Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
buzz og retention samt pixel fejl.

Hvor hurtigt brænder logoer osv. fast? Hvis det er med det samme, kan dette være n årsag til at det er returneret. En anden grund er buzz. Skru ned for lyden og lyt om det generer dig fra sofaen.
Af TheGreatGazoo
Jeg ville hoppe ind i paint og oprette en fil med målene 1920*1080 og gemme den i farverne; hvid, sort, 2 blå nuancer, 2 røde nuancer og 2 grønne nuancer. Smide dem på via USB og tjekke for pixelfejl og burn-in. Det må være det vigtigste

Evt. tilslut dine enheder til via de forskellige inputs og tjek for ridser etc. Men TVet er jo dækket af samme garanti som en ny vare, så burde ikke være et problem.

Og ellers om altid vær lidt hensynsfuld med billedindstillingerne osv.
Af krillan
TheGreatGazoo skrev:Jeg ville hoppe ind i paint og oprette en fil med målene 1920*1080 og gemme den i farverne; hvid, sort, 2 blå nuancer, 2 røde nuancer og 2 grønne nuancer. Smide dem på via USB og tjekke for pixelfejl og burn-in. Det må være det vigtigste

Evt. tilslut dine enheder til via de forskellige inputs og tjek for ridser etc. Men TVet er jo dækket af samme garanti som en ny vare, så burde ikke være et problem.

Og ellers om altid vær lidt hensynsfuld med billedindstillingerne osv.
Tak fro svaret :)

Hvad mener du med "altid vær lidt hensynsfuld med billedindstillingerne"? kan jeg ikke være indstille den som det anbefaleds på avforum :) ?
Af TheGreatGazoo
Der er jo delte meninger om hvorvidt det er nødvendigt, men jeg har selv kørt med lav brightness/contrast (og faktisk også ekstra lav sharpness). Har generelt ikke haft noget sat over 50.

Brightness og contrast er der vist bred enighed om, men ellers er det lidt forskelligt hvad man kan støde på af råd i den sammenhæng.