Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kasperpedersen
Står og skal have nyt tv inden den 15 marts da jeg får min nye lejlighed der, og det gamle er blevet nakket.

kan ikk rigtigt vælge om jeg skal spare pengene og købe en 50pk350 i stedet for den store model 50pk950N prisforskellen er ca 2000 kr.

den den store model virkelig 2000 ekstra værd? ved godt der er wifi og internet men kan det betale sig? opdatere den selv via det eller hvordan? har hørt noget om at samme panel sidder i begge tv, er det rigtigt?

hvad fordele/ulemper der ved at vælge den lille af dem.

har fundet en demo model af den lille 50pk350 til knap 5000 nu så spare over 3000 kr. er der fordele der er så store at jeg skal købe pk950N modellen
Af kasperpedersen
lige fundet ud af at 50pk350 modellen handles til ca 5000 så det er 3000 kr der er forskel. kan det virkeligt betale sig. er billedet så meget bedre og er der så store fordele?
Af Mysen
Det er svært at overskue den præcise forskel på de to, og jeg kan heller ikke dokumentere de ting jeg her nævner.
Kort sagt er pk350n en meget skrabet version af PK950n. men der er det samme panel i. PK950n har et pænere design og den internetfunktion, du nævner. Desuden er der et filter i fronten, der skulle mindske reflektioner. Det er dog ikke noget, den gør godt alligevel, så jeg ved ikke, hvor meget det betyder for pk350. Sidst men ikke mindst er der THX profil på 950eren og så er der færre indgange på pk350n. Eksempelvis er der kun 2 hdmi indgange.

Jeg har svært ved at gennemskue, om der er andre ting end THX profilen og det filter, der forbedrer billedkvaliteten på PK950n, men umiddelbart virker det som den største forskel på de to. Udover features, indgange osv.
Af FG
Der er jo også pk760N - du får et flot design + thx profil - det ville jeg gå efter, hvis du har sparepungen fremme ellers tag pk950N - Du bliver glad for designet og featuresene som mysen nævner.
Samtidig er det gode ved N modellerne at du får service hjemme hvis der er noget galt eller de tager det med til rep. og du får et låne tv.
Af kasperpedersen
skal jeg have 760 blir det uden N for 760N og 950N koster stort set det samme. så blir det 760 uden N i stedet for. ved godt designet er bedre. men synes heller ikk det andet er grimt. og synes bare 3000 er meget. og har kun brug for 1 hdmi da jeg har en amp der kommer til at kører alt via hdmi.

der er expert opsætning på 350 modellen. eller hvad mener du med thx. bare den standard den skal følge. når det er samme panel så gør det jo ikk så meget.

synes i den er 3000 kr mere værd. har råd til det men kunne godt tænke mig et godt surround sæt og har jeg ikk råd til hvis jeg køber 950N modellen
Af kasperpedersen
og det med N modellen så har jeg læst herinde at mange folk ikk gir meget for den. for 100 % pixelsgaranti er der vidst ikk alligevel når det kommer til stykket. og for mig er det ligemeget om jeg skal læse en engelsk brugsforviring og selv sætte tv'et op til yousee.

så mest om der er stor forskel på om der er internet eller ikk og så om der er så mange flere fede ting ved 950N
Af Mysen
3000 er ret stor forskel. Hvis du ikke synes forskellen i design betyder noget, og du kun skal bruge en hdmi indgang, så er PK350n sikkert et godt valg. Især til 5000. Jeg kan ikke skrive under på at billedet er ligeså godt som på PK950n, men det tror jeg det er. THX profilen betyder, at du har et godt indstillet billede fra starten af.
Det kan du også få på PK350n, men det kræver bare at du selv skruer ned for diverse kredsløb, kontrast osv. på cinema profilen. Den er anmeldt på avforums.com, men jeg kan ikke huske om deres indstillinger fremgår i anmeldelsen.
Af kasperpedersen
jeg har set video anmeldelse af den og der er 2 expert profiler som opsætning. som også er sat op fra starten. ellers kan man sikkert nogenlunde bruges rasmus's opsætning fra 950N tror jeg.

kender du et sted for man kan se de forskellige ekstra ting som er indbygget.
Af kasperpedersen
og jo designet betyder meget. men så vidt jeg har set så er forskellen ikk så stor. bortset fra den store glasplade. og ligefrem næsten betale 3000 for det er lidt vildt synes jeg. men kan bare ikk bestemme mig efter 950N er kommet så langt ned i pris
Af TheGreatGazoo
Hvorvidt du skal vælge 350 eller 950 er vist et spørgsmål om din egen prioritering af de faktorer der allerede er blevet nævnt, set i forhold til dit budget.

Efter min mening giver begge modeller god value-for-money. Vil ikke anbefale 750 pga. den gode pris på 950 pt.

Mht. panelserne har jeg ikke kunnet finde konkret info, men på papiret ser de ens ud for 350, 550, 750 og 760.
950 har kontrastforhold på 5 mio. til 1 istedet for 3 mio. til 1, så noget tyder på at der er en forskel dér. Skal dog ikke kunne sige om det blot er pga. at den mørkeste farve=selve panelet er mørkere pga. TruBlack filteret. Under alle omstændigheder er det nok ikke den vigtigste parameter.

Det er formentlig bla. undertegnedes kritik af LG's pixelgaranti du har læst, og ja jeg er ikke imponeret.

Under alle omstændigheder vil jeg råde dig til at vælge en dansk forhandler, også selvom du ikke vælger en N-model. (evt. returnering etc.)
Af kasperpedersen
køber det også ved en dansk forhandler. helt sikkert. og ja nok op til mig om jeg vil give det ekstra for lidt federe design, wifi og så lidt flere stik
Af THM
kender en der pludselig fik en blinkende pixel og der blev tv'et afhentet og han fik et nyt, som desværre buzzede. dette blev så igen byttet, til et nyt som så var iorden :) der var dog lidt bøvl omkring fragten...
Af THM
ja en N model og det var den nordiske service der tog sig af det.