Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af laush
Mit valg står mellem disse 2 plasma TV. 3D tror jeg ikke jeg kommer til at bruge ret meget. USB optagelsen er jeg lidt i tvivl om. Ift billedkvalitet viser test at begge er hæderlige, men med Samsung som vinder. Samsung'en koster dog også nogle ekstra tusinde.
Jeg har kun set samsung'en live. Jeg bor i Nordsjælland og har været rundt forskellige steder, men ingen har LG's stående i hverken 50 eller 60 tommer.
Er der andre at LG's modeller der har samme panel og design som PK950 eller er der nogen der ved om nogen forhandlere har 50PK950 stående?
Af MKT
Hvis Samsungen er en reel kandidat ville jeg spare en månede mere og tage LG50PX950N.

Samsungen er bedre end LG'en (måske ikke på sortniveau, men ellers) og kan jo være man ser en 3D film eller 2 i løbet af de næste 5 års tid eller hvor længe dit tv nu skal stå der. PX950N slår dog igen Samsungen også på 2D og den har LG's lækre design, som jeg personligt synes er bedre end Samsungs.

Jeg har selv PK950 og er enormt tilfreds med det, men har ikke set Samsungen ved siden af.

Samsungen koster "bare" 1000 mere end PK'en og PX'en koster "bare" 1000 mere end Samsungen. (8000, 9000, 10000)
Af laush
Tak for svar :-)

Jeg tror som skrevet ikke rigtig jeg kommer til at sidde med 3D briller derhjemme ret meget. 3D er vel den eneste grund til at gå efter PX istedet for PK?

Så derfor er 2D kvalitet og design væsentligt og her skriver du også at PK slår Samsung (vi taler nok småting her) hvorfor PK950 må være valget. Jeg vil dog se TV'et live inden jeg køber hvilket åbenbart ikke er helt nemt
Af THM
laush skrev:Tak for svar :-)

Jeg tror som skrevet ikke rigtig jeg kommer til at sidde med 3D briller derhjemme ret meget. 3D er vel den eneste grund til at gå efter PX istedet for PK?

Så derfor er 2D kvalitet og design væsentligt og her skriver du også at PK slår Samsung (vi taler nok småting her) hvorfor PK950 må være valget. Jeg vil dog se TV'et live inden jeg køber hvilket åbenbart ikke er helt nemt
nej han skriver px slår samsung og samsung slår pk :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Expert kæden reklamerer med LG-50PK950 på deres hjemmeside. Du kan evt. kontakte en butik, det kan jo være den er udstillet i Expert.
Af Mysen
laush skrev:Jeg tror som skrevet ikke rigtig jeg kommer til at sidde med 3D briller derhjemme ret meget. 3D er vel den eneste grund til at gå efter PX istedet for PK?
Det er en misforståelse, at du betaler for at der er 3D på. PX950n er et helt andet tv, med et helt andet panel. Og det er, som der er nævnt, et bedre tv end PK950n.

PK950n er et godt tv og omend ikke på højde med de bedste Plasmaer på markedet, skriver Rasmus.
PX950 og C7705 ER blandt de bedste på markedet, kun overgået af de 2 dyreste fra Panasonic.
Af laush
Ok. Vidste ikke at PX også havde bedre 2D visning end PK. Har været i Expert, men de har kun 60PK550 vist. Kunne dog kontakte nogle af de andre Expert for at høre.
Hvad med designet? Ifølge LG's hjemmeside er det kun PK950 der har "grænseløst design". PX950 har ikke og ej heller PK550.
Der er RJ45 port og DLNA understøttelse i PX950 ikke?
Af Mysen
Jeg tror ikke der er RJ45 port i. Er der det på nogen fjernsyn? Nå, men der er dlna, og rammen omkring er 4 cm bred. Og så er den 5cm tyk som de andre PK modeller.

Hvis du forstår engelsk, kan du læse en test på avforum.com her
Herinde kan du også finde anmeldelse af PK modellen, og ved direkte sammenligning kan du se at PX er et bedre tv på alle punkter. PK950 er et godt tv, men det er især med prisen taget i betragtning. PX950 er et godt tv uden at man kigger på prisen. Det tangerer billedkvaliteten på PS50C7705, og vinder endda på 3D billedkvaliteten.
Features er dog en anelse bedre på Samsung'en
Af laush
Der skal vel være RJ45 hvis TV'et skal have netadgang uden trådløs dongle. PX950 kommer ifølge avforums med dongle, men jeg har RJ45 stik i hele huset og foretrækker kablet tilslutning grundet der så kan trækkes 1080p materiale uden hakken.
PX950 og Samsung PS7705 koster stort set det samme i 50 tommer. PK950 er næsten 2000,- billigere.
For de 2000,- for jeg så:
3D & let bedre billedkvalitet som jeg forstår det.
Af Mysen
laush skrev:Der skal vel være RJ45 hvis TV'et skal have netadgang uden trådløs dongle. PX950 kommer ifølge avforums med dongle, men jeg har RJ45 stik i hele huset og foretrækker kablet tilslutning grundet der så kan trækkes 1080p materiale uden hakken.
PX950 og Samsung PS7705 koster stort set det samme i 50 tommer. PK950 er næsten 2000,- billigere.
For de 2000,- for jeg så:
3D & let bedre billedkvalitet som jeg forstår det.
Ah jeg forvekslede RJ45 med firewire. Det er det jo ikke. Der er ethernetstik i.
"Lidt" er et svært ord. Der ER forskel på billedkvaliteten, men hvor meget det drejer sig om, er garanteret individuelt, og afhænger af øjet, der ser. Der er mange herinde, der er glade for deres PK950 og den er også anbefalet af Rasmus. Derfor er det ikke sikkert, at den bedre billedkvalitet skal undervurderes.
Af laush
Ok. Tak for input. Jeg må beslutte mig om jeg vil have 3D og bedre panel for 2000,- ekstra.
I første omgang håber jeg bare på at kunne inspicere LG's tv. :)
Af laush
Nu har jeg ringet rundt til forskellige expert butikker, men ingen har det hjemme. Hvad gør I andre - køber i et TV uden at have set det kun baseret på anmeldelser?
Af MKT
Jeg fandt modellen mindre på udstilling og konstaterede jeg ville næsten være tilfreds med det og så købte jeg modellen større.

Som nævnt flere steder kan man heller ikke vurdere billedkvaliteten på udstillinger, men må nøjes med at vurdere design og brugervenlighed.