg bruger en lan-connector, hvor en ekstern harddisk er tilsluttet via usb... Den kan sagtens se alle filerne, men ikke afspille dem...

Det der twonkey, er det et betalings prog. eller findes der evt. gratis alternativ.
Du kan prøve Twonky gratis i 30 dage. Alternativt så koster det 20$ - http://www.twonky.com/store/index.aspx
Af Evolution
Jeg har det samme problem med mit LE46C755, nogle mkv og avi filer kan ikke afspilles fra min Iomega NAS. De kan fint afspilles fra USB stick, og der kan man også både pause og spole i dem.

Ligger fejlen i TV'et eller i selve NAS'en??? Jeg ved ikke hvordan sådan noget virker, men jeg regner med at selve filerne ligger på NAS'en og TV'et så bruger sin egen software og codecs til at afspille filen med. Eller er jeg gal på den?

En anden ting er, at når jeg ser DLNA via min computer, så er video, billede og musikmapperne fint delt op ligesom på computeren, men kører jeg DLNA via min NAS, så er alle mapper væltet ind i en stor pærevælling. Meget rodet at finde ud af. Er det TV eller NAS der er skyld i dette?
Af WhiteDog
Evolution skrev:Jeg har det samme problem med mit LE46C755, nogle mkv og avi filer kan ikke afspilles fra min Iomega NAS. De kan fint afspilles fra USB stick, og der kan man også både pause og spole i dem.

Ligger fejlen i TV'et eller i selve NAS'en??? Jeg ved ikke hvordan sådan noget virker, men jeg regner med at selve filerne ligger på NAS'en og TV'et så bruger sin egen software og codecs til at afspille filen med. Eller er jeg gal på den?

En anden ting er, at når jeg ser DLNA via min computer, så er video, billede og musikmapperne fint delt op ligesom på computeren, men kører jeg DLNA via min NAS, så er alle mapper væltet ind i en stor pærevælling. Meget rodet at finde ud af. Er det TV eller NAS der er skyld i dette?
Problemet er ikke TV'et men din medieserver, som ikke genkender dit TV godt nok. Nu ved jeg ikke hvilken medieserver der ligger i iomegas NAS, men du kan jo forsøge at google lidt på problemet og evt. se om der skulle være en opdatering. Du kan også kigge lidt i administrationen af medieserveren og se om du kan specificere hvilket TV du har.
Af sirl
Bilka har i denne uge en NAS fra Buffalo, model Linkstation Live... vil denne kunne bruges ud af boksen som mediaserver til min Samsung tv?