Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NobleK
Hej

Jeg har nu haft mit 42SL8000 i 4 måneder og er super glad for det (tak for anbefalingen flatpanels.dk).

Der er dog én ting som irriterer mig, så jeg ville høre om andre ejere af dette fjernsyn (eller et 42SL8500) har oplevet noget lignede.

Når jeg tænder for TV guiden så viser den som regel kun nogle få programmer i oversigten. Mange rækker er simpelthen tomme til at starte med, og så kommer de efterhånden hvis man venter længe nok. Nogle gange kommer de alle med det samme, men der vises kun nuværende og næste program for hver kanal. I starten troede jeg bare at det var en begrænsning indtil den en dag pludseligt viste for hele dagen. Nu ved jeg at de som regel kommer hvis jeg venter MEGET længe.

Er det bare mig som har været uheldig eller er det et generelt problem på disse fjernsyn.

PS: Programinfo funktionen giver mig ligeledes kun nuværende og næste program. Er dette normalt?

På forhånd tak
Af Tazzyted
Hvor kommer dit tv signal fra (Stofa, Yousee...?)

Jeg oplever det lidt med mit kabel tv fra Stofa at den er lang tid om at opdateres på alle kanaler, så hvis jeg tænder fjernsynet og går i EPG med det samme er der mange kanaler den siger mangler information på og de kommer så lidt efter lidt.
Mit tv er Samsung LED
Af NobleK
Jeg har kabel tv fra Yousee.
Det skal siges at vores underbo har et Sony fjernsyn hvor det går lynhurtigt, og hun har den samme kabel tv pakke som os.
Af dlna
Har fundet løsningen!!

Under opsætning er der et punkt der hedder forstærker! Tænd for det og wupti så er der fuld EPG....
HAVDE JEG BARE LURET DEN FOR 6mdr. Siden!!! !:(
Af NobleK
Hej dlna

Jeg har været hele menuen igennem og kan ikke finde noget der hedder forstærker. Kan du ikke fortælle mig hvor præcist jeg finder den?
Kan dog se at du i din signatur har en anden model end min, så det er ikke sikkert at jeg overhovedet har det punkt.
Af chrols
Forstærker tippet virkede også for mig, efter et lille halvt år med svingene informationskvalitet i EPG......Nu er de der alle sammen, med det samme???

Troede at "Forstærker" handlede om on/off af indbygget 5V forsyning til egen DVB-T antenne???

Uanset logik eller ej, så ser det ud til at virke!!

PS: Jeg har et LG PK950N....
Af NobleK
Hmm, kan stadig ikke finde det. Kigger jeg bare et helt forkert sted? Kan nogen ikke venligst fortælle mig helt præcist hvor jeg (forhåbentlig) finder denne indstilling?

Mange tak
Af Jacob Schrøder
Jeg kan simpelthen heller ikke finde dette punkt på mit LG PK550 - er der nogen der kan pege mig i den rigtige retning?
Af chrols
Nu sidder jeg ikke ved tv'et, men mener det lå under Menu -> Opsætning -> Og så er det ét af punkterne her....som dlna også skriver

Som nævnt har jeg et PK950N....
Af Jacob Schrøder
Jeg har slet ikke menupunktet opsætning, men derimod konfiguration samt indstillinger - hvordan kan dette være?
Af NobleK
Jeg har også kun punkterne indstillinger (hvor jeg ville forvente at finde den) og konfiguration (som omhandler programsøgning osv.) og altså ingen forstærker. Det er muligt at det findes i visse LG modeller men ikke i andre.
Af NobleK
Nu har jeg været inde på LG's hjemmeside og fundet brugervejledningen for dlna's fjernsyn. Ud fra den kan jeg konkludere at menupunktet Opsætning svarer til vores punkt Konfiguration (har samme ikon og omhandler programsøgning). I manualen kan jeg også se punktet "forstærker" som jeg igen må konkludere ikke findes i vores menu.