Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Novatic
MKT skrev:
Novatic skrev: Sæt ikke dine forhåbninger højt. 2009 modellerne led også af buzz (især Samsung). 2011 bliver næppe anderledes - tror du ligesom jeg må indse, at plasma ikke længere kan leve op til os med god hørelses krav om fornuftig elektronisk støj, der ikke generer.

Er PT ved at spare op til Sony HX920 - det er dyrt, men gider sgu ikke længere spilde tid og energi på, at sende frem og tilbage.
Os med god hørelse - my ass...

Jeg forstår ærligt talt ikke hvad der sker for folks overfølsomhed overfor buzz. Er det en ny mode der er kommet med at sidde bag tv'et med lyden slukket?

Jeg har haft Panasonic i stuen før det LG jeg har nu og ja, hvis ovennævnte kriterier er opfyldt buzzer de (mit LG dog enormt svagt). står jeg 1 m foran tv'et høres det næsten ikke og gør man den ulogiske fejl og tænder for lyden hører man det jo slet ikke.

Der kan selvfølgelig være enkelte produktioner, der kan høres ved normalt brug, men så er det jo en fabriksfejl og tv'et kan med god grund byttes, men ikke kom og sig at alle plasma buzzer så det kan høres ovre ved naboen*!

*Nedton selv overdrivelse til passende niveau
Hold da op et humør :D

Har selv været igennem adskillige Samsung plasmaer (og to Panasonicer) indenfor et år, og er kommet til konklusionen, at plasma anno 2010 ikke er mig. Min vens PZ85 fejler nada, men tilsyneladende har producenterne valgt at slække på kvaliteten idag.

At du så ikke kan fange de frekvente toner er da irrelevant. Hvis Peter, Bent og Sven har bøvl med støj fra motoren på sine Peugeot 206, mens Søren ikke kan høre noget fra sin 206, er vel ikke ensbetydende med, at 206 modellen ikke har problemer?

Buzz har plaget plasma modellerne indenfor de senere år. Ved selv fra min familie, at min far ikke kunne høre en pind, mens min onkel var ved at blive vanvittig. Det varierer, og når man køber et produkt til over 10 kilo, burde det mindst være til at holde ud.

Er egentlig også overrasket over, at der ikke endnu har været noget snak om evt. kropslige bivirkninger ved støjen. Da min ven og jeg så Highlander på DR HD, fortalte han at han var på grænsen til at få hovedpine efter 2 timer på Samsung C7705 (han lider af og til af migræne).

Hvis støjen var fokuseret til bagbeklædningen, kunne det hele være ligegyldigt, men støj frekvensen kommer fra selve frontpanelet og ud til tv kiggeren.
Af MKT
Novatic skrev: At du så ikke kan fange de frekvente toner er da irrelevant. Hvis Peter, Bent og Sven har bøvl med støj fra motoren på sine Peugeot 206, mens Søren ikke kan høre noget fra sin 206, er vel ikke ensbetydende med, at 206 modellen ikke har problemer?
Fint eksempel, men jeg synes lige proportionerne skal være omvendt. Jeg Ved godt hvad buzz er, og har hørt det under normalt brug, altså på et defekt tv. Jeg tror bare ikke på at det er langt størstedelen af alle plasma produceret i 2010, som du lægger op til, der giver hovedpine. Min pointe er hovedsageligt at nykøbere ikke skal blive skræmt væk fra en plasma på baggrund af en støjallergikers bekendelser, men det kan godt være jeg var lidt for hurtigt ude af starthullet og skrev måske lidt hårdere end det var ment.
Af TheGreatGazoo
Jeg er sikker på at der findes andre tråde hvor buzz-debatten er mere relevant at tage end i en tråd om døde pixels :)

Find/opret en tråd om buzz, og så skal jeg gerne give min mening til kende dér. Men vil gerne undgå at den her tråd bliver alt for rodet. På denne måde vil jeres input også være nemmere at finde for folk der søger information om buzz.
Af TheGreatGazoo
Er så småt ved at opgive at forhandleren gør noget. Der nu gået en måned, og sker der ikke noget i løbet af næste uge vil jeg offentliggøre navnet på forhandleren samt al korrespondance jeg har haft i forbindelse med returneringen.
Af Ekmani
En fyr fra LG deltager vist også på dette forum... Kunne man måske være heldig at få en holdning direkte fra LG ift. N-garantien tak?
Af TheGreatGazoo
Vil lige for god ordens skyld gentage i denne tråd at min forhandler til sidst sendte et nyt TV langt om længe. Har ikke haft det tændt endnu...

Mht. de detaljer der er nævnt vedr. pixel-garanti i denne tråd, så bør man istedet se det indlæg jeg har skrevet her;

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 9&start=40

eller her;

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=15982

Forskellen er at info i denne tråd er baseret på det svar jeg fik da jeg henvendte mig telefonisk til LG Nordic, hvorimod ovenstående links indeholder en kopi af det svar jeg fik på mail fra samme support da jeg henvendte mig igen.
Fordelen ved mail er, udover detaljegraden, at folk ikke skal vurdere om de finder mine rablerier troværdige, men istedet kan læse hvad LG's egen nordiske support har skrevet om sagen.
Af TheGreatGazoo
Fik endelig taget mig sammen og fik pakket TVet ud sammen med en ven (dagen før de 14 dage udløber).

Det nye TV har også en stuck pixel, og denne gang midt på skærmen. Det buzzer også en del mere end det forrige jeg havde. Så nu opgiver jeg 50pk550n :)
Af TheGreatGazoo
Forhandleren ignorerer nu både mine og LG's henvendelser vedr. sagen. Ender måske med at arrangere en ombytning direkte fra LG og i så fald vil jeg offentliggøre navnet på forhandleren. Desuden vil jeg med LG's tilladelse dele de mails der bevidner at forhandleren heller ikke besvarer deres henvendelser samt lyver om indkøbsmetoder.

EDIT: Den ***** der ejer shoppen har vist drejet nøglen om. Men jeg er god til at bære nag, så har fundet navnet på firmaets adm. dir. ;) Vil holde godt øje med ham og smide en update hvis han er dum nok til at oprette et nyt firma...