Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomasjn
Goddag.

Jeg har en kammerat der lige har købt nyt fjernsyn, nærmere bestemt et LG 42LE530N fjernsyn.

Han har derefter prøvet at slutte sin surround forstærker til, men dog uden succes.

Forstærkeren er en ældre JVC, som kun har analoge udgange.

På fjernsynet findes kun digitale indgange, samt et enkelt scart-stik.
Vi har prøvet at sætte forstærkeren til fjernsynet ved hjælp af scart-stikket, men forstærkeren er stadig ikke mulig at vælge under lyd indstillingerne.

Er der nogen der har ideer til hvordan vi kan få det til at virke?

Mvh- Thomasjn.
Af thomasjn
Tak for svaret.

Så den eneste måde at få lyden over er ved at gå ud og købe en ekstern konverter?

Nu skal jeg lige være sikker på vi ikke misforstår hinanden eller noget, det er noget lignende denne:
http://files.sandberg.it/products/image ... -85_md.jpg

Hvor det røde og hvide stik er i forstærkerens lydudgang, og scart-stikket er i fjernsynet.

Mvh. Thomasjn.
Brugeravatar
Af MigSelv
Det er ikke den løsning, jeg har skitseret.
Til konverter løsningen, skal der bruges et sæt audio rca kabler, samt et optisk toslink kabel, og selvfølgelig en d/a konverter.
Af thomasjn
Det billedet skulle illustrere var den nuværende måde vi har tilkoblet forstærkeren, undskyld forvirringen.

Det ser ud til det nok går hen og bliver en dyrerer affære end forventet, at få tilkoblet den forstærker.