Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sirl
Hej alle

Jeg er den MEGET tilfredse ejer af et ue46c8705, men der er dog et enkelt punkt som irriterer mig.

Kan det virkelig passe at man ikke kan sortere kanalerne i den rækkefølge som man selv vil have den i. Jeg har lavet en favorit liste, men kan ikke rokere rundt på rækkefølgen?

Og så har jeg hørt at det skulle være muligt at selv indtaste hjemmesider i internet delen, f.eks til streaming af film/serier, nogen der kender noget til dette?'

Til aller sidst, det ser ud som om at der den 07/02-2011 kom en ny opdatering. nogen der ved hvad den indeholder?

På forhånd tak
Af mhca
Jeg mener, at man kan sortere kanalerne på den model.
Der var nogle af de tidligere modeller, hvor det var helt umuligt.
Jeg ved ikke præcist hvordan, det er vistnok lidt besværligt i forhold til mit gamle Sony - forhåbentlig kan du finde noget i manualen eller nogen herinde forklare det.

Jeg vil være imponeret, hvis TV'et kan håndtere særligt meget streaming fra internetsider udover YouSee. Jeg har sjældent oplevet de forskellige streaming-tjenester som særligt kompatible, når jeg har prøvet dem i fx Boxee Browser og PS3 skod-browsere, så jeg ville være imponeret hvis C8705 kan håndtere dem.
Mine forældre har samme TV, så jeg har været lidt interesseret i at følge med i mulighederne.

Ang. opdateringer, så mener jeg, at folk tit finder information om opdateringens indhold via den engelske side. Jeg har ikke lige link, men prøv at finde den via UK siden.

Mvh. Martin

Opdatering:
Nå, browsede lige omkring Samsung.com.uk http://www.samsung.com/uk/support/detai ... C8705XSXXE
1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3007.1

''- Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region)

Så ikke så informativ en beskrivelse af opdateringen.
Af casiraghi
sirl skrev:Hej alle

Jeg er den MEGET tilfredse ejer af et ue46c8705, men der er dog et enkelt punkt som irriterer mig.

Kan det virkelig passe at man ikke kan sortere kanalerne i den rækkefølge som man selv vil have den i. Jeg har lavet en favorit liste, men kan ikke rokere rundt på rækkefølgen?

Og så har jeg hørt at det skulle være muligt at selv indtaste hjemmesider i internet delen, f.eks til streaming af film/serier, nogen der kender noget til dette?'

Til aller sidst, det ser ud som om at der den 07/02-2011 kom en ny opdatering. nogen der ved hvad den indeholder?

På forhånd tak
Man kan godt selv flytte rundt i kanalerne men det er sgu lidt besværligt.

Du kan få et program som hedder chlpced 0.72 "ChannelListPCEditor"
Det er dejligt nemt og ta'r ingen tid at flytte rundt i 100+ kanaler..

http://www.mediafire.com/?u42u0c5d4lip3gs

Har ikke lige prøvet dette link men var et af dem jeg fandt med google :)
Af Sjavse
Kan du ikke bare ændre "Kanalnummer" inde i"Kanaladministration"? Det kan man på mit samsung LE40C755 så det kan man sikkert også på LED modellerne
Af Mr.Banana
Hej Sirl
Du kan godt sortere dine kanaler i den rækkefølge som du ønsker.
Først skal du ændre din indstilling til at du kan ændre kanalnumre. Det gør du inde i samme menu som kanaladministration "nederst i menuen". Så går du ind i kanaladministration. Dine kanaler kan du se ude til højre. Gå ind på den kanal du vil ændre og tryk på knappen "Tools" på din fjenbetjening, så kan du give den det nummer du vil. Dette gør du så på alle dem du vil ændre. Det tager lige lidt tid første gang.Når du er færdig så gem din liste på en usb. Så har du den altid liggende og kan indlæse den efter f.eks. en opdatering.
Jeg vil lige anbefale at du skal prøve at sætte dine indstillinger efter den du kan se på www.hdtvtest.co.uk/ selve indstillingerne står forholdsvis langt nede under kommentarer til testen. Har mit 8705 indstillet som dette, dog med warm1 i stedet for warm2. Det står bare hamrende flot.
Af Mr.Banana
Tænkte lige at det var nemmere hvis indstillingerne kunne ses her.

Profil - MOVIE
Backlight – according to your room " Jeg har valg 7"
Contrast 85
Brightness – 46
Sharpness 0
Colour 46
Tint – neutral

Advanced:
Black Tone OFF
Dynamic Cont OFF
Gamma -1
Colour Space Custom
10p White Balance – Off – this will be too specific for each TV
Flesh Tone default
Edge Enhance Off
xvYCC Off
LED Motion Plus Normal

WHITE BALANCE:
From top to bottom
26 24 21 13 26 33

COLOUR SPACE
Red: 65 8 0
Green 22 18 11
Blue 0 18 50
Yellow 55 38 8
Cyan 10 34 52
Mag 56 23 52

PICTURE OPTIONS
Colour TOne: Warm2 "Jeg har valgt warm1"
Size: Screen Fit where applicable
DN Filter: OFF
MPEG Noise Filter: OFF
Motion Plus Custom (10 / 0)
Smart LED: Off
Af sirl
Hejsa igen

MANGE TAK

Det er printet ud, og det vil jeg fluks skynde mig hjem og prøve! Mange tak

Jeg har faktisk et andet problem, som jeg også har stilet til samsung support.

Jeg kan ikke få lyd igennem den optiske udgang, den er ført ned i et samsung surround anlæg model ht-tx212 men der er ingen gang i den.

Dvs. så er min Anynet+ funktion jo lidt nytteløs... nogle ideer?
Af hekon
Har du tjekket at kablerne sidder korrekt? (Har en c7200 og der var ingen problemer)

Spiller TV'ets højtaler? for hvis det gør skal du sandsynligvis vælge ekstern højtaler.
Af sirl
Jeg er ret sikker på at det er tilsluttet korrekt...

Og ja, jeg er opmærksom på det med intern/ekstern højtaler ;;)
Af hekon
Sorry, man er jo nødt til at starte et sted.

Har du også sat receiver on i menuen på dit anlæg og sat den på d.in?
Af sirl
Hejsa...

Så vidt jeg kan se i mit anlæg HT-TZ212, er der ingen indstillinger der skal sættes on/off eller lignende....
Af hekon
så vidt jeg ved kommer den op, når man trykker på anynet knappen. Her kan den slås on/off alt efter om det er TV'et der skal spille eller anlægget (hvis du altså har lyd fra TV'et pt.)