Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg købte for noget tid siden en Sony fladskærm, som jeg siden har haft problemer med, som jeg ikke lige har haft overskud til at gøre noget ved. Så nu skal det være!

Jeg kan pt. kun se digitale kanaler, trods jeg bor på kollegie, hvor der burde være en 30 kanaler. Når jeg skifter til det analoge signal, kan den ganske enkelt ikke finde nogle kanaler.

Er det mit tv den er gal med - eller er det noget med mit antennestik?
Af lennon
Lidt mystisk problem :( - da analogt signal på LCD er crap !
Du er åbenlyst på kabel TV fra . . ?
Hvor mange digitale kanaler har du ?
Har dit Sony DVB-C tuner m MPEG 4 ?
Af sanel
Jeg ved ikke hvem der er udbyder af vores tv-pakke. Men ja, det er kabeltv.

Jeg har alle DRs kanaler og TV2.

Jeg er rimelig skod til alle de der fancy udtryk, men det er en Sony KDL-32EX402.
Af lennon
Det tyder på at du modtager det digitale TV signal som sendes til "antenne ovenpå huset" - altså via dit Sonys DVB-T tuner .
Hvis dit TV har DVB-C tuner skal du aktivere denne - og du vil sandsynligvis modtage de ca 30 kanaler digitalt .

Måske din kabeludbyder slet ikke sender analogt ?
Af sanel
Jeg ved at det analoge signal burde virke - idet mit kollegiekøkken har det samme tv, bare 40 tommer frem for 32. Og her virker det analoge signal fint.
Af lennon
Eller hug/lån TV´et fra køkkenet O_O - der er måske ikke trukket kabelsignal til dit stik på værelset . . ?
Brugeravatar
Af Princesslea
nu har jeg ikke boet på kollegie, så ved ikke lige hvordan det foregår med tvkabel-delen... så det kan godt være det er dumt, men har I alle på kollegiet/gangen gratis/med i huslejen kabeltv? fordi hvis det ikke er såden, skal du jo selv bestille en pakke hos det selskabet for at få kanalerne.
Fordi for mig lyder det som om du kun kan se gratis kanalerne (DR kanalerne og tv2)
Af TheGreatGazoo
Ok, jeg ville jo mene at det var nemmere at flytte et kabel fremfor et TV, men det er måske bare fordi min egen kabelføring er så sloppy/mobil :D