Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Theis k
Hej alle.
Jeg ved godt at dette er de mest stillede spørgsmål på forummet, men efter at have søgt og læst mange tråde om emnet er jeg stadig lidt i vildrede.

Jeg har haft problemer med min Samsung LED skærm, som åbenbart er alt for langsom i billedbehandlingen, hvilket giver synkroniseringsproblemer med lyden fra mit surroundanlæg. Derfor er jeg ved at sælge det.

Nu vil jeg købe nyt tv, men jeg vil virkelig være sikker på at undgå samme problemer som før - derfor kigger jeg på plasma, da de efter sigende skulle være hurtigere i billedbehandlingen (?).

Men hvad skal jeg vælge??
Jeg fik anbefalet Pana G20, da jeg vægter billedekvaliteten højt. Dog er jeg i tvivl mht. størrelsen, da mit Samsung er 40" og føles ret småt, da jeg sidder 4+ meter væk - så virker 42" ikke som den store upgrade.
Derfor kiggede jeg også på LG pk350, da jeg så får nogle flere tommer. ;) Priserne ligger begge mellem 5500 og 5900, men går jeg på kompromis ved at vælge den billige 50" frem for den dyrere 42"?

Jeg håber i kan guide mig lidt.
Af Mysen
Selv om G20 er et bedre tv end PK350n, er det ikke det bedste køb efter min mening. Jeg vil mene, du minimum skal have 50" til den afstand selv om du sagtens ville kunne klare endnu flere tommer. 60" koster bare mere end det dobbelte.

PK350n er et fint valg, men vær opmærksom på, at der kun er 2 hdmi indgange. Bruger du flere, bør du gå efter PK550n istedet.
Af lennon
Jeg er enig mht at plasma som udgangspunkt er bedre og hurtigere i opdateringshastighed . Men jeg er ikke sikker på at dit sync problem ene og alene skyldes LCD/LED teknologien . Der har jævnligt været tråde herinde med problemet, og jeg mener at de nogen gange løses med noget justering på receiveren/TV´et . . ?
Af Theis k
lennon skrev:Jeg er enig mht at plasma som udgangspunkt er bedre og hurtigere i opdateringshastighed . Men jeg er ikke sikker på at dit sync problem ene og alene skyldes LCD/LED teknologien . Der har jævnligt været tråde herinde med problemet, og jeg mener at de nogen gange løses med noget justering på receiveren/TV´et . . ?
Jeg har 120ms delay at gøre med på min reciever. Det er bare ikke nok til Samsung'en! Mit gamle lcd tv har ingen problemer, hvis jeg slutter det til. Jeg er bare stadig nervøs for om et nyt tv løser problemet.. puha, det er en jungle. :s
Af Theis k
Nu har jeg været i Bilka og set på et LG PK350N, og jeg var ikke imponeret over billedkvaliteten. Det flimrede utroligt meget og farverne var ikke særligt pæne. Signalet var DR HD. Sælgeren frarådede mig også tv'et, da han synes det var direkte dårligt og at jeg burde kigge på Panasonic i stedet.

Så nu er jeg virkelig forvirret! Jeg synes de fleste snakker om god billedkvalitet på 350'eren - har tv'et bare været indstillet forkert i butikken, eller er jeg bare for kritisk? ;;)
Af MKT
Theis k skrev:Nu har jeg været i Bilka og set på et LG PK350N, og jeg var ikke imponeret over billedkvaliteten. Det flimrede utroligt meget og farverne var ikke særligt pæne. Signalet var DR HD. Sælgeren frarådede mig også tv'et, da han synes det var direkte dårligt og at jeg burde kigge på Panasonic i stedet.

Så nu er jeg virkelig forvirret! Jeg synes de fleste snakker om god billedkvalitet på 350'eren - har tv'et bare været indstillet forkert i butikken, eller er jeg bare for kritisk? ;;)
Der er så mange faktorer der spiller ind. 350 er ikke det bedste tv, det er sandt, men jeg tvivler stærkt på at indstillingerne og opsætningen er rigtigt i Bilka.

Kan du lide designet så prøv at køb den over nettet og benyt dig af 14 dages returret, hvis billedkvaliteten skuffer fælt under de rigtige forudsætninger.
Af lennon
Det er desværre som udgangspunkt sådan, at det eneste man kan bruge en butiksudstilling til - er at bedømme design,brugerflade og fjernbetjening . Billedet er milevidt fra den oplevelse du får i stuemiljø m rigtige indstillinger . .
Af Thuekr
PK550 er et køb jeg hver dag glædes over. [ser 60% bluray, 30% PC, 10% TV].